Gå til innhold

Raymond Johansen presses på etterlønn


Anbefalte innlegg

Toppolitikere har tydeligvis blitt en egen klan hvor man kan bevilge seg selv fordeler som ingen andre kan få:

https://www.nettavisen.no/okonomi/raymond-johansen-vurderer-a-ikke-ta-full-etterlonn/s/5-95-1467903

Etterlønn er noe man får hvis man ikke har annet arbeid å gå til umiddelbart, omtrent som etter en oppsigelse.
Problemet er at Raymond allerede hadde en ny jobb på hånden.

Nå må Raymond ro og ro for å komme ned med æren i behold……

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tsk, tsk, også får'n millionlønn samlet inn av frivillige i LO's eget Norsk Folkehjelp

Han kunne jo fint hevet etterlønnen om han hadde gjort "enkeltoppdrag og kurs" som litt frivillig innsats for Norsk Folkehjelp...

Hjelper jo å ha litt erfaring med frivillighet hvis han skal lede en organisasjon av frivillige... lissom...

Men jeg har kanskje misforstått hvem Norsk Folkehjelp er til for... pensjonerte politikere kanskje...

  • Liker 5
Lenke til kommentar

For øvrig trist med politikere som gjør alt for å fremstå som folkelig, så er det bare å se på noen handlinger som avslører hva de egentlig tenker om seg selv. Raymobil, byregjering og nå  3 måneders betalt ferie på innbyggernes regning. Han føler vel han fortjener det siden det ikke ble noe statsrådpost på tampen av karrieren, stakkars. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Komplett ubrukelig skrev (30 minutter siden):

3 måneders betalt ferie på innbyggernes regning

Stusser så på at han ikke ser det selv. Han er jo en oppegående fyr. Han har ny jobb å gå til og åpenbart bare tatt denne muligheten. Etterlønn skal sikre folk i de tilfellene de ikke får noe nytt å gå til med en gang, som en slags oppsigelsestid. Den er ikke der for å gi en betalt ferie for å slappe av når han frivillig utsetter oppstart siden han får etterlønn.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

hvis han mener han trenger en pause, er det vel strengt tatt ubetalt ferie han må ta på egen kappe, evt. bli sykemeldt.

ingen andre arbeidstakere har den luksusen å sjøl bestemme fritid med full lønn.

forøvrig er det ikke småpenger heller, men 395.000 på tre måneder. Kunne jo vært kjærkomne penger for eldreomsorgen å lønnet noen ekstra-personell på endel vakter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mr.M skrev (5 minutter siden):

hvis han mener han trenger en pause, er det vel strengt tatt ubetalt ferie han må ta på egen kappe, evt. bli sykemeldt.

ingen andre arbeidstakere har den luksusen å sjøl bestemme fritid med full lønn.

forøvrig er det ikke småpenger heller, men 395.000 på tre måneder. Kunne jo vært kjærkomne penger for eldreomsorgen å lønnet noen ekstra-personell på endel vakter.

Var vel snakk om noe potensiell karantene, og at startdato derfor ble satt til 3 mnd etterpå. Det i seg selv er jo "fair", men så har han jo allerede gjort èn jobb og skal inn og gjøre en til i desember for det nye firmaet. Jeg skjønner ikke hvordan det helt henger sammen. 

Jeg tipper han ba om etterlønn, fikk innvilget til 25.januar, og så fant han ut med ny arbeidsgiver at det var smart å sette startdato til 25.januar. Han får da mer lønn enn han får som generalsekretær (utifra hva jeg googlet meg frem til) samt at ny arbeidsgiver får 3mnd med gratis innføring, samtaler og forberedelser. 

Jeg tviler ekstremt mye på, at Raymond trenger 3 måneder for å lande fra gammel jobb og forberede seg på ny, ihvertfall når han allerede har begynt å involvere seg med ny arbeidsgiver. 



 

Lenke til kommentar

Raymond har nå skjønt at han dummet seg ut, men han vil bare redusere den maksimale 3 måneders betalte ferien til litt over 2 måneder. Han påstår nå at Norsk Folkehjelp ikke ønsker oppstart før 1. januar, selv om dette står i artikkel fra NRK: "Ifølge Norsk Folkehjelp var det Johansens eget ønske å vente med oppstarten. De kunne tatt imot ham før, men forstår og respekterer hans ønske, opplyser de til NRK." 

Han var heldig med at det var et nytt år i denne perioden, så det er nok enden på visa.

 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/4oagBR/ingen-karantene-for-raymond-johansen-ap

Endret av Komplett ubrukelig
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...