Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Formel 1 - 2024


Hvilket Team holder du med i 2024 sesongen?  

77 stemmer

  1. 1. Hvilket Team holder du med i 2024 sesongen?

    • Alpine
      0
    • Aston Martin
      7
    • Ferrari
      18
    • Haas
      5
    • Stake Sauber
      3
    • McLaren
      22
    • Mercedes-AMG
      6
    • Racing Bulls
      1
    • Red Bull Racing
      14
    • Williams Racing
      1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Egentlig veldig dårlig at de ikke sender i 4K HDR. De bruker så mye penger på alt mulig annet, så hvor mye ekstra koster det for F1 TV?

 

Jeg syns også at det er på tide med en oppfriskning av regelverket. Nå som det er tillatt med mye kommunikasjon mellom team og fører, og så mye aggressiv kjøring på kanten av regelverket mens straffene ikke henger helt med, så bør det vurderes en oppstramming. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
morfin skrev (17 minutter siden):

Egentlig veldig dårlig at de ikke sender i 4K HDR. De bruker så mye penger på alt mulig annet, så hvor mye ekstra koster det for F1 TV?

Spørs om ikke problemet ligger mer ved kildene(infrastruktur)? Krever relativt mye båndbrett og kapasitet til å sende over hele verden. Ser det hos meg og, bufrer ca. 4-5-6 sekunder for å få 1080p bilde.(har fiber)

Men kommer nok med tiden..

Lenke til kommentar
Ratleto skrev (3 timer siden):

Og Norris fikk straff for track limits - som skjedde under forbikjøring, OG han ga tilbake plassen.

Noe må gjøres med de reglene, altså.

Fikk vel den straffen før intim møte med Max? Avventende/utsatt straff fra stewards, husker jeg riktig?

Eller var det track limits der?

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar

Synes det er vanskelig og ta side her. Max mener han ikke beveget seg under bremsing, han beveget seg etter han hadde sluppet bremsene. Norris er ganske uerfaren med denne typen kjøring. Tipper vi får se en del gode analyser de neste dagene. 

Det blir nok spennende på Silverstone. 

Lenke til kommentar

Syns det har blitt for mange tullete regler rundt F1. Når det kommer til Max og Lando var det forfriskande med litt kamp om førsteplassen, men syns ikkje nokon av di skulle fått straff da track limit er tåpelig og den kollisjonen var like mykje Lando som Max. Enkelt sagt bestemmer den som ligger først kor i bana han vil ligge og den som kommer bak må innrette seg deretter. Dernest virka Lando for heit på grøten og Max stengde såpass som man kunne forvente. Lando fekk aldri roen til å legge seg så nær at han kunne ta ei god forbikjøring med DRS-fordelen. At Lando sutra etter å punktert dekket til Max som igjen gjorde at di fekk på ny kontakt der Lando punkterte er ein del av racing og noko begge tapte på. Hadde Lando hatt litt is i magen ville han mest sannsynlig greidd å kjørt forbi Max på ein god måte, men alle forsøka minna om ei nevrotisk katte som ikkje visste korleis fange mus. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (6 timer siden):

Synes det er vanskelig og ta side her. Max mener han ikke beveget seg under bremsing, han beveget seg etter han hadde sluppet bremsene. Norris er ganske uerfaren med denne typen kjøring. Tipper vi får se en del gode analyser de neste dagene. 

Det blir nok spennende på Silverstone. 

Det er en regel som sier at de kan endre spor for å beskytte seg, en gang. Max var først tydelig på innsiden. Etter det la han bilen helt over i yttersvingen og fortsatte med vilje rett frem for å kjøre Norris i grusen og touchet Norris.

Så kjører han i Norris med vilje ved utgangen og forsøker å presse han ut igjen. På rettstrekket forsøker han å kjøre Norris av banen for tredje gang. Vanskelig å ta side 😅!

Det har skjedd nå 100 ganger med Max. Det er en Verstappen-Special. Han burde fått en hard straff. Nå som vi har to rågode sjåfører i konkurransedyktige biler er det leit at det skal bli drama. 

Endret av DrAlban3000
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
Sjørøver skrev (11 timer siden):

Synes det er vanskelig og ta side her. Max mener han ikke beveget seg under bremsing, han beveget seg etter han hadde sluppet bremsene. Norris er ganske uerfaren med denne typen kjøring. Tipper vi får se en del gode analyser de neste dagene. 

Det blir nok spennende på Silverstone. 

For min del og basert på de analysene jeg har sett så er det nok klart at Max hadde brorparten av skylden og fikk sådan som fortjent en straff. Det nevnt så var mye av kjøringen til Norris preget av desperasjon, så kan en jo stille seg spørsmålet rundt hvorvidt om Norris burde ha hatt litt mer is magen, for selv om han hadde rett så var konsekvensene store for å ha rett. Uansett så var ikke denne kollisjonen  den dødssynden som enkelte skal ha det til.

Max ble skviset på akkurat samme måte av Sainz i østeriket i fjor hvor Max da valgte å ikke stå på sitt og få løpet sitt ødelagt men la seg heller utenom apex for å unngå en kollisjon og fikk en bedre utgang  av svingen. 

6mrgslk89r9d1.gif

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

For meg er det ingen tvil om at Max hadde full skyld. Det er også litt uflaks i tilfeldigheter som gjør at utfallet ble såpass ille for kun Norris. Synes faktisk andre moves Max gjorde var verre enn det som førte til kræsjet.

Piastri forståelig skuffet. Kunne vært der og plukket opp seieren, men track limits ved Red Bull Ring er ikke noe nytt så han er ikke første eller siste som blir skuffet over det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Track limits er track limits. Det er likt for alle.

Eg likte at dei lagde meir grusfeller, det er berre å lage fleire til neste år.

Ingen utfordrer track limits i Monaco, tvert i mot så liker førarane det fordi banen ikkje tillet førarane å gjere feil.

Endret av Dragavon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes også grusfellene virket veldig bra. Burde brukes oftere. Problemet med området Piastri ble straffet for var at du kan være utenfor track limits uten å treffe grusen. De kunne gjerne flyttet litt på den hvite stripen så grusen bestemmer.

Gleder meg til Silverstone i helgen. Muligheter for et bra løp der nå som mye av feltet er såpass tett.

Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (4 timer siden):

For min del og basert på de analysene jeg har sett så er det nok klart at Max hadde brorparten av skylden og fikk sådan som fortjent en straff. Det nevnt så var mye av kjøringen til Norris preget av desperasjon, så kan en jo stille seg spørsmålet rundt hvorvidt om Norris burde ha hatt litt mer is magen, for selv om han hadde rett så var konsekvensene store for å ha rett. Uansett så var ikke denne kollisjonen  den dødssynden som enkelte skal ha det til.

Max ble skviset på akkurat samme måte av Sainz i østeriket i fjor hvor Max da valgte å ikke stå på sitt og få løpet sitt ødelagt men la seg heller utenom apex for å unngå en kollisjon og fikk en bedre utgang  av svingen. 

6mrgslk89r9d1.gif

Synes du de ligner på hverandre? Max er på vei ut av banen og er ikke i samme kommune som apex. Sainz kjører racing line.

Se her:

 

 

Lenke til kommentar
Skrevet (endret)

Ja syns det er ganske likt igrunn. Brukte ordet apex feil da jeg selvfølgelig mente hvitelinjen på motsatt side av apex. Om en ser bremsesporene på banen så følger og max bare "racing line" . Men igjen så må jeg spesifisere at jeg ikke mener Max er uskyldig, bare at det var en tullete ulykke som begge sjåfører kunne gjort noe for å forhindre at endte som det endte. 

s71kvlk89r9d1.gif

 

6mrgslk89r9d1.gif

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Thank you for being an F1 TV subscriber.

Your F1 TV subscription is due to end on 08 August 2024. If you wanted to continue with your F1 TV subscription, your annual price would increase by €30.00 to €139.99 from 08 August 2024.

This year, your subscription will include 24 Grands Prix, every F1 Academy race and new in-depth shows such as Tech Talk Retro and F1 Icons. There will be new ways to watch across your devices coming soon too.

You can view your next renewal date, manage your account, or cancel your subscription by visiting your F1 account and selecting 'My Subscription'.

Thank you for choosing F1 TV.

The F1 TV team

Lenke til kommentar

Helmut Marko acknowledges that Red Bull was not at its best operationally over the weekend in Austria. However, he believes the worst mistake was not informing Max Verstappen that he could let Lando Norris pass, as Norris was under investigation with an inevitable penalty for exceeding track limits.

“The victory was lost for several reasons,” explains the Austrian. “The fact that Verstappen’s second pit stop went badly, Norris slipped into the DRS window as a result, and also our assumption that hard tires would be the best choice in hot weather, which was not the case.”

“The temperatures were lower, which meant Norris had fresh tires in the last stint, and we had used ones, which was also a factor. But I would say both drivers drove unnecessarily too hard.”

“We may blame ourselves: we knew an investigation into track limits was underway. We knew Norris had crossed the lines too many times. We should have informed Max. I thought that action was completely unnecessary, and he could have simply finished behind him and won with Norris’s penalty.”

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...