Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

lages det fortsatt noen "sleepere" ?


Mr.M

Anbefalte innlegg

Trestein skrev (23 minutter siden):

Opel Lotus omega må være sleeper. Toppfart på 285 km/h så ut som en omega

måtte lese meg opp, men ja, må være en av de beste eksempel på sleeper, ser jo ganske anonym ut på overflata men er jo et monster :scared:

Sitat

For hør bare her: To turboer, diger intercooler, 24 ventiler et volum på 3,6 liter og en effekt på 377 hestekrefter er noe av det som gjemmer seg under panseret. Den gjorde 90 kilometer i timen på førstegir – og da hadde man fem til igjen ...

https://www.tv2.no/broom/dette-er-opelen-som-kjorte-fra-bade-ferrari-og-porsche/14334267/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil si at en av de ultimate sleeperne i salg i Norge som nybil, så må det være Toyota Yaris GR

Det er nok mang en bil av alle drivlinjer som må gi tapt her, så lenge det er litt teknisk, og/eller løst underlag

Er på liste over biler jeg kunne tenke meg å prøve

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=323871161

IMG_1347.jpeg

Endret av bzzlink
La til finn lenke
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når jeg hører ordet sleeper tenker jeg på biler fra 90-tallet som stå veldig standard ut, som Audi S4 avant eller BMW E34 M5.
Lotus Omegaen er selvsagt med, til en viss grad Sierra Cosworth også selv om de fleste ble såpass ombygd etterhvert at man lett så at det ikke var en orginal Sierra.
 

Golf GTI så jo veldig anonym ut i 4'er utgave, men dro jo heller ikke skinnet av pølsa med bare 150hk (180 i jubileumsutgave). Fikk litt mer spenstig design som 5'er og er dermed ingen sleeper lenger i mine øyne. De siste 20årene har det vært mer fokus på at biler med litt motor også skal ha design som matcher, med vinger bak, store luftinntak etc.
Er jo enkelte Mercedeser med AMG-motor som ser ganske nøytrale ut, men jeg vil ikke kalle det sleeper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...