Gå til innhold

Er en gjeng med naboer (kollektiv) som blir utsatt for kriminelle handlinger fra en som bor i naboleiligheten (rett ovenfor)


myvota

Anbefalte innlegg

Er en gjeng med naboer (kollektivt) som blir utsatt for kriminelle handlinger fra en som bor i naboleiligheten (rett ovenfor)

I og med at vedkommende driver å lytter til alle samtaler vi har oss imellom, tar han også stor frihet med å spre dette til gud og hvermann på en ganske hensynsløs måte. Vedkommende er helt psykotisk, og driver ofte å kommenterer våre samtaler ved å snakke med seg selv om ting som er sagt, hva han synes om folk her,..etc

I og med at det er flere som irriterer seg, så lurer jeg på hva som er lurt å gjøre.

Endret av tiavo
Lenke til kommentar
  • myvota endret tittelen til Er en gjeng med naboer (kollektiv) som blir utsatt for kriminelle handlinger fra en som bor i naboleiligheten (rett ovenfor)
Videoannonse
Annonse

Det spørs jo hvordan han har lyttet til dere.

Har an avlyttet på noen måtte med mikrofoner? Dette er ikke lovlig.

Eller har han overhørt samtaler dere har hatt ved å være i nærheten av dere? Dette er i så fall ikke ulovlig og da er det dere som må være mer forsiktige med hvor dere oppholder dere når dere har samtaler om ting dere ikke vil at andre skal høre.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
tiavo skrev (39 minutter siden):

Er en gjeng med naboer (kollektivt) som blir utsatt for kriminelle handlinger fra en som bor i naboleiligheten (rett ovenfor)

I og med at vedkommende driver å lytter til alle samtaler vi har oss imellom, tar han også stor frihet med å spre dette til gud og hvermann på en ganske hensynsløs måte. Vedkommende er helt psykotisk, og driver ofte å kommenterer våre samtaler ved å snakke med seg selv om ting som er sagt, hva han synes om folk her,..etc

I og med at det er flere som irriterer seg, så lurer jeg på hva som er lurt å gjøre.

Det høres ut som det bare er lytt, og det skal mye til før sladder blir kriminelt.
Hvilke kriminelle handlinger referer du til?

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke se at det har skjedd noen kriminelle handlinger her. Det er ikke kriminelt å spre rykter / fortelle hva andre personer har sagt. Har personen derimot installert avlyttingsutstyr hos dere så snakker vi om noe helt annet. 

Men du må gjerne spesifisere hva du mener er kriminelt her. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vet ikke om det er relevant, men det er lov å ta opp samtaler som du selv deltar i hvis vi begrenser det til vanlig sivilt privatliv.

Men ikke lov å avlytte andre.

Hvis det er så lytt at den som bor i naboleiligheten hører dere, så vil sannsynligvis et ekstra lag gipsplater eller annen akustisk demping gjøre susen.  (Evt dempe stemmene ved sensitiv info... :) )

Lenke til kommentar

Ok, påvirker ikke meg da. Er bare han jeg før gadd å snakke med, pleide å få på seg mye rykter etter samtaler med vedkommende. Er noe mistanker om at han sprer det selv, pga vedkomendes helsetilstand. Vedkommende fikk problemer med politiet pga sex-fester (horer fra utlandet), hærverk og den type ting - som medførte at han derfor bor her . Dette er etter å ha fått tvagsauksjonert huset, mast jobb veldig fort, for så å henge med folk fra tidligere sex-fest miljø , i ny by, som stadig skaper problemer for vedkommende.

Endret av tiavo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...