Imaginacíon Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 7 minutes ago, Sir said: Vel, hva om man lar være å kritisere ting man ikke vet noe om? Det er en udynamisk debatt. I en dynamisk debatt aksepterer en at en ikke har oversikt over alt og at det kan komme korreksjoner. 2 1
Imaginacíon Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 14 minutes ago, Sir said: Har du hørt om Hamas? Jeg er ikke noen støttespiller for Hamas. Men det er utidig at en skal bli avkrevd svar på dette støtt og stadig. 3
Sir Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Imaginacíon skrev (3 minutter siden): Det er en udynamisk debatt. I en dynamisk debatt aksepterer en at en ikke har oversikt over alt og at det kan komme korreksjoner. Så at jeg hevder at alle drepte sivile i Gaza er myrdet av Hamas er da greit? Har ikke sett noen dokumenter som motbeviser dette enda. 1 1
Rhabagatz Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 2 minutes ago, Sir said: Så at jeg hevder at alle drepte sivile i Gaza er myrdet av Hamas er da greit? Har ikke sett noen dokumenter som motbeviser dette enda. Jo, og slik går no dagane. 2
Imaginacíon Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) 5 minutes ago, Sir said: Så at jeg hevder at alle drepte sivile i Gaza er myrdet av Hamas er da greit? Har ikke sett noen dokumenter som motbeviser dette enda. Det er ytringsfrihet så ingen kan nekte deg det. Israels drap på sivile er tungt og omfattende dokumentert så hvorfor du skulle gjøre det bortsett fra å trolle sliter jeg med å se. Endret 1 time siden av Imaginacíon 2
Sir Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Imaginacíon skrev (4 minutter siden): Jeg er ikke noen støttespiller for Hamas. Men det er utidig at en skal bli avkrevd svar på dette støtt og stadig. Du skrev at du hadde forståelse for amerikanernes krig mot Japan, tilsynelatende selv om det førte til enorme sivile lidelser. «Japanerne var aggressive og ultravoldelige imperialister, så den krigen har jeg forståelse for» Har du da forståelse for krigen Israel kjemper mot Hamas? 4
Sir Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Imaginacíon skrev (1 minutt siden): Det er yttringsfrihet så ingen kan nekte deg det. Israels drap på sivile er tungt og omfattende dokumentert så hvorfor du skulle gjøre det sliter jeg med å se. Nei hvorfor skulle jeg gjøre det, jeg vet ikke, men dette er jo en dynamisk debatt, så da kan vi vel si det sånn. 2
Imaginacíon Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 14 minutes ago, Sir said: Du skrev at du hadde forståelse for amerikanernes krig mot Japan, tilsynelatende selv om det førte til enorme sivile lidelser. «Japanerne var aggressive og ultravoldelige imperialister, så den krigen har jeg forståelse for» Har du da forståelse for krigen Israel kjemper mot Hamas? Nei. Mye i den krigen kan ikke forsvares.
Ballalaika Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Imaginacíon skrev (25 minutter siden): Det er en udynamisk debatt. I en dynamisk debatt aksepterer en at en ikke har oversikt over alt og at det kan komme korreksjoner. Men så lar du deg ikke korrigere. Du ber om kilder, får kilder, men istedetfor at man tok feil så blir det et problem at det er på Hebraisk. Sånt blir i overkant dynamisk, kanskje. IDK. 2 1 1
Imaginacíon Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) 24 minutes ago, Rhabagatz said: Jo, og slik går no dagane. Enkelte vrir og vender på alt. Jeg er altfor mye her inne. Må minne meg selv på at det ikke står om noe avgjørende. Ikke i det hele tatt. Endret 1 time siden av Imaginacíon
Imaginacíon Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 19 minutes ago, Sir said: Nei hvorfor skulle jeg gjøre det, jeg vet ikke, men dette er jo en dynamisk debatt, så da kan vi vel si det sånn. En udynamisk debatt ville være som en tvangstrøye. Kjedelig og uinteressant.
Sir Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Imaginacíon skrev (11 minutter siden): Nei. Mye i den krigen kan ikke forsvares. Hva mener du er annerledes? 4
Sir Skrevet 54 minutter siden Skrevet 54 minutter siden Imaginacíon skrev (21 minutter siden): En udynamisk debatt ville være som en tvangstrøye. Kjedelig og uinteressant. Hvis det som skjer er så forferdelig, så trenger man vel ikke på hoppe på første interessante kritikkverdige forhold som en eller annen har lagt ut på X. Da burde virkeligheten, som det finnes omfattende dokumentasjon på, som du selv skriver, være interessant nok? Det gjelder forøvrig ikke bare for deg, alle kan nok være litt raske på avtrekkeren når man ser noe som taler sin egen sak. 1 1
DukeNukem3d Skrevet 18 minutter siden Skrevet 18 minutter siden Rhabagatz skrev (1 time siden): Men det er verdt å merke seg at under hele den lange borgerkrigen i Syria ble det drept omtrent like mange kvinner og barn som Israel drepte på to år i Gaza. Det er perspektivet. Ingen brukte sivile som skjold på samme måte som Hamas og andre arabiske land tillot at syrere fikk flykte. Så det er isåfall ikke så rart. Men det er mange andre kriger der det er drept mye mer kvinner og barn enn i denne krigen. Jeg kommer ikke til å kritisere Israel for at Hamas gjemmer seg bak sivile ihvertfall. 2 1
DukeNukem3d Skrevet 8 minutter siden Skrevet 8 minutter siden (endret) Imaginacíon skrev (1 time siden): Enkelte vrir og vender på alt. Jeg er altfor mye her inne. Må minne meg selv på at det ikke står om noe avgjørende. Ikke i det hele tatt. Jeg er takknemlig for denne tråden, har lært mye av denne tråden og man får et mye mer nyansert bilde av krigen/konflikten her enn man får i israelkritiske norske medier som holder informasjon tilbake hvis den kan skade Hamas eller palestinernes sak. Jeg er ikke interessert i det, ikke engang for Ukraina. Her inne får man informasjon begge veier og det betyr at jeg kan mye mer om konflikten enn jeg ville hvis jeg bare hadde lest norske medier. Grunnen til at du føler du ikke får noe igjen får å være her er at du ikke leser eller setter deg inn i den nye informasjonen som er her og blir frustrert fordi din mening alene faller litt igjennom. Man kan ikke kjefte meg til å få folk til å tro at Hamas er en frigjøringsorganisasjon eller at "7.oktober var egentlig ikke så ille" liksom En annen god tråd her inne jeg er innom hver dag er Ukraina-tråden. Dog først og fremst som leser. Den norske dekningen av Ukraina/Russland holder heller ikke, ikke pga ensidighet men fordi de dekker altfor lite av det. Det er mange dyktige folk i begge tråder som finner frem til informasjon jeg ellers ikke finner. Helst noe annet enn "ifølge Haaretz sine anonyme kilder..." også Endret 5 minutter siden av DukeNukem3d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå