Gå til innhold

MAtroxX

Medlemmer
  • Innlegg

    337
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om MAtroxX

  • Bursdag 01. april 1986

Nylige profilbesøk

2 558 profilvisninger

MAtroxX sine prestasjoner

36

Nettsamfunnsomdømme

  1. Står skrevet svart på hvit at Biltema tilfredsstiller krav til API, ILSAC og ACEA ett api godkjent produkt skal tilfredsstille og opprettholde bil fabrikantens krav til garantier, smøring og vedlikehold skulle oljen til Biltema vært helt jævlig, hadde den aldri blitt stemplet med slikt når det står skrevet at den skal tilfredsstille sånn og sånn, ville jo Biltema vært blakk nå om oljen ikke var som beskrevet. men: en ting som jeg reagerer kraftig på, er hvordan oljen dies kan dekke c3 c2 og a3/b4 i en og samme olje dunk. Dette er fremmed for meg på ett værksted hvertfall da de forskjellige benevnelsene har hver sine egenskaper
  2. Alle turboer fra de første Saabene til de nyeste BMW-ene har hatt olje kjøling etter hva jeg er kjent med hvertfall, derimot det å ha kjølevann(glycol, kjølevæske ) tilkoblet turbo for å kjøle ned oljen er ikke alle som har, men heller ikke uvanlig heller. Serieproduserte biler har også ikke kulelagre i turboene, de bruker som regel glidelagre. Kule lagre i turbo er mere sett i performance biler som kjører på rudskogen,🤠🚘🏎️🏎️
  3. Det er veldig viktig som forbruker å huske på at det er absolutt ingen ting som heter en streng eu kontroll. Den som er en godkjent kontrollør for statens vegvesen er pliktig til å sette mangler og feil vedr, kjøretøyet opp mot en oppdatert kontroll instruks altfor ofte ser jeg kontrollører bedømme ett kontroll punkt til å bli underkjent. ta f.eks bremserør, ofte blir bremserør notert som en mangel på eu fordi det er svak overflate rust/brunfarge. dette skal være en visuell avgjørelse av en kyndig og avgjørelsen Hannes påkoster ofte kunden ekstremt med penger. Det står ingen ting i kontroll instruksen om litt påbegynt korrosjon eller rust, det skal være stor fare for svikt eller brud, lekkasje, svært korrodert eller feilmontert. dette var bare ett eksempel, hensikten med at jeg skrev dette er å få forbrukeren/bil eier til å forstå at eu kontroll/pkk er ikke noe en å hver enkelt kan være streng eller snill med. Slike strenge/snille kontroller bør få aviks melding etter min mening, det skaper reaksjoner
  4. Har inntrykk av at utstyrs nivå, spessielt på nye el biler er det utstyret kunden valgte å betale for når han/hun/de dem kjøpte den. Er nokk mye som er standard av utstyr, men alt av felg typer, panorama tak, hengerfeste osv er nokk i katogori «ekstra utstyr « å som også koster mye for de som kjøpte bilen ny.
  5. Er det massive eller ventilerte skiver? en slik kant utenfor annlegsflaten til klossene er ikke noe farlig å kjøre med, i værste fall vill det begynne å lage ulyd om selve stål delen av bremse klossen begynner å skrape i kanten, belegget på klossen er som vanlig mindre og smalere enn selve Stålet belegget er limt/vulket med om du er ekstra ivrig eller ønsker å gjøre med det kan du som oftest banke vekk den kanten med en hammer( vist kanten er rust)
  6. Ja men tror Kansje jeg missforsto denne tråden her. Var vell sikkert meningen å vise bilde av noe en selv ikke vet hva er 🫣😅 jaja, får håpe det kommer noe her som ikke er kjent da Unbrako skrujern og innsats stykker til bruk på luftmeisel var ikke veldig fremmed her, for de aller fleste ser jeg
  7. Dette er vel psa motoren som sitter i ekstremt mange andre biler, uavhengig av hva Ford velger å kalle den. dette er en fransk motor, men ikke noe en nødvendigvis skal frykte forde om. det som er viktig er olje skift intervaller bilen har fulgt oppigjennom. register reim skal skiftes hver 10år/240.000km det intervalle er satt altfor høyt og de ryker ofte tidligere. Anbefaler ikke mere enn 150.000 km ellers er jo dette en veldig lett bil å skru på og deler er billig.
  8. Det er egentlig veldig motsatt, da de motorene får inviduelle lager størrelser fra fabrikk
  9. Vist rådelagre skal byttes regner jeg med det er en grunn for det, å spørsmålet blir jo også hvilken mål nye lagre skal være i forhold til de originale Nye lagre må jo kompensere for den eventuelle slitasjen veiven har fått. hvilken farge kode var de originale? Gul? Blå?
  10. Hva type sykkel er det? merke, årsmodell osv ?
  11. Har du gjort endringer på veiv,råder som gjør at du må ha det på en slik spessiel måte?
  12. At den er tung å få i 1 og revers gir tyder på at ikke clutchen frir ut Gear kasse fra motor. Når pedalen er trekt tilbake, har du motstand i den fra begynnelsen og hele veien inn, eller har du en slapp og ekkel pedal som blir hard først når du tråkker den i bunn?
  13. Hvor høyt ruser den seg på turtall? hvor raskt stiger turtallet?
×
×
  • Opprett ny...