Imaginacíon Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) 13 minutes ago, 23:4 said: Altså så enkelt er det, legger ikke Hamas ned våpnene og frigir gislene ingen fred. Legger de ned våpnene og slipper gislene fri kan de slippe fra det hele levende, men helt andre krefter en de skal bestemme i Gaza. Enkelt og greit. Så kan de nekte dette og de blir kjempet ned og tar enda flere sivile med seg i døden. How Netanyahu Aims to Obstruct the Gaza Plan He Was Forced to Accept From Trump https://www.haaretz.com/israel-news/2025-10-01/ty-article/.premium/trump-strongarmed-netanyahu-into-a-gaza-deal-but-left-him-enough-ammo-to-shoot-it-down/00000199-9bee-df33-a5dd-9fffca310000 Endret 1 time siden av Imaginacíon 1
Imaginacíon Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 3 minutes ago, Tussi said: Ok, det er jo bare å ha konkrete planer for tilbaketrekking. Jeg ser ingen ulemper med den planen så lenge partene, inkludert Israel tvinges til å følge den. Og siden Trump skal lede alt kommer det fort sanksjoner i Sikkerhetsrådet hvis Israel ikke følger planen. Hva er alternativet? Å inngå en avtale om at IDF trekker seg ut mens Hamas fortsatt har gisler? Det er gjort før, det skjer ikke igjen Dette er en god avtale så lenge brudd på den får konsekvenser https://www.haaretz.com/israel-news/2025-10-01/ty-article/.premium/trump-strongarmed-netanyahu-into-a-gaza-deal-but-left-him-enough-ammo-to-shoot-it-down/00000199-9bee-df33-a5dd-9fffca310000 1
DukeNukem3d Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Mannen med ljåen skrev (9 timer siden): Hva har Russland med dette å gjøre? Jeg har en mistanke om at 7.oktober var en bursdagsgave til Putin. 1
Tussi Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Imaginacíon skrev (1 minutt siden): https://www.haaretz.com/israel-news/2025-10-01/ty-article/.premium/trump-strongarmed-netanyahu-into-a-gaza-deal-but-left-him-enough-ammo-to-shoot-it-down/00000199-9bee-df33-a5dd-9fffca310000 Nå må man ikke ta alle sorgene på forskudd, denne planen er en god nyhet, ihvertfall palestinske sivile, kan man ikke bare vente og s? At Hamas er det store taperen er faktisk ikke et problem 4
Rhabagatz Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) 26 minutes ago, Tussi said: Dette er jo bare tull, artikkelen mener jeg. Denne avtalen var godkjent av de arabiske landene FØR den ble lagt frem for Netanyahu. Og Netanyahu fikk kniven på strupen, godta eller stå aleine. Avtalen innebærer masse Netanyahus regjering ikke ville godta. Uttrekning ra Gaza, veien mot en palestinsk stat, amnesti til Hamas.... og ikke minst ingen bosetninger Dette er bare tull. Hamas aksepterte det arabiske forslaget 18. august. Det gjorde ikke Israel, men de fikk inn noen forandringer og kaller det for plan. Det er ikke slik at det siste forslaget er bedre eller mer rettferdig enn det Israel avviste. Samtidig innebærer det i realiteten kapitulering og inneholder vel ingen ting om en palestinsk stat. Svarteperspillet som pågår nå er gammelt nytt fra USA og Israel. Dette ser vi hver eneste gang. Det er forhandlinger, og det er noe som forteller meg at Israel, som vanlig, ikke forhandler i god tro. Endret 1 time siden av Rhabagatz 1
Rhabagatz Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 6 minutes ago, Mannen med ljåen said: At så mange mennesker har falt for løgnene til massemedia er alvorlig, og betyr at journalister må ta seg sammen, og ikke sitere HAMAS sin versjon. Skjønner du hvor radikal du høres ut? Dette er konspiratorisk ekkokammerholdning. 1
0laf Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) 23:4 skrev (48 minutter siden): ... få frigitt de gislene nå da ... Jeg finner dette pussig, dersom man antar at tallene er riktige, så er det 16-18000 hamas soldater igjen, som holder det man antar er 20 gjenlevende gisler Befolkningen på Gaza teller rundt 2 millioner Vi vet at Hamas har hatt enorm støtte blant befolkningen tidligere, og at de aller fleste palestinere mener 7. oktober var helt riktig og nødvendig, men dersom det er som så mange pro-palestinere hevder, at de stakkars palestinerne er uskyldige, så hvorfor bistår de ikke i å få slutt på krigen? Det må være en haug med palestinere som vet hvor disse gislene er. Det er gjenger og klaner med våpen, de kunne selv bidratt i kampen mot Hamas, men nesten ingen gjør det. Det er enorme mengder våpen på Gazastripen, selv en liten andel av befolkningen kunne ha kastet Hamas og frigitt gislene Blant et par millioner så finnes det selvfølgelig folk som hater Hamas også, men det virker som om flesteparten er hjernevasket til å tro at det er tipp-topp å være martyrer for "kampen", og at det eneste som betyr noe er å drepe jødene? Endret 1 time siden av 0laf 1 3
DukeNukem3d Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) Rhabagatz skrev (6 minutter siden): Dette er bare tull. Hamas aksepterte det arabiske forslaget 18. august. Det gjorde ikke Israel, men de fikk inn noen forandringer og kaller det for plan. Det er ikke slik at det siste forslaget er debet eller mer rettferdig enn det Israel avviste. Samtidig innebærer det i realiteten kapitulering og inneholder vel ingen ting om en palestinsk stat. Svarteperspillet som pågår nå er gammelt nytt fra USA og Israel. Dette ser vi hver eneste gang. Det er forhandlinger, og det er noe som forteller meg at Israel, som vanlig, ikke forhandler i god tro. Hvis det virkelig er slik at det pågår et folkemord mot palestinerne, hvorfor i alle dager henge seg opp i noen enkeltdetaljer og ikke godta forslaget? Eventuelt signalisere at man godtar, men vil reforhandle noen detaljer. Er ikke det viktigste å få stoppet et "folkemord"? At Hamas ikke lenger skal ha makten + Gaza demilitariseres for godt er også fullstendig rimelige krav å stille, for ellers går vi alle bare å venter på neste omgang med krig uansett. Virker rart å krangle om enkelt-detaljer i en sådan stund, det er noe som ikke gir mening i fortellingen deres her. Endret 1 time siden av DukeNukem3d 3
Tussi Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) Rhabagatz skrev (6 minutter siden): Dette er bare tull. Hamas aksepterte det arabiske forslaget 18. august. Det gjorde ikke Israel, men de fikk inn noen forandringer og kaller det for plan. Det er ikke slik at det siste forslaget er debet eller mer rettferdig enn det Israel avviste. Samtidig innebærer det i realiteten kapitulering og inneholder vel ingen ting om en palestinsk stat. Svarteperspillet som pågår nå er gammelt nytt fra USA og Israel. Dette ser vi hver eneste gang. Det er forhandlinger, og det er noe som forteller meg at Israel, som vanlig, ikke forhandler i god tro. Jeg er helt uenig, og jeg ser faktisk ikke problemet med avvæpnkn av Hamas, og frigivelse av gislene tidlig, du vet lime godt som meg at uten å avvæpne Hamas blir det ingen palestinsk stat. Og at denne avtalen ble trenduniverset hodet på Netanyahu, selv om det er endringe fra planen fra august. Israel må trekke seg ut, bortsett fra en liten buffersone, internasjonale styrker i Gaza og en vei mot en palestinsk stat. Alt dette var ting Israel i utgangspunktet avviste. Og det er faktisk ikke sånn at Hamas skal bestemme noe som helst her. De som sjal bestemme er de som har sivilbefolkningens beste i tankene , på begge sider At det koster Hamas som organisasjon alt er faktisk helt greit Endret 1 time siden av Tussi 4
Mannen med ljåen Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Rhabagatz skrev (4 minutter siden): Skjønner du hvor radikal du høres ut? Dette er konspiratorisk ekkokammerholdning. Det skrev Daily Prophet om Harry Potter også. De skrev bare Magidepartementet sin versjon, og han-du-vet er definitivt ikke tilbake.Harry Potter sin teori er en høyreekstrem konspirasjonsteori uten rot i virkeligheten, og alle som tror på den er paranoide høyreekstremister med tinnfoliehatt eller liknende. Jeg kan forstå hvordan mer opplyste sovjetborgere følte når de leste Pravda med et spadetak salt. 2 1
Imaginacíon Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 8 minutes ago, Tussi said: Nå må man ikke ta alle sorgene på forskudd, denne planen er en god nyhet, ihvertfall palestinske sivile, kan man ikke bare vente og s? At Hamas er det store taperen er faktisk ikke et problem Det er ikke noe problem at Hamas taper, men det er et problem at Israel kan når som helst gjenoppta folkemordet, hvis de for eksempel skulle mene at det er rester av Hamas igjen. 1
Tussi Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Imaginacíon skrev (Akkurat nå): Det er ikke noe problem at Hamas taper, men det er et problem at Israel kan når som helst gjenoppta folkemordet, hvis de for eksempel skulle mene at det er rester av Hamas igjen. Israel kommer ikke til å bryte avtalen så lenge de ikke blir angrepet fra Gaza,.for da klikker Trump 2
Rhabagatz Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 1 minute ago, Tussi said: Jeg er helt uenig, og jeg ser faktisk ikke problemet med avvæpnkn av Hamas, og frigivelse av gislene tidlig, du vet lime godt som meg at uten å avvæpne Hamas blir det ingen palestinsk stat. Og at denne avtalen ble trenduniverset hodet på Netanyahu, selv om det er endringe fra planen fra august. Israel må trekke seg ut, bortsett fra en liten buffersone, internasjonale styrker i Gaza og en vei mot en palestinsk stat. Alt dette var ting Israel i utgangspunktet avviste. Og det er faktisk ikke sånn at Hamas skal bestemme noe som helst her. De som sjal bestemme er de som har sivilbefolkningens beste i tankene , på begge sider At det koster Hamas som organisasjon alt er faktisk helt greit Akkurat nå er det slik at det ikke blir noen palestinsk stat så lenge Israel er i området. Det har de vært helt klare på. Jeg fordeler ikke skyld. Jeg sier at det ene forslaget ikke er bedre enn det andre, og at begge parter har rett til å avvise et forslag de ikke mener er godt nok. Hvis Israel velger å fortsette blokaden og kamphandlingene, er det deres vurdering. Det samme gjelder Hamas. Men å kreve kapitulasjon og spille forulempet når man ikke får det, det synes jeg kler USA dårlig som megler. 1
DukeNukem3d Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Imaginacíon skrev (1 minutt siden): hvis de for eksempel skulle mene at det er rester av Hamas igjen Jeg har hørt hva som skjer hvis koalisjonen mot IS mener det er rester av IS igjen noe sted. Det er jo bare for Hamas å forsvinne og Gaza å demilitariseres så vil ikke problemet forekomme. 4
Rhabagatz Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 2 minutes ago, Mannen med ljåen said: Det skrev Daily Prophet om Harry Potter også. De skrev bare Magidepartementet sin versjon, og han-du-vet er definitivt ikke tilbake.Harry Potter sin teori er en høyreekstrem konspirasjonsteori uten rot i virkeligheten, og alle som tror på den er paranoide høyreekstremister med tinnfoliehatt eller liknende. Jeg kan forstå hvordan mer opplyste sovjetborgere følte når de leste Pravda med et spadetak salt. Ok. Da vet vi altså hva slags forestillinger du har av virkeligheten. 1
DukeNukem3d Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) Rhabagatz skrev (1 minutt siden): begge parter har rett til å avvise et forslag de ikke mener er godt nok. Hvilken mening gir det å avvise forslag som hele nabolaget rundt går gode for når folket ditt blir utsatt for "folkemord". Historien du forteller gir ikke mening på en eller annen måte her. Israel er i posisjon til å takke nei til forslag, palestinerne er det vel egentlig ikke - gitt at resten av fortellingen deres om krigen har noe sannhet i seg. Nå har de til og med fått et raust tilbud. Men det passer vel Putin dårlig at krigen avsluttes nå og fokuset havner tilbake til Ukraina? Så da kan de vel ikke takke ja fullt og helt? Endret 1 time siden av DukeNukem3d 3
Tussi Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Rhabagatz skrev (Akkurat nå): Akkurat nå er det slik at det ikke blir noen palestinsk stat så lenge Israel er i området. Det har de vært helt klare på. Jeg fordeler ikke skyld. Jeg sier at det ene forslaget ikke er bedre enn det andre, og at begge parter har rett til å avvise et forslag de ikke mener er godt nok. Hvis Israel velger å fortsette blokaden og kamphandlingene, er det deres vurdering. Det samme gjelder Hamas. Men å kreve kapitulasjon og spille forulempet når man ikke får det, det synes jeg kler USA dårlig som megler. Så lenge Netanyahu er statsminister heter det, og det er han trolig ikke veldig lenge. Men antyder du at Israel må utsettes for at det skal bli en palestinsk stat? Det skjernikke, og det er jo en voldsomt fatalistisk holdning. Tror nok de fleste israelske politikerne har sett at situasjonen pre-oktober 2024 ikke er et alternativ 4
Imaginacíon Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 2 minutes ago, Tussi said: Israel kommer ikke til å bryte avtalen så lenge de ikke blir angrepet fra Gaza,.for da klikker Trump Trump er erkesionist, så det kommer til å bli noen lyder, men lite annet. 1
Imaginacíon Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 3 minutes ago, DukeNukem3d said: Jeg har hørt hva som skjer hvis koalisjonen mot IS mener det er rester av IS igjen noe sted. Det er jo bare for Hamas å forsvinne og Gaza å demilitariseres så vil ikke problemet forekomme. Du har en sterk tro på Israel ser jeg. Det har ikke jeg. 1
Tussi Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Imaginacíon skrev (2 minutter siden): Trump er erkesionist, så det kommer til å bli noen lyder, men lite annet. Jeg tenker vi får vente oog se, jeg ser frem til nyvalg i Israel og fred i Gaza og frigivelse av gislene. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå