Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

lages det fortsatt noen "sleepere" ?


Mr.M

Anbefalte innlegg

Duriello skrev (3 minutter siden):

Jeg anser modifiserte biler som innafor, så lenge de ser ut som vanlig utenifra 👍

jeg er litt ambivalent til det, synes bør være (evt. modifisert/trimmet) original-motor i det minste. :hmm:

Er vel en Fiat 126 eller 127 men mc-motor som går som et helvette, men er det fortsatt en "Fiat" :roll: men kuult å se da :p

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Salvesen. skrev (1 time siden):

Elbiler er jo generelt sett sleepere, de færreste biler klarer å henge på innefor fartsgrensene i Norge. Selv Nissan Leaf drar i fra det meste under 80.

Nei, for ALLE vet at elbiler er kjappe.

Men alle vet ikke at den utrustede opel'n i nabogata har atskillig større motor og drivverk en originalen.

 

(Ikke at det produseres opel som er sleeper verdige den dag i dag riktignok)

Endret av Duriello
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Duriello skrev (3 minutter siden):

(Ikke at det produseres opel som er sleeper verdige den dag i dag riktignok)

en gammel kar/nabo hadde en Opel Corsa med 1.8 l. motor, ser for meg de kan være litt smålure? :grin2:

selve bilen veier jo ingenting. (men har ikke sjekket hvor mye HK det er i denne motoren da)

Lenke til kommentar
Mr.M skrev (4 minutter siden):

en gammel kar/nabo hadde en Opel Corsa med 1.8 l. motor, ser for meg de kan være litt smålure? :grin2:

selve bilen veier jo ingenting. (men har ikke sjekket hvor mye HK det er i denne motoren da)

1,8 er ikke noe å kimse av når bilen blir tatt av middels kraftige vindkast 🤫 

Aner du årsmodell? 

Lenke til kommentar
Mr.M skrev (42 minutter siden):

er det forresten riktig å kalle det sleeper hvis bilene er modifisert? da kan man jo putte hva som helst i de.

Ja.

 

Sleeper-betegnelsen kommer enkelt og greit av biler man ikke forventer er spreke eller går fort. Det er irrelevant om det er en fabriksbygget bil ala Dodge RAM srt10 eller en selvbygget Granada som har motor fra samme leverandør som koenigsegg bruker. 

Jeg har selv en eldre bil jeg opplever blir undervurdert særs ofte, trass at den fint holder følge med det meste av trafikk. Merker ofte at folk ønsker å snike seg foran meg i rundkjøringer, påkjøringsramper med mer og blir sjokkert når jeg gasser på.

Lenke til kommentar
Hansien skrev (6 minutter siden):

Jeg har selv en eldre bil jeg opplever blir undervurdert særs ofte, trass at den fint holder følge med det meste av trafikk. Merker ofte at folk ønsker å snike seg foran meg i rundkjøringer, påkjøringsramper med mer og blir sjokkert når jeg gasser på.

hehe :D 

Lenke til kommentar
onkel_jon skrev (15 minutter siden):

Den kraftigste bilen til Volvo noen sinne er jo ex30 med 428hk så vil kalle den en sleper, ser ut som en liten by bil men klarer 0-100 på 3,6 sekunder.

eller så har du mg4 xpower som ser lik ut som vanlig mg4 men har 435hk.

Alle vet at elbiler er raske, cluet med sleepers er at skinnet bedrar 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
10 minutes ago, Duriello said:

Alle vet at elbiler er raske, cluet med sleepers er at skinnet bedrar 🙂

Finnes unntak, alle fra stellantis samt Toyota bz4x er trege elbiler.

Bz4x bruker 7,5 sek til 100 og jeep avenger bruker 9 sekunder finnes nok av fosil biler som er kjappere i dagens marked.

Endret av onkel_jon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...