Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Løfte bil uten jekkepunkt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
TheodorBjork skrev (24 minutter siden):

Og jekken skal stå stødig i den? Pleier legge dekk under bilen når jeg jekker den opp uansett, men allikevel.

Ja, jekker du midt på brua og nærme navet blir den stående. Men er alltid lurt å ha dekk eller aller helst en bukk under bilen når man skal gjøre noe mer enn å bytte hjul/bremser.

Lenke til kommentar
Opelduude skrev (9 timer siden):

Hvis du ikke vet hva travers og innfesting til bærebru er, så bør du kanskje ikke jobbe på egenhånd på en bil 

Godt poeng, men kanskje det er poenget med å lære noe? Må jeg vite navnet på alle bildelene for å bytte til vinterdekk?

Endret av TheodorBjork
  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
TheodorBjork skrev (15 timer siden):

Og jekken skal stå stødig i den? Pleier legge dekk under bilen når jeg jekker den opp uansett, men allikevel.

Legg gjerne en solid gummikloss under jekkepunktet uansett hvor på bilen det er. Så unngår du at metallet deformerer seg å tar skade: https://www.biltema.no/bil---mc/verkstedsutstyr/lofteutstyr/loftebeskyttelse/loftebeskyttelse-2000024323

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Opelduude skrev (På 21.10.2023 den 12:07 AM):

Hvis du ikke vet hva travers og innfesting til bærebru er, så bør du kanskje ikke jobbe på egenhånd på en bil 

Såklart skal en ta hjulskift selv selvom en ikke vet hva disse bil komponentene heter eller vet funksjonen av de. Som tråd skriver selv gir utrykk for er han søkende etter metoder å utføre jobben på. 
 

Vanger, stive bak aksler, bærearmer , traversene, skjennerelt tykk stål konstruksjon i understell takler å løfte en dekk side opp fra bakken. Ikke løft bilen i gulv/flate plate konstruksjoner da de sonene svikter fort med slike løft. 
 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...