Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Når man aldri får til date/treff via Tinder.m


Gjest 957a2...cc7

Anbefalte innlegg

Skjønner godt frustrasjonen din, det er ikke lett å finne kjærligheten. Det er vel en grunn til at det er flere single i verden enn noen gang, folk er mer innesluttet, og alle ønsker å date noen som er mer attraktiv enn en selv. Det eneste en kan gjøre er å fortsette å lete, ta initiativ, prøve seg på å flørte og akseptere at det går i dass noen ganger. Om en gir opp skjer det ikke av seg selv. Det du sier med at å invitere til kaffedate er mannens oppgave er bullshit, her burde du være på ballen hvis du faktisk vil møte noen. Mange menn skjønner ikke hint i det hele tatt, de må ha det inn med teskje at du er interessert. I løpet av de to årene jeg har vært på Tinder har jeg funnet ut at det hjelper å være tidlig ute med å invitere til å møtes, jo lenger en samtale pågår jo større sjanse for at den fisler ut. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
15 hours ago, leticia said:

Jeg reiser også solo til utlandet (sør - europa) uten problemer, (ikke for å finne kjærligheten, men for opplevelsens skyld). og du reiser til Asia sant? Verken Sør - Europa eller Asia er blant områdene med størst drapsrate. Håper det beste for deg hva angår kjærligheten ❤️

Enig i at når man befinner seg i et miljø så blir man påvirket av miljøet. Og at det kan være positivt med å komme seg utenfor Norges grenser. Men er man selv innesluttet (og som nevnt blir oppfattet som frekk fordi landet du reiser til har en mer imøtekommende kultur) så kan det ta litt lenger tid å gli inn blant lokalbefolkningen enn hvis man selv har en utadvendt væremåte i utgangspunktet.

Kult! Ja, er herlig å reise alene også av og til, føler jeg blir mye friere til å gjøre akkurat det jeg vil da. Riktig, jeg reiser til Asia, liker mange av de landene. Tusen takk🥰

Helt enig. Frem til det skjer, så får man bare prøve å ikke bli oppfattet som frekk.😃

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest 957a2...cc7
fokkeslasken skrev (14 timer siden):

Speiling er et spill. Han svarer ikke så fort som du vil, så da gjør du det samme tilbake. Det er et mindgame. At du nå tydeligvis ikke vet dette kan jo bety at det er andre slike mindgames du heller ikke er klar over. Og bare så det er sagt, jeg sier ikke dette for å tråkke på deg, men når du sier du ikke aner hvorfor de slutter å snakke med deg så kan det være at du gjør endel av disse tingene som menn hater, men som du ikke engang merker selv fordi det er så naturlig for deg.

Jeg kan legge til at selv har jeg avsluttet et forhold fordi hun drev med slik speiling. Det er fryktelig slitsomt og helt unødvendig.

Nei det er å forsvare seg selv. Jeg er faen ikke naiv. Man skal ikke chase noen som trekker seg unna. Det heter common sense på «godt norsk». Helt uaktuelt å springe etter noen som slutter å f.eks skrive til deg. Du skal vite din verdi og ikke prøve å få noen til å like deg. Ikke aktuelt. Da trekker jeg meg unns som de. Det verste er at han jeg fjernet var mye mer ivrig enn meg og ville treffes og ville jeg skulle kjøre til han for å drikke  kaffe(ca en time herfra med bil). Og han ville også møtes og sa det hadde vært hyggelig å møte meg før han skulle fire uker på sjøen. Så slutter han å svare i flere dager. Helt uaktuelt å skrive å mase på han da. Slil gjør jeg ikke lengre. I know my worth and I’m the prize!! Ikke forvent at jeg sitter å venter til du et klar. Skjer ikke. Så da fjerner vi og sier next. Og man skal gi det man får. Ikke mer eller mindre. Dette finner du ut med alderen og livserfaring om du er under 30 etc. Match the energy er det beste du kan gjøre for deg selv. Jeg var i kontakt med en der det var equal give and take. Det var fantastisk. Trengte aldri å bekymre meg. Viste hvor vi hadde hverandre og det fløt som det skal gjøre. Det skal ikke være en kamp.

Nå har jeg ikke vært inne på Tinder på seks dager. Orker ikke eventuelt nederlag så har fokusert på meg og andre ting. 

Anonymous poster hash: 957a2...cc7

Lenke til kommentar
Gjest 957a2...cc7 skrev (1 time siden):

Nei det er å forsvare seg selv. Jeg er faen ikke naiv. Man skal ikke chase noen som trekker seg unna. Det heter common sense på «godt norsk». Helt uaktuelt å springe etter noen som slutter å f.eks skrive til deg. Du skal vite din verdi og ikke prøve å få noen til å like deg. Ikke aktuelt. Da trekker jeg meg unns som de. Det verste er at han jeg fjernet var mye mer ivrig enn meg og ville treffes og ville jeg skulle kjøre til han for å drikke  kaffe(ca en time herfra med bil). Og han ville også møtes og sa det hadde vært hyggelig å møte meg før han skulle fire uker på sjøen. Så slutter han å svare i flere dager. Helt uaktuelt å skrive å mase på han da. Slil gjør jeg ikke lengre. I know my worth and I’m the prize!! Ikke forvent at jeg sitter å venter til du et klar. Skjer ikke. Så da fjerner vi og sier next. Og man skal gi det man får. Ikke mer eller mindre. Dette finner du ut med alderen og livserfaring om du er under 30 etc. Match the energy er det beste du kan gjøre for deg selv. Jeg var i kontakt med en der det var equal give and take. Det var fantastisk. Trengte aldri å bekymre meg. Viste hvor vi hadde hverandre og det fløt som det skal gjøre. Det skal ikke være en kamp.

Nå har jeg ikke vært inne på Tinder på seks dager. Orker ikke eventuelt nederlag så har fokusert på meg og andre ting. 

Anonymous poster hash: 957a2...cc7

Det er ingen grunn til å ha piggene ut. Du var i tråden fordi du ikke forsto hvorfor du ikke får napp, og jeg forteller deg et par ting du har hintet til som menn typisk ikke vil ha noe av. Du trenger ikke like det, men speiling er en ting som gjør at menn bare gir opp. "Drama" vil de fleste menn kalle det, i tilfelle du lurte. En annen er kvinner som ser på seg selv som "The Price". For de aller fleste menn er dette grunn nok i seg selv til ikke å velge deg fordi folk flest, både menn og kvinner, helst vil ha en partner som ser seg som likeverdig og ikke har behov for tilbedelse - som jo The Price vil kreve.
Igjen, du trenger ikke like det, men slik er det altså.

Men om du krever at de skal tåle drama og må tilbe deg, da er jo det greit også selvfølgelig. Det er et fritt land osv.

Og man skal gi det man får..?
Jeg har selv vært på Tinder og mens jeg snakket med en dame hadde jeg "plutselig" først en 12-timers dag og dagen etter en 11-timers dag på jobben. De to dagene ble det ingen Tinder. Skulle de jeg da snakket med tolket det som at jeg syntes de er uinteressante og med det "straffe" meg med speiling så har de jo ødelagt for seg selv med en misforståelse som de da speiler tilbake. Et meningsløst spill som bare kompliserer hele greia.

Derimot, om du mener du ikke er kapabel til å misforstå og alt slikt ha noe med deg å gjøre eller slikt så for all del... Stå på.

Og match the energy..?
Hva om du misforstår kilden til energien? Så serverer du tilbake noe helt annet enn hva du egentlig selv fikk servert grunnet en misforståelse. Da er det jo du som ødelegger for deg selv.

"Og man skal gi det man får. Ikke mer eller mindre. Dette finner du ut med alderen og livserfaring om du er under 30 etc."
...og når du blir enda eldre kommer du til å lære at det der ikke fungerer fordi livet og partnerskap er ikke en byttehandel.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Dette med "mind games" må dere ikke bry dere for mye om. Dette skal ikke være noe spill, og det er ikke bra å være sammen med folk som ser det som spill. Glem det dere har lest om speiling og pickup artist greier.

Vær dere selv. Vær oppriktig. Vær ærlig. Er du entusiastisk og den andre personen synes det er for mye, så er det deres feil, og deres tap.

Det er ingenting mer attraktivt enn en person som er trygg på seg selv (og en person som er trygg på seg selv kan fremdeles være sjenert av andre grunner!) og ikke bryr seg om sosiale konvensjoner, men bare oppfører seg som at de liker deg.

Det er faktisk SJARM ;)

Endret av Brother Ursus
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 957a2...cc7
fokkeslasken skrev (34 minutter siden):

Det er ingen grunn til å ha piggene ut. Du var i tråden fordi du ikke forsto hvorfor du ikke får napp, og jeg forteller deg et par ting du har hintet til som menn typisk ikke vil ha noe av. Du trenger ikke like det, men speiling er en ting som gjør at menn bare gir opp. "Drama" vil de fleste menn kalle det, i tilfelle du lurte. En annen er kvinner som ser på seg selv som "The Price". For de aller fleste menn er dette grunn nok i seg selv til ikke å velge deg fordi folk flest, både menn og kvinner, helst vil ha en partner som ser seg som likeverdig og ikke har behov for tilbedelse - som jo The Price vil kreve.
Igjen, du trenger ikke like det, men slik er det altså.

Men om du krever at de skal tåle drama og må tilbe deg, da er jo det greit også selvfølgelig. Det er et fritt land osv.

Og man skal gi det man får..?
Jeg har selv vært på Tinder og mens jeg snakket med en dame hadde jeg "plutselig" først en 12-timers dag og dagen etter en 11-timers dag på jobben. De to dagene ble det ingen Tinder. Skulle de jeg da snakket med tolket det som at jeg syntes de er uinteressante og med det "straffe" meg med speiling så har de jo ødelagt for seg selv med en misforståelse som de da speiler tilbake. Et meningsløst spill som bare kompliserer hele greia.

Derimot, om du mener du ikke er kapabel til å misforstå og alt slikt ha noe med deg å gjøre eller slikt så for all del... Stå på.

Og match the energy..?
Hva om du misforstår kilden til energien? Så serverer du tilbake noe helt annet enn hva du egentlig selv fikk servert grunnet en misforståelse. Da er det jo du som ødelegger for deg selv.

"Og man skal gi det man får. Ikke mer eller mindre. Dette finner du ut med alderen og livserfaring om du er under 30 etc."
...og når du blir enda eldre kommer du til å lære at det der ikke fungerer fordi livet og partnerskap er ikke en byttehandel.

The price som at du er «det beste» og verdifull ikke at noen skal tilbe en. 
 

Det med lange vakter er forståelig. Men om det går dager uten noen lyd skal man ikke sitte å vente til det passer den andre. Nei!

Anonymous poster hash: 957a2...cc7

Lenke til kommentar
Gjest 957a2...cc7
fokkeslasken skrev (1 time siden):

Det er ingen grunn til å ha piggene ut. Du var i tråden fordi du ikke forsto hvorfor du ikke får napp, og jeg forteller deg et par ting du har hintet til som menn typisk ikke vil ha noe av. Du trenger ikke like det, men speiling er en ting som gjør at menn bare gir opp. "Drama" vil de fleste menn kalle det, i tilfelle du lurte. En annen er kvinner som ser på seg selv som "The Price". For de aller fleste menn er dette grunn nok i seg selv til ikke å velge deg fordi folk flest, både menn og kvinner, helst vil ha en partner som ser seg som likeverdig og ikke har behov for tilbedelse - som jo The Price vil kreve.
Igjen, du trenger ikke like det, men slik er det altså.

Men om du krever at de skal tåle drama og må tilbe deg, da er jo det greit også selvfølgelig. Det er et fritt land osv.

Og man skal gi det man får..?
Jeg har selv vært på Tinder og mens jeg snakket med en dame hadde jeg "plutselig" først en 12-timers dag og dagen etter en 11-timers dag på jobben. De to dagene ble det ingen Tinder. Skulle de jeg da snakket med tolket det som at jeg syntes de er uinteressante og med det "straffe" meg med speiling så har de jo ødelagt for seg selv med en misforståelse som de da speiler tilbake. Et meningsløst spill som bare kompliserer hele greia.

Derimot, om du mener du ikke er kapabel til å misforstå og alt slikt ha noe med deg å gjøre eller slikt så for all del... Stå på.

Og match the energy..?
Hva om du misforstår kilden til energien? Så serverer du tilbake noe helt annet enn hva du egentlig selv fikk servert grunnet en misforståelse. Da er det jo du som ødelegger for deg selv.

"Og man skal gi det man får. Ikke mer eller mindre. Dette finner du ut med alderen og livserfaring om du er under 30 etc."
...og når du blir enda eldre kommer du til å lære at det der ikke fungerer fordi livet og partnerskap er ikke en byttehandel.

Jeg er 40 år og har blitt brent og lurt tidligere,derfor piggene klar. Jeg lar meg ikke bli trakket på/pillet på nesen,og jeg er ikke naiv. Vi får være enig om å være uenig. Jeg spiller ikke spill jeg verdsetter meg selv først. Rett og slett. Å være en pris betyr ikke å bli tilbedt men å bli behandlet på best mulig måte og det bør være en føresetnad. 

Anonymous poster hash: 957a2...cc7

Lenke til kommentar
Gjest 957a2...cc7
skaftetryne32 skrev (46 minutter siden):

Ja akkurat den holdningen der tror jeg det er det svært få som liker, ingen vil ha en prinsesse som mener den er bedre enn partneren sin. 

Dere misforstår totalt. Gir opp å diskutere med dere.  Latterlig dere ikke klarer eller vil forstå. Å vite sin verdi og hva en fortjener er ikke å tro man er bedre enn den andre. 

Anonymous poster hash: 957a2...cc7

Lenke til kommentar
Gjest 957a2...cc7 skrev (16 minutter siden):

Dere misforstår totalt. Gir opp å diskutere med dere.  Latterlig dere ikke klarer eller vil forstå. Å vite sin verdi og hva en fortjener er ikke å tro man er bedre enn den andre. 

Jeg kan bare respondere på det du skriver, jeg vil kalle dette konstruktiv kritikk, men om du selv ikke ser problemet så kan jeg ikke hjelpe deg. Om du har den holdningen om at det er du som er premien å at det er menn som skal gjøre jobben med sjekkinga, vel det er få som finner det spesielt sjarmerende med den slags selvforherligende oppførsel, men det er bare min oppfatning av saken. 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Mitt eneste råd er vell egentlig å ikke les profiler og ikke se så nøye på bilder.
Sjekk om det er noen helt klare "røde flag" eller ting som er ukompatibelt (religion, livsstil, politikk etc).
Utseende sjekker du med "mysetest" og så sjangser du.

Utseende er midlertidig. Kjærligheten er til døden. Dvs den du finner kommer til å bli stygg som juling etterhvert som årene går, men kjærlighet gjør blind. En du ikke finner attraktiv på bildet uten å ha truffet kan ha en fantastisk utstråling og karisma eller være supermatch for deg på alle plan. Om dere da bare treffers så kanskje det bli?

Jeg tenker som andre har nevnt at kvantitet er bedre enn kvalitet. (på datingen, ikke evt forhold)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (På 18.11.2023 den 11:00 AM):

Det blir for tydelige preferanser som gjør at en kompatibel partner blir luket bort før det blir gitt en mulighet.

Gjest 957a2...cc7 skrev (På 18.11.2023 den 1:42 PM):

Dette! Bare så tragisk.

 

Du gjør jo akkurat dette selv. Du skriver at du mener andre skal måtte gi deg en sjanse basert på en tinderprofil, men selv sveiper du vekk potensielle partnere før de har blitt gitt en mulighet. Blir litt dobbeltmoralsk.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Guest 957a2...cc7 said:

Dere misforstår totalt. Gir opp å diskutere med dere.  Latterlig dere ikke klarer eller vil forstå. Å vite sin verdi og hva en fortjener er ikke å tro man er bedre enn den andre. 

Anonymous poster hash: 957a2...cc7

Hva er det egentlig du vil med denne tråden? I første post virker det som om du ønsker å vite hvorfor du sliter sånn når andre har det så lett. Og så når vi svarer på dette så gir du opp diskusjonen? Vi har ikke mer å gå på enn det du skriver selv, men for meg virker det som om du setter deg selv altfor høyt og ikke gidder å legge inn noen innsats så snart du møter litt motstand. Det er ikke sånn dating fungerer, og om du fortsetter slik vil du fortsette å oppnå null og niks.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest 957a2...cc7 skrev (2 timer siden):

Dere misforstår totalt. Gir opp å diskutere med dere.  Latterlig dere ikke klarer eller vil forstå. Å vite sin verdi og hva en fortjener er ikke å tro man er bedre enn den andre. 

Anonymous poster hash: 957a2...cc7

I tråden får du tilbakemeldinger på hva som kan gjøre at de slutter svare deg, for det var det du innledningsvis spurte om. Jeg har nevnt to av de tingene. Så står du fritt til å ikke ville fire på de, det er jo helt greit selvfølgelig, men de du snakker med endrer ikke oppførsel bare fordi du krever at de skal akseptere det. Da slutter de heller å snakke med deg.

Se på seg selv som gevinsten er ikke et godt utgangspunkt og menn hater det intenst. Derimot burde partnerskapet være gevinsten. Ikke den ene personen i partnerskapet.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 957a2...cc7 skrev (9 timer siden):

Jeg er 40 år og har blitt brent og lurt tidligere,derfor piggene klar.

Anonymous poster hash: 957a2...cc7

Alle på 40 som er single har opplevd dette. Hver eneste en av de du snakker med på Tinder i samme aldersgruppe vil ha en eller flere varianter av det i livet sitt. Verdt å ha det i bakhodet når man snakker med dem.

Gjest 957a2...cc7 skrev (9 timer siden):

Jeg lar meg ikke bli trakket på/pillet på nesen,og jeg er ikke naiv. Vi får være enig om å være uenig. Jeg spiller ikke spill jeg verdsetter meg selv først. Rett og slett. Å være en pris betyr ikke å bli tilbedt men å bli behandlet på best mulig måte og det bør være en føresetnad. 

Anonymous poster hash: 957a2...cc7

Nei, det er ingen grunn til å la seg bli tråkket på selvfølgelig. Nå har ikke jeg snakket med menn på Tinder, men jeg har snakket med menn i det virkelige liv, og i all hovedsak er de fleste helt årleite folk. Når alle kutter deg ut begynner det vel heller å se ut som at du tar noe som negativt selv når det ikke egentlig er det. -om ikke alle menn er atale drittsekker da, som jo virker mer enn bare litt usannsynlig.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 957a2...cc7
TheSnidr skrev (2 timer siden):

Hva er det egentlig du vil med denne tråden? I første post virker det som om du ønsker å vite hvorfor du sliter sånn når andre har det så lett. Og så når vi svarer på dette så gir du opp diskusjonen? Vi har ikke mer å gå på enn det du skriver selv, men for meg virker det som om du setter deg selv altfor høyt og ikke gidder å legge inn noen innsats så snart du møter litt motstand. Det er ikke sånn dating fungerer, og om du fortsetter slik vil du fortsette å oppnå null og niks.

Hva mener du jeg skal gjøre da? Skal jeg springe etter folk som slutter å skrive eller være interessert? Tvinge de ut på date? Mase og spør hvorfor vil du ikke møte meg. Please lik meg? Det er helt feil i min bok. Trodde dette var logikk. 

Anonymous poster hash: 957a2...cc7

Lenke til kommentar
Gjest 957a2...cc7
BadCat skrev (1 time siden):

Det er markedsplassen som bestemmer verdien, ikke en selv.

Dette er mekanismer som har vært i sving siden tidenes morgen, ikke noe folk her inne bestemmer.

Min mor sa at jeg var verdifull. Markedsplassen var ikke enig.

Er du seriøs ???? Jeg finner ikke ord. Skal vi virkelig ikke ha tro på oss selv og vite våres egen verdi og bestemme selv? Men la markeder bestemme. Helt uaktuelt. Dettte er det sykeste jeg har lest. Skal jeg la meg knekke og styre av andre? Kan ikke fatte og begripe det jeg leser. Selvsagt er der bra å vite at man selv er mer enn bra nok og bestemmer hvem som skal få være endel av livet ditt eller ikke. Og være premien betyr å vite hva du fortjener og at du skal bli behandlet på beste mulige måte,ikke tilbedt men å være det beste valget. 

Anonymous poster hash: 957a2...cc7

Lenke til kommentar
Gjest 957a2...cc7

Var inne igjen på Tinder. Han som ville treffes for gåtur hadde ikke svart på en uke. Så tydeligvis gjør jeg noe feil eller de finner noen mer interessante. Jeg spurte hvordan det går og om han ikke ville møtes for gåtur likevel. Forutenom det jeg skreiv om venninna som kuttet meg vet jeg ikke hva jeg gjør feil. Spilte ikke spill med han her. Er bare knekker og nederlag etter nederlag. Du vlir ødelagt av avvisning og jeg veit oppriktig ikke hva det er som gjør meg plutselig uinteressant. At han elsker å reise og jeg ikke har vært i utlandet på årevis? Kan det gjør at han stoppet? Har andre mer interessante samtaler med andre? Noe må det være og jeg vil finne det ut så jeg kan få ønsket resultat og treff. Samtalen var hyggelig før dette for en uke siden. Snakker om hverdagslige ting,jobb,fritid etc.  Kjenner det tærer på selvtilliten når det aldri kommer til treff. Jeg tar selvkritikk og vil finne ut feilen. Bare jeg visste feilen. 

Anonymous poster hash: 957a2...cc7

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...