Gå til innhold

Dishonored-makeren lager spill basert på vampyrjegeren Blade


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Andres skrev:
Er bethesda involvert så er det bare å glemme denne dukker opp på Ps5 eller?
Uvisst. Ifølge Microsoft så blir slike ting vurdert for hvert spill. Jeg vil tro at dette spillet enten blir vurdert til å slippes på PS5 på bakgrunn av at det ikke er blant de store seriene deres, eller at det blir vurdert til å bli Microsofts svar på Spider-Man-eksklusiviteten. Arkane er jo gode utviklere, så det lover jo godt, men jeg sliter med å se hvordan et Blade-spill kan bli ekstremt bra i en sjanger som Vampire Masquerade regjerer uten å bli noe enorm suksess.
Lenke til kommentar
Gringorilla skrev (3 minutter siden):
Andres skrev (23 minutter siden):
Er bethesda involvert så er det bare å glemme denne dukker opp på Ps5 eller?

Uvisst. Ifølge Microsoft så blir slike ting vurdert for hvert spill. Jeg vil tro at dette spillet enten blir vurdert til å slippes på PS5 på bakgrunn av at det ikke er blant de store seriene deres, eller at det blir vurdert til å bli Microsofts svar på Spider-Man-eksklusiviteten. Arkane er jo gode utviklere, så det lover jo godt, men jeg sliter med å se hvordan et Blade-spill kan bli ekstremt bra i en sjanger som Vampire Masquerade regjerer uten å bli noe enorm suksess.

Indiana Jones ble gjort eksklusivt, så det kan fort bli til at det samme skjer med Blade.

Ettersom både Spider-Man og Wolverine er Playstation-ekslusiver så har i hvert fall ikke Disney noe imot å gjøre Marvel IP-er eksklusive.

Lenke til kommentar
Gringorilla skrev (3 timer siden):
Andres skrev (3 timer siden):

Er bethesda involvert så er det bare å glemme denne dukker opp på Ps5 eller?

Uvisst. Ifølge Microsoft så blir slike ting vurdert for hvert spill. Jeg vil tro at dette spillet enten blir vurdert til å slippes på PS5 på bakgrunn av at det ikke er blant de store seriene deres, eller at det blir vurdert til å bli Microsofts svar på Spider-Man-eksklusiviteten. Arkane er jo gode utviklere, så det lover jo godt, men jeg sliter med å se hvordan et Blade-spill kan bli ekstremt bra i en sjanger som Vampire Masquerade regjerer uten å bli noe enorm suksess.

At slike ting blir vurdert fra spill til spill er et av Phil Spencers standard "ikke-svar" når han får spørsmål som det der. At et spill fra et Microsoft-eid studio dukker opp på Playstation vil nok skje samtidig som den første snøballkrigen i helvete. Deathloop var det siste, og det var bare fordi Bethesda hadde en avtale med Sony som ble undertegnet før Microsoft kjøpte Zenimax. Men Phil Spencer vet at det vil føre til negativ publisitet å åpenlyst bekrefte at spillene blir eksklusive, så han gir istedet svar som egentlig ikke sier noe.

For ordens skyld er Spider-Man spillene Playstation-eksklusive fordi Sony eier bruksrettighetene til Spider-Man i alt annet media enn trykte tegneserier, et etterheng fra når Sony laget Toby Maguire-filmene på starten av 2000-tallet. Det er en grunn til at Marvel må spørre Sony om lov til å få bruke Spider-Man i MCU-filmene, på tross av at Spider-Man er en Marvel-figur.

(Av samme grunn var Spider-Man eksklusiv til Playstation i Avengers-spillet)

Endret av dreadbolt
Lenke til kommentar
dreadbolt skrev (Akkurat nå):
Gringorilla skrev (2 timer siden):

At slike ting blir vurdert fra spill til spill er et av Phil Spencers standard "ikke-svar" når han får spørsmål som det der. At et spill fra et Microsoft-eid studio dukker opp på Playstation vil nok skje samtidig som den første snøballkrigen i helvete. Deathloop var det siste, og det var bare fordi Bethesda hadde en avtale med Sony som ble undertegnet før Microsoft kjøpte Zenimax. Men Phil Spencer vet at det vil føre til negativ publisitet å åpenlyst bekrefte at spillene blir eksklusive, så han gir istedet svar som egentlig ikke sier noe. For ordens skyld er Spider-Man spillene Playstation-eksklusive fordi Sony eier bruksrettighetene til Spider-Man i alt annet media enn trykte tegneserier, et etterheng fra når Sony laget Tony Maguire-filmene på starten av 2000-tallet. Det er en grunn til at Marvel må spørre Sony om lov til å få bruke Spider-Man i MCU-filmene, på tross av at Spider-Man er en Marvel-figur. (Av samme grunn var Spider-Man eksklusiv til Playstation i Avengers-spillet)

Dette stemmer ikke helt. Marvel/Disney har spillrettighetene (og merchandise generelt, for så vidt) til Spider-Man. Sony eier bare filmrettighetene. 

Det er dog godt mulig at Sony hadde kontakter hos Disney som følge av MCU/Spider-Man avtalen som gjorde det lettere for dem å signere avtalen for Spider-Man PS4. Det kan være ting som har skjedd bak scenene som vi ikke vet om.

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
31 minutes ago, dreadbolt said:
3 hours ago, Gringorilla said:

At et spill fra et Microsoft-eid studio dukker opp på Playstation vil nok skje samtidig som den første snøballkrigen i helvete. 

Både Minecraft Dungeons og Legends kom på Playstation... Sier ikke situasjonen her er den samme, men spill fra et Microsoft-eid studio har funnet veien til PS før. Synes det er rart at Microsoft ikke har annonsert at det er eksklusivt ennå. Til vi hører noe mer vil jeg si at spillet befinner seg i en slags "Schrödingers ekslusitivitet".

Lenke til kommentar
pakjensen skrev (1 time siden):

Etter de lagde Redfall ble jeg veldig skuffa over dem, det spillet var grusomt. Men de har jo laget skikkelig bra spill også så skal nok holde et øye på dette.

Redfall ble lagd av Arkane Austin (Prey 2017)

Blade blir lagd av Arkane Lyon (Deathloop og Dishonored II)

Må også nevnes at Arkane Austin ikke ønsket å lage Redfall, men ble presset til det av Zenimax/Bethesda. Blade ser derimot ut til å bygge videre på det som tradisjonelt har vært Arkane's styrker.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...