Gå til innhold

Jeg har gjort litt fremskritt med tanke på kunstig gravitasjon


Anbefalte innlegg

Normalt, så fungerer gravitasjon, sånn at energien som er i et objekt, for eksempel jordkloden, lager et felt som er i minus av energi. Så, da tiltrekker den seg energi fra andre objekter fordi det er et svakere felt. Men, problemet med kunstig gravitasjon da, er at man trenger forferdelig mye masse for å få folk til å trekkes ned i gulvet på et romskip, man trenger en hel planet under føttene i form av masse.

Men, det man kan gjøre istedet da, er å få noe til å snurre rundt veldig fort, det skaper bølger som gjør igjennom kroppen din og trekker deg ned, det er litt sånn gravitasjon fungerer også, det går stråler gjennom kroppen din i sirkler. Jeg er ikke kjent med effekten av å gjøre dette i større skala enn fra naturen av, men som vist på bildet jeg lagde, så kan man gjøre dette i stor nok grad, til at det trekker deg ned i gulvet. At gravitasjon lager sånne sirkler, er ikke kjent, det er noe jeg har funnet ut selv.

Man kan bruke sko med magneter da, men det er ikke så komfortabelt å gå med, man sitter liksom fast hele tiden for hvert steg, og energien som trengs for å lage nok gravitasjon for å trekke deg ned, er enorm, og ganske farlig også, i tilfelle eksplosjoner. Man snakker enorme batterier med energi.

Det man gjør istedet, er å få noe til å snurre veldig fort, så fort at det skaper bølger som går igjennom kroppen din. De går i sirkler, og trekker deg ned når bølgen er på vei ned igjen. Kluet, er at det må gå så fort rundt, at det nesten ødelegger seg selv, det må skapes et energifelt, litt forbi grensen for hva det tåler. Som sagt, at ting lager bølger som går gjennom kroppen din, er ikke kjent for vitenskapen. Men, med litt hjelp kanskje, så kan noen lage et slik apparat som vist nederst på bildet. Med tiden, kan man også lage noe som lager slike bølger, uten at det er veldig energikrevende.

Gravitiasjon.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tilsetter man nok energi i snurringen så blir det jo signifikant gravitasjon av det...

Schwarzschild radiusen av et sånt objekt trenger ikke være mer enn rundt en centimeter, uten å ta med snurringen, så lager man kulene sine på størrelse med tennisballer så trenger det ikke oppstå noen sorte hull å bekymre seg for engang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...