Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er det flere som ikke har hatt sex på mange år?


Gjest 6660b...50f

Anbefalte innlegg

Gjest 0caab...cde
11 hours ago, Guest 6660b...50f said:

Hæ?

Anonymous poster hash: 6660b...50f

Den var nok rettet mot han som kom med den utrolig dårlige vitsen/selvironien, og ikke mot deg, TS.

Anonymous poster hash: 0caab...cde

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns man godt kan skille mellom sex og intimitet. Det å være fysisk nær noen og det å ligge med dem er to veldig ulike ting, og du kan fint få dekket et behov for nærhet og intimitet med en person du er tiltrukket av uten å ligge med dem. Men, der har jo stereotyper og dårlig språk skapt et problem. Menn forventes å tenke masse på sex, slik at kvinner gjerne forventer at det er det man har som motivasjon hvis man initierer en form for kontakt eller foreslår å "dra hjem til meg".

Det siste er det med språk. At folk skal ligge med hverandre skal liksom være så implisitt, at alle begreper som i sin opprinnelige form ikke handler om sex, handler om sex likevel fordi "det er sånn man snakker". Å "dra hjem til noen" betyr jo faktisk ikke noe mer enn akkurat det å være på besøk, no nudity is implied - for eksempel. Jeg savner mer tydelighet i dagligtalen der, slik at menn lettere kan bruke et språk som inviterer til intimitet uten sex - som jeg tror er enklere å få gehør for (og dekker det viktigste behovet, sex-biten kan vi tross alt til dels ordne selv).

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
20 hours ago, BadCat said:

Hva godt skal du få ut av det? Det blir som å pisse i buksa. Varmen er kortvarig og kulden er evig.

Damer er nesten halve befolkninga. Det er ikke mangelvare. Den som lever og tenker som at kvinner og ligg er like sjelden som den avskyelige snømannen, får som bestilt.

La gå, hvis noen har innsett at det er eneste mulighet noen sinne, vel bekomme, men da har man i grunnen gitt opp.

Hva er målet til folk? Sex er ikke vanskelig å få tak i selv for en med Autisme. Er det orgasme? Det kan man ordne opp i selv. Er det intimitet så må man faktisk jobbe litt for det, og se inn i seg selv og spørre seg selv hva de gjør galt hvis de ikke finner noen.

Alder har en betydning, en del mer for kvinner enn det har menn, dog kvinner har fortsatt de fleste kortene da det er de som kontrollerer tilgangen til sex. 

Folk burde finne seg noen hobbyer/interesser å drive med. Sjansen blir mye større for å finne seg noen gjennom de.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (På 17.5.2024 den 10:57 AM):

Helt sant! Dating nå for tiden er for vanskelig rett og slett. 

Er det vanskeligere nå enn før? 

Dating var ikke lett når jeg begynte å utforske denne delen av livet for 15-20 år siden heller. 

Sannheten er vel at det aldri har vært lett i form av at menn bare kan gå på en date og så skjer ting av seg selv. 

Men på slutten av min forrige periode på markedet opplevde jeg det som rimelig lett og naturlig. Men mye hadde endret seg fra da og og min første date som helt uerfaren. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (11 minutter siden):

Er det vanskeligere nå enn før? 

Dating var ikke lett når jeg begynte å utforske denne delen av livet for 15-20 år siden heller. 

Sannheten er vel at det aldri har vært lett i form av at menn bare kan gå på en date og så skjer ting av seg selv. 

Men på slutten av min forrige periode på markedet opplevde jeg det som rimelig lett og naturlig. Men mye hadde endret seg fra da og og min første date som helt uerfaren. :) 

Jeg vet ikke helt skal jeg være ærlig. Men det føles slik da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (17 timer siden):

Jeg vet ikke helt skal jeg være ærlig. Men det føles slik da.

Nøyaktig hva har endret seg som gjør det vanskeligere tenker du/dere?

Budskapet mitt kort oppsummert er at jeg tror aldri dating har vært lett for andre enn de få mennene som har vært naturlig flinke med kvinner helt tilbake til barnehagen (jeg var ikke en av de). 

Om det er slik i dagens samfunn at majoriteten av dating foregår på nett og gjennom apper, så skjønner jeg at mange menn sliter. Årsaken er rett og slett at konkurransen er skyhøy og du skal ha flaks bare du kommer i kontakt med et hunkjønn. Personlig hadde jeg få problemer om jeg matchet med og kom i prat med en jente på Tinder og lignende, men, den siste tiden var det utrolig vanskelig å bare få en match.

Da er mitt tips at man heller fokuserer på en arena hvor man kan ha en fordel over andre menn. 

Hva er det alle menn tør? Å registrere seg på en dating-app og sende meldinger.

Hva er det de færreste menn tør? Å ta kontakt med en fremmed kvinne på byen.

Hva er det absolutt de færreste menn tør? Å ta kontakt med en fremmed kvinne i hverdagen eller generelt prate med fremmede.

Derfor, om man fokuserer på å møte kvinner utenom nettdating stiller man med en gang langt sterkere på markedet og kan hoppe bukk foran alle de mennene som sitter hjemme og taster på mobiltelefonen. :) 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (2 minutter siden):

Hva er det alle menn tør? Å registrere seg på en dating-app og sende meldinger.

Hva er det de færreste menn tør? Å ta kontakt med en fremmed kvinne på byen.

Hva er det absolutt de færreste menn tør? Å ta kontakt med en fremmed kvinne i hverdagen eller generelt prate med fremmede.

Derfor, om man fokuserer på å møte kvinner utenom nettdating stiller man med en gang langt sterkere på markedet og kan hoppe bukk foran alle de mennene som sitter hjemme og taster på mobiltelefonen. :) 

Det du skriver er rett, men et lite  problem. Nordmenn generelt er jo beskrevet som reserverte selv om unntak selvsagt forekommer. Nå er ikke Kvinneguiden et sted jeg ville søkt om råd hos og jeg vet at det er mye rart der inne av begge kjønnene. Så mange tråder der spesielt kvinner definerer hva som er creepy eller ikke. Det er så lite som skal til før en blir oppfattet som creepy, stalker osv (med forbehold om at mannen har tilnærmet seg helt normalt og med sosiale antenner). 

Jeg tror at det er best å være nøktern. Hadde Brad Pitt gjort noe av det du foreslo i siste setning så hadde det sikkert vært sjarmerende. Men dersom den skallede Kåre med litt ølmage gjør det samme så er jeg 99% sikker på at det vil bli definert som creepy. Men jeg kan ta feil.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (3 minutter siden):

Det du skriver er rett, men et lite  problem. Nordmenn generelt er jo beskrevet som reserverte selv om unntak selvsagt forekommer. Nå er ikke Kvinneguiden et sted jeg ville søkt om råd hos og jeg vet at det er mye rart der inne av begge kjønnene. Så mange tråder der spesielt kvinner definerer hva som er creepy eller ikke. Det er så lite som skal til før en blir oppfattet som creepy, stalker osv (med forbehold om at mannen har tilnærmet seg helt normalt og med sosiale antenner). 

Jeg tror at det er best å være nøktern. Hadde Brad Pitt gjort noe av det du foreslo i siste setning så hadde det sikkert vært sjarmerende. Men dersom den skallede Kåre med litt ølmage gjør det samme så er jeg 99% sikker på at det vil bli definert som creepy. Men jeg kan ta feil.

Selvsagt. Ønsker man dette nok, så må man derfor ta grep for å ikke lenger være skallede Kåre med ølmage og manglende sosiale ferdigheter. :) 

 

Lenke til kommentar

Vel, mye kan en jo gjøre noe med. Ølmage, for eksempel (sikkert smartere å drite i å få den i utgangspunktet).

Dating er av natur vrient, siden det vi i praksis leter etter er nåla i høystakken. Men, det å prøve er ikke så vrient - men da må en tørre å by litt på seg selv. Og, kanskje legge kjønnsstereotyper i skuffen. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor flere menn ikke har skjønt at å være kreativ på kjøkkenet faktisk er en babe magnet. Jeg satt regelrett 5 (FEM) minutter på Majorstuen stasjon i Oslo på 17. mai med vedlagte bakverk før det kom babes i bunad, tok bilder og ville smake på den - og inviterte meg til andre siden av byen. Som jeg måtte takke nei til, fordi jeg hadde bakt til noen andre :( (for ordens skyld: jeg er ikke noen baker, dette er verdens enkleste hvetestang + to typer syltetøy og litt melisglasur med kokos på)

440994803_425577800209720_7546875100928150065_n.thumb.jpg.880204f0800e7583889acba6423adcaa.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
21 hours ago, DukeRichelieu said:

Selvsagt. Ønsker man dette nok, så må man derfor ta grep for å ikke lenger være skallede Kåre med ølmage og manglende sosiale ferdigheter. :) 

 

Jeg er sikker på at Kåre er en såpass jovial fyr med godt humør at han får seg litt her og der uansett. Med unntak av Jaquesson og følgerskare som mange ikke orker å være i selskap med.

For ikke å snakke om alle bedrevitere som tror at årsaken til alles kroppslige uttrykk har samme årsak. "Har du problemer med narkotika og alkohol? Vi har lurt litt på hvorfor du har røde øyne og er litt rødflammet i ansiktet". "Nei jeg har pollenallergi og generelle hudplager". 

Ellers flott med folk som har kognitive evner nok til å ikke alltid gå i fella. Før i tiden var dette noe man lærte barn.

Endret av Theo343
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 2d1a4...5df
Leser12 skrev (8 minutter siden):

Jeg har vært uten sex snart 2 år

 

Anonymous poster hash: 2d1a4...5df

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...