Gå til innhold

Krigen mellom Israel og Hamas

Melding lagt til av Uderzo,

Vennligst ikke post politiske memes, det har kun en negativ effekt på diskursen, gjentagelser kan føre til advarsler.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Rhabagatz skrev (38 minutter siden):

Det er ikke nyanser her.

Han sier at dette er siste sjanse og at etter evakueringen er alle terrorister. Alle er terrorister. Det kan han ikke bestemme.

Hvis alle sivile evakuerer så er det pr definisjon ikke noen sivile igjen.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutes ago, DukeNukem3d said:

De har fått tilbud om å levere nødhjelpen sin til et avtalt punkt så ville det bli videresendt til Gaza. Men de avslo

Ingen stoler på Israel, så det er ikke rart. Men hva har dette med bordingen av flåten under jamming å gjøre?

• Liker 2
Skrevet
Imaginacíon skrev (4 minutter siden):

Nei så "heldig" for IOF: Jamming mens vi border så ingen kan dokumentere våre forbrytelser.

Om du vil overbevise så er sikkert et greit sted å starte å forklare hvilket insentiv IDF har til å begå forbrytelser, i utgangspunktet 

• Liker 1
Skrevet
Imaginacíon skrev (Akkurat nå):

Ingen stoler på Israel, så det er ikke rart. Men hva har dette med bordingen av flåten under jamming å gjøre?

Når de takket nei til det, så hadde det tydeligvis ingenting med nødhjelp til Gaza å gjøre denne ekspedisjonen. Har like stor forståelse for at gjengen blir stoppet som jeg har forståelse for at Ukraina ikke slipper pro-russiske propagandister inn til Luhansk, Donetsk og Krim må jeg si.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Just now, Ballalaika said:

Om du vil overbevise så er sikkert et greit sted å starte å forklare hvilket insentiv IDF har til å begå forbrytelser, i utgangspunktet 

Nei. Hvilket insentiv har IOF til å snipe små barn på Gaza? Du kan jo forklare dette.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

Nei. Hvilket insentiv har IOF til å snipe små barn på Gaza? Du kan jo forklare dette.

Jeg gidder ikke sånn der Ian Carrol-argumentasjon. Sorry.

Enten har du en forklaring på hva slags insentiv de har, eller så får det være.

• Liker 3
Skrevet
Just now, Ballalaika said:

Jeg gidder ikke sånn der Ian Carrol-argumentasjon. Sorry.

Enten har du en forklaring på hva slags insentiv de har, eller så får det være.

De ser på dem som fiender. Og Israel tar fiender svært seriøst. Derav sniping av små barn. De kan jo vokse til terrorister når de blir store.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
Imaginacíon skrev (2 minutter siden):

De ser på dem som fiender. Og Israel tar fiender svært seriøst. Derav sniping av små barn. De kan jo vokse til terrorister når de blir store.

Ok...

Beklager, dette blir for fjortiss for meg. Ha en god aften videre.

Endret av Ballalaika
  • Hjerte 1
Skrevet
Imaginacíon skrev (2 minutter siden):

Nei, de gjør det for å samle blod til ritualene sine. 

• Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
38 minutes ago, Ballalaika said:

Ok...

Beklager, dette blir for fjortiss for meg. Ha en god aften videre.

Ja at du blir konfrontert med at de du heier på er noen grusomme jævler må være et hardt slag.

Endret av Imaginacíon
  • Liker 2
Skrevet
Imaginacíon skrev (1 minutt siden):

Ja at du blir konfrontert med at de du heier på er grusomme må være et hardt slag.

Jeg blir konfrontert med hysteriske raljeringer som treffer kvist med en gang en forventning om logikk blir introdusert.

Skrevet
4 minutes ago, Ballalaika said:

Jeg blir konfrontert med hysteriske raljeringer som treffer kvist med en gang en forventning om logikk blir introdusert.

Gjem deg bak det. Det er jo trygt og godt.

• Liker 2
Skrevet (endret)

https://www.jpost.com/middle-east/article-869151

Jøss. Selv paven støtter fredsplanen. Nå er det nesten en del vestlige pro-palestinere som er i mot forslaget. Hva vil Hamas lande på? 

https://www.jpost.com/international/article-869126

"CODEPINK co-founder Medea Benjamin said on Monday on X/Twitter that the plan was a “demand of surrender” to colonial and imperial powers."

Endret av VifteKopp
Skrevet

Gjem deg bak det. Det er jo trygt og godt.

Trygt og godt å ikke sitte i en badstu av hysteriske konspirasjonsteorier hvor logisk og rasjonell tankegang er en gjest som ikke ønskes velkommen?

Ja..jo...er jo forsåvidt det...litt spesiell måte å vinkle det på..men jo

Skrevet (endret)
1 hour ago, VifteKopp said:

Ja, Gaza må deradikaliseres ala Japan og Tyskland etter 2.vk, om det skal være mulig å bygge et funksjonerende samfunn der.

Om det er mulig, vet jeg ikke. Det krever en innsats jeg er redd Trump-administrasjonen ikke har tålmodighet, og araberne ikke har kompetanse til, å følge opp. Men å få stoppet krigshandlingene, fjernet Hamas og få inn ressurser til de lidende sivile er førstepri nå.

Noe slikt vil kreve noe Israel ikke er villige til å gi.

Vestbredden.

En annen sak er at Hamas er resultatet av Israelsk okkupasjon og undertrykkelse. Det er rotårsaken og a radikaliseringen kan ikke lykkes uten at rotårsaken fjernes.

Endret av Rhabagatz
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
Rhabagatz skrev (3 minutter siden):

Noe slikt vil kreve noe Israel ikke er villige til å gi.

Vestbredden.

En annen sak er at Hamas er resultatet av Israelsk okkupasjon og undertrykkelse. Det er rotårsaken og a radikaliseringen kan ikke lykkes uten at rotårsaken fjernes.

Netanyahu er ikke villig til å gi det. En fremtidig israelsk regjering kan være det. Og mye tyder på at denne avtalen er slutten for Netanyahu 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...