Gå til innhold

Minimum 55" TV til film og serier til ca. 5000kr?


Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter en 55-65" TV til ca. 5000kr som fungerer greit/OK til filmtitting og serier (primært Netflix, Disney+ og HBO). TV'en blir ikke brukt til å se på sport og ei heller tv-spill.

Kom gjerne med flere forslag til modeller jeg kan være på utkikk etter.

Jeg forstår at prisklassen jeg nevner gjør det vanskelig å finne kandidater, men det finne vel NOEN greie alternativer der ute, og nå med Black Friday-tilbud, så finner man vel sikkert noe bra.

Og ja, jeg vil ikke ha mindre enn 55". Har hatt 48" for lenge, så jeg vil ha noe litt større.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Holder vanligvis en knapp på Samsung siden de som regel er bra på det folk synes er viktig.

Sjelden de har dårlige egenskaper og generelt er de god+ over alle egenskapene.

Denne får du for litt over 5k.

https://www.prisjakt.no/product.php?p=7053880

Bruker selv en 7000-serie versjon fra noen år siden og er godt fornøyd.

Skal du opp i 65" blir denne den rimeligste;

https://www.prisjakt.no/product.php?p=9778317

Endret av vidor
Lenke til kommentar

OLED er best - men da må du litt opp i pris.   

Fordel med OLED (Organic LED) er like gode farger uansett innsynsvinkel og helt svart da hvert pixel kan slås helt av.   LED, QLED, mini LED etc er alle avhengige av bakbelysning eller kantbelysning.  

QLED / LED kan evt brukes om du ser mye TV i dagslys  (mer lyssterkt og i dagslys legger du ikke merke til at svart ikke er helt svart).  Innsynsvinkelen er en svakhet med QLED/LED da du ikke skal bevege deg mye til siden ift TV'n før det blir ganske blasst bilde.

Pent brukt LG 55 OLED ser jeg selges til ca 6-7K på Finn.no- vær obs på at OLED skjermen er glass, transporter den forsiktig.  Naturlig at endel 55 selges brukt nå da endel oppgraderer til 65-70 osv.

Endret av Rune_says
Lenke til kommentar
^fmj skrev (20 minutter siden):

Har TLC 55 ute på veranda og er kjempefornøyd med Tv-en, dog en annen modell. Utrolig mye for pengene.(inne 65 Samsung 4K OLED, blir vel bytta ut mot 65 TCL snart) TCL har blitt ok og bra merke nå.

 https://www.komplett.no/product/1224557/tv-lyd-bilde/tv-er/tcl-55-c735-4k-qled-google-tv-120hz?_gl=1*1n6fhs8*_up*MQ..&gclid=Cj0KCQiAo7KqBhDhARIsAKhZ4uj9Ic0g-o-EhSyNUiQWTSZxNTVcLbe8y-wEOxoCahNlthPDFtopPSkaAoncEALw_wcB&gclsrc=aw.ds#

Lenke til kommentar
On 9.11.2023 at 7:20 PM, Jarmo said:

Har TLC 55 ute på veranda og er kjempefornøyd med Tv-en, dog en annen modell. Utrolig mye for pengene.(inne 65 Samsung 4K OLED, blir vel bytta ut mot 65 TCL snart) TCL har blitt ok og bra merke nå.

 https://www.komplett.no/product/1224557/tv-lyd-bilde/tv-er/tcl-55-c735-4k-qled-google-tv-120hz?_gl=1*1n6fhs8*_up*MQ..&gclid=Cj0KCQiAo7KqBhDhARIsAKhZ4uj9Ic0g-o-EhSyNUiQWTSZxNTVcLbe8y-wEOxoCahNlthPDFtopPSkaAoncEALw_wcB&gclsrc=aw.ds#

Stikker noe av med en EISA award gjør du sjelden noe dårlig valg ved å velge det produktet.

Virker som TCL har gjort mye på kort tid for å vesentlig forbedre produktene sine.

On 9.11.2023 at 6:50 PM, ^fmj said:

Denne koster nå 4222 Kr.

Endret av vidor
Feil-quoting
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du skal kjøpe en såå billig tv i 55 tommer størrelsen så kommer du desverre til å bare få tak i tv-er på tilbud og disse vil være veldig dårlige mtp på bilde og byggekvalitet. Tv-er i den prisklassen vil antageligvis ikke være noe bedre særlig bedre enn en tv kjøpt for 8-10 år siden sett bort i fra at tv-en vil være 4k og en smart tv. Vil anbefale deg å se etter en tv rundt 7-9000kr, og da er nok TCL tv-ene de som gir deg mest for pengene. Når det kommer til billig tv-er så blir samsung tv-ene faktisk noen av de verste du kan kjøpe siden du da vil bruke en større andel av pengene på selve merket av tv-en (en Samsung tv). 

Lenke til kommentar

Min erfaring er at man får en stor trickle-down av god teknologi i de rimeligere Samsung-modellene samtidig som at prisen holder seg svært konkurransedyktig gitt "merkevare tax". Synes spesielt fargene er god på Samsung, noe som pleide å være temmelig dårlig på TLC før inntil de skjerpet seg.

Nå har jo Samsung vært uheldige med enkelte produksjons-glipper ved noen modeller, men dette har mest vært mid-range+

Det virker som du har en helt annen erfaring her, så kan du utdype ?

Lenke til kommentar
On 13.11.2023 at 1:40 PM, chrisf said:

Hvis du skal kjøpe en såå billig tv i 55 tommer størrelsen så kommer du desverre til å bare få tak i tv-er på tilbud og disse vil være veldig dårlige mtp på bilde og byggekvalitet. Tv-er i den prisklassen vil antageligvis ikke være noe bedre særlig bedre enn en tv kjøpt for 8-10 år siden sett bort i fra at tv-en vil være 4k og en smart tv. Vil anbefale deg å se etter en tv rundt 7-9000kr, og da er nok TCL tv-ene de som gir deg mest for pengene. Når det kommer til billig tv-er så blir samsung tv-ene faktisk noen av de verste du kan kjøpe siden du da vil bruke en større andel av pengene på selve merket av tv-en (en Samsung tv). 

Det der er som regel et svar fra en som enten er en tv-entusiast, bruker tv'en mer enn gjennomsnittet og/eller du jobber med tv. Du anbefaler meg altså å se etter en tv som er LANGT over budsjettet mitt, noe som er fullstendig uaktuelt da jeg skal bare ha tv'en til casual bruk. Jeg har forøvrig vært borti mange tv'er hvor bildet er mer enn godkjent nok til mitt bruk, så ja, jeg er ikke være SÅ nøye/picky på bildekvaliteten at jeg vil gå såpass mye opp i pris. Jeg baserer det på at jeg har sett tv'er som LG C1 og Andersson LEDUHDA (55"), og ja, C1 har bedre bilde og alt det der, men det var ikke SÅ forferdelig stor forskjell for min del at det er verdt å gå opp i budsjettet til det C1 koster/kostet vs. de tv'ene som er på tilbud nå. Takk for tips/råd uansett iallfall! :)

On 14.11.2023 at 11:21 AM, PaladinNO said:

Komplett har tilbud på en LG 55" til 5000 Kr. nå.
https://www.komplett.no/product/1251278/tv-lyd-bilde/tv-er/lg-55-4k-tv-55ur74

Takk for forslaget! Går sikkert for denne hvis ikke det dukker opp noen flere alternativer i løpet av den nærmeste tiden.

 

On 9.11.2023 at 8:11 PM, vidor said:

Stikker noe av med en EISA award gjør du sjelden noe dårlig valg ved å velge det produktet.

Virker som TCL har gjort mye på kort tid for å vesentlig forbedre produktene sine.

Denne koster nå 4222 Kr.

Ahh, denne gikk jeg glipp av. Så det var utsolgt når prisen var såpass lav...

Ellers, så setter jeg stor pris på at dere kommer med forslag! Og kom gjerne med flere nå som det kommer mange tv'er på salg. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...