Gå til innhold

Jobbintervju hjelp


Gjest 88f19...dd9

Anbefalte innlegg

Gjest 88f19...dd9

Hei

Hva bør man si på jobbintervju hvis de spør om hvorfor man ikke har greid å skaffe relevant jobb for yrket man har utdannet seg for? Jeg har sittet fast som tilkallingsvikar for ulike bemanningsbyråer både før og etter utdanning (bachelor i IT). Jeg skjønner å ikke ha fått jobb innen det man har utdannet seg for gir dårlig inntrykk. Har dere noen tips?

Anonymous poster hash: 88f19...dd9

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 88f19...dd9
1 minute ago, Salvesen. said:

Bare svar ærlig. Det er ikke nødvendigvis noe som gir dårlig inntrykk, kan ha så mange årsaker men jeg hadde absolutt spurt hvorfor det ble slik i en intervjurunde. Det viktigste er ikke at man har ett godt svar men at en har tenkt på det og er klar for å svare.

Jeg har tenkt mye på det og jeg har mine hypoteser. Utifra tidligere erfaringer som ikke nødvendigvis er intervju relatert, er det en dårlig ide om å være ærlig om slikt. Jeg hadde tenkte jeg kunne spille dum og si noe som at jeg bare er uheldig eller noe i den duren, men er veldig sugen på å få foten innenfor døren.

Anonymous poster hash: 88f19...dd9

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Guest 88f19...dd9 said:

Jeg har tenkt mye på det og jeg har mine hypoteser. Utifra tidligere erfaringer som ikke nødvendigvis er intervju relatert, er det en dårlig ide om å være ærlig om slikt. Jeg hadde tenkte jeg kunne spille dum og si noe som at jeg bare er uheldig eller noe i den duren, men er veldig sugen på å få foten innenfor døren.

Anonymous poster hash: 88f19...dd9

Hvor lenge er det siden du var ferdig utdannet, og hva har du gjort i perioden siden du var ferdig(jobbmessig)? 

Lenke til kommentar
Gjest 88f19...dd9 skrev (8 minutter siden):

Jeg har tenkt mye på det og jeg har mine hypoteser. Utifra tidligere erfaringer som ikke nødvendigvis er intervju relatert, er det en dårlig ide om å være ærlig om slikt. Jeg hadde tenkte jeg kunne spille dum og si noe som at jeg bare er uheldig eller noe i den duren, men er veldig sugen på å få foten innenfor døren.

Anonymous poster hash: 88f19...dd9

Jeg intervjuer en del, og jeg setter helt klart pris på ærlighet. Om en prøver å vri på sannheten å pynte på ting får en ofte dårlige vibber og det kan være nok for meg om det er andre gode kandidater. 

 

Edit: hadde ved sist runde i sommer en kandidat som var ferdig med sin it grad. Han hadde ikke hatt fast jobb etter en god stund men bidratt på diverse grunder prosjekter osv. Han kom langt i prosessen og var dønn ærlig om situasjonen.

Endret av Salvesen.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 88f19...dd9
3 minutes ago, GA said:

Hvor lenge er det siden du var ferdig utdannet, og hva har du gjort i perioden siden du var ferdig(jobbmessig)? 

Underkant 5 år. Har bare blitt brukt og kasta mellom ulike "på gulvet" jobber gjennom bemanningsbyrå i hele mitt ynkelige karriereliv. Det er en negativ spiral jeg har lyst til å unnslippe asap.

Anonymous poster hash: 88f19...dd9

Lenke til kommentar
Gjest 88f19...dd9 skrev (2 minutter siden):

Underkant 5 år. Har bare blitt brukt og kasta mellom ulike "på gulvet" jobber gjennom bemanningsbyrå i hele mitt ynkelige karriereliv. Det er en negativ spiral jeg har lyst til å unnslippe asap.

Anonymous poster hash: 88f19...dd9

I urelevante jobber? Det er en stund i så fall. Har du holdt deg faglig oppdatert og/eller jobbet med noen prosjekter på fritid du kan vise til?

Endret av oddeh
Lenke til kommentar
Gjest 88f19...dd9
2 minutes ago, oddeh said:

I urelevante jobber? Det er en stund i så fall. Har du holdt deg faglig oppdatert og/eller jobbet med noen prosjekter på fritid du kan vise til?

Jeg er helt utslitt etter jobb at jeg så vidt har energi til å få i meg en god måltid. Jeg har ikke tiden eller energien til å drive med hobbyer eller prosjekter. Helsetilstanden min går også bare nedover.

Anonymous poster hash: 88f19...dd9

Lenke til kommentar
Gjest 88f19...dd9 skrev (40 minutter siden):

Jeg har tenkt mye på det og jeg har mine hypoteser. Utifra tidligere erfaringer som ikke nødvendigvis er intervju relatert, er det en dårlig ide om å være ærlig om slikt. Jeg hadde tenkte jeg kunne spille dum og si noe som at jeg bare er uheldig eller noe i den duren, men er veldig sugen på å få foten innenfor døren.

Anonymous poster hash: 88f19...dd9

Vær ærlig og transparent!

At du prøver å "game" intervjuet er fullstendig turnoff for oss som intervjuer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...