Atib Azzad Skrevet 8. juni Skrevet 8. juni 2 minutes ago, Tussi said: Nå har jeg kikket på 4 av de navnene du har der, 3 av dem jobbet for en mediagrupe tilknyttet islamsk hellig krig, en av gruppene som var med på 7 oktober. Så hva vil du jeg skal fordømme her? Jeg vil du skal fordømme det at Israel dreper presse, at noen er tilknyttet Al-Quds gjør ikke drap på journalister til noe mindre menneskerettighetsbrudd, listen består heller ikke utelukkende av journalister knyttet til Al-Qud, eller Al-Mayadeen, så du kan fordømme Israels brudd på de journalistene du mener fortjener å dekkes av menneskerettigheter, og slutte å antyde at ingen av disse journalistene fortjener livets rett, fordi noen av dem er knyttet til terror. 4 1
Tussi Skrevet 8. juni Skrevet 8. juni (endret) Atib Azzad skrev (9 minutter siden): Jeg vil du skal fordømme det at Israel dreper presse, at noen er tilknyttet Al-Quds gjør ikke drap på journalister til noe mindre menneskerettighetsbrudd, listen består heller ikke utelukkende av journalister knyttet til Al-Qud, eller Al-Mayadeen, så du kan fordømme Israels brudd på de journalistene du mener fortjener å dekkes av menneskerettigheter, og slutte å antyde at ingen av disse journalistene fortjener livets rett, fordi noen av dem er knyttet til terror. La meg klargjøre, jeg beklager de som er drept som ikke er knyttet til terror, men at en "journalist " på jobb for en terrorgruppe blir målrettet angrepet er helt innafor. Problemet med å fremstille disse som målrettede drap på journalister er at man faktisk oppnår det motsatte av det man tror. For da begynner en å lure på hva er det man prøver å skjule? Det burde man tenke over. Jeg tviler overhodet ikke på at IDF er fullt istand til å angripe journalister fra ekte medier, men når man blander inn terrorister i disse listene, da svekker man sin egen sak. Angrepet fra IDF i Libanon i oktober 2023 var målrettet drap på journalister, og jeg fordømmer det helt og holdent, og de bør stilles til ansvar. Men linken din viser altså en salig blanding av terrorister og ekte journalister. De det er mest skadelig for, er de ekte journalistene, fordi det gir IDF muligheten til å si at "ja men se her". Det vil medføre flere drepte journalister. Og jeg mener drap på genuine journalister skal og må straffes, og fordømmes, jeg tror hei har sagt det 5 ganger nå, men jeg nekter å fordømme angrep mot ansatte i terrorgrupper som fremstår som "journalister" Endret 8. juni av Tussi 1 1
Ballalaika Skrevet 8. juni Skrevet 8. juni Atib Azzad skrev (5 minutter siden): Jeg vil du skal fordømme det at Israel dreper presse, at noen er tilknyttet Al-Quds gjør ikke drap på journalister til noe mindre menneskerettighetsbrudd, listen består heller ikke utelukkende av journalister knyttet til Al-Qud, eller Al-Mayadeen, så du kan fordømme Israels brudd på de journalistene du mener fortjener å dekkes av menneskerettigheter, og slutte å antyde at ingen av disse journalistene fortjener livets rett, fordi noen av dem er knyttet til terror. Hvorfor er journalister tilknyttet en terrororganisasjon? 5
Tussi Skrevet 8. juni Skrevet 8. juni Ballalaika skrev (Akkurat nå): Hvorfor er journalister tilknyttet en terrororganisasjon? Fordi de er terrorister og jobber for å spre disses propaganda. På samme måte som IDF media er en del av den israelske hæren med sin motivasjon pg for å spre israelsk propaganda 1 2
Atib Azzad Skrevet 8. juni Skrevet 8. juni 2 minutes ago, Tussi said: La meg klargjøre, jeg beklager de som er drept som ikke er knyttet til terror, men at en "journalist " på jobb for en terrorgruppe blir målrettet angrepet er helt innafor. Alle som er der for å rapportere er beskyttet som journalister, om noen leverer videmateriale til Al-Qud er de likevel beskyttet som journalister selv om man ikke liker kanalen de leverer til. Når en går målrettet etter de som er merket som journalister vites det ikke hvilken tilhørighet de har, å nedspille alvorligheten i å drite i menneskerettigheter fordi trekkene som er klassisk for asymmetrisk krigføring gjør seg gjeldende, er ikke gyldig grunn til å målrettet gå etter journalister. [...]What happened on the border between Israel and Lebanon on Friday 13 October when a bombing raid claimed the life of Reuters journalist Issam Abdallah? Two strikes of different intensity, about thirty seconds apart, hit the exact spot where seven journalists were standing. They had set up in this area to cover the exchange of fire between Hezbollah forces and the Israeli army. The first strike killed Reuters photojournalist Issam Abdallah and seriously injured Agence France-Presse (AFP) correspondent Christina Assi, while the second blew up the Al Jazeera vehicle in the immediate vicinity, injuring several of their colleagues. It is unlikely that the journalists were mistaken for combatants, especially as they were not hiding: in order to have a clear field of vision, they had been in the open for more than an hour, on the top of a hill. They were wearing helmets and bullet-proof waistcoats marked "press". Their car was also identified as "press" thanks to a marking on the roof, according to witnesses. 3 2
Tussi Skrevet 8. juni Skrevet 8. juni Atib Azzad skrev (Akkurat nå): Alle som er der for å rapportere er beskyttet som journalister, om noen leverer videmateriale til Al-Qud er de likevel beskyttet som journalister selv om man ikke liker kanalen de leverer til. Når en går målrettet etter de som er merket som journalister vites det ikke hvilken tilhørighet de har, å nedspille alvorligheten i å drite i menneskerettigheter fordi trekkene som er klassisk for asymmetrisk krigføring gjør seg gjeldende, er ikke gyldig grunn til å målrettet gå etter journalister. [...]What happened on the border between Israel and Lebanon on Friday 13 October when a bombing raid claimed the life of Reuters journalist Issam Abdallah? Two strikes of different intensity, about thirty seconds apart, hit the exact spot where seven journalists were standing. They had set up in this area to cover the exchange of fire between Hezbollah forces and the Israeli army. The first strike killed Reuters photojournalist Issam Abdallah and seriously injured Agence France-Presse (AFP) correspondent Christina Assi, while the second blew up the Al Jazeera vehicle in the immediate vicinity, injuring several of their colleagues. It is unlikely that the journalists were mistaken for combatants, especially as they were not hiding: in order to have a clear field of vision, they had been in the open for more than an hour, on the top of a hill. They were wearing helmets and bullet-proof waistcoats marked "press". Their car was also identified as "press" thanks to a marking on the roof, according to witnesses. Nå tror du bommer litt her, det er helt åpenbart at Israel i stor grad har visst hvem de tilhører, f eks linken jeg gav pm angrepet i april, der de bommet på den de skulle ta. Og disse leverer ikke til en terrorgruppes media, de jobber for den. Igjen, ville du krevd immunitet for en journalist som jobbet for ku klux Klan og filmet en lynsjing? Jeg antar du ikke ville gjort det . Å fremme twrrorpropaganda er å støtte og fremme terror, selv om man tar på seg en vest der det står presse. Det siste du siterer er jeg helt enig i er grusomt, jeg nevnte det selv som noe som burde straffes og fordømmes. Og det er sikkert mange andre tilfeller, f eks en influenser som ble drept for kort tid tilbake. Helt grusomt 2 1
Atib Azzad Skrevet 8. juni Skrevet 8. juni Just now, Tussi said: Nå tror du bommer litt her, det er helt åpenbart at Israel i stor grad har visst hvem de tilhører, f eks linken jeg gav pm angrepet i april, der de bommet på den de skulle ta. Og disse leverer ikke til en terrorgruppes media, de jobber for den. Igjen, ville du krevd immunitet for en journalist som jobbet for ku klux Klan og filmet en lynsjing? Jeg antar du ikke ville gjort det . Å fremme twrrorpropaganda er å støtte og fremme terror, selv om man tar på seg en vest der det står presse. Det siste du siterer er jeg helt enig i er grusomt, jeg nevnte det selv som noe som burde straffes og fordømmes. Og det er sikkert mange andre tilfeller, f eks en influenser som ble drept for kort tid tilbake. Helt grusomt Jeg bommer ikke bare fordi jeg forsøker å rasjonalisere bort hvordan Israel begår menneskerettighetsbrudd ved å angripe journalister, denne personen i eksempelet du nevner jobbet tidligere for CNN også. Jeg ser nytten i at KKK-lynsjinger blir filmet da det gir anleding for fler å se hvor grusomt noe slikt ér, og skaper økt motstand. Jeg mener ikke menneskerettighetene rundt journalister kommer med forbehold om hvilke holdninger de har for å kunne dekkes av menneskerettighetene. Mener du det blir mer legitimt for KKK å lynsje folk dersom man tidvis inkluderer noen som har gjort noe kriminelt? Hvor mange journalister mener du det er greit at mister livet i denne konflikten, fordi noen av dem jobber for Al-Qud? Det er ikke en problemstilling jeg har noen interesse av, jeg forstår viktigheten i at det er journalister i en krig, og føler jeg har underholdt disse innsigelsene dine lenge nok, til at du faktisk presterte å inlede dem med en idé om at Israel har alt å tjene på at det er journalister der, som de ikke utøver målrettede angrep på tydelig merkede journalister.. Sikkert mange andre tilfeller sier du nå, som om disse innsigelsene har lykkes i å så tvil om det foregår massive drap på journalister i Gaza. 4 1
Tussi Skrevet 8. juni Skrevet 8. juni (endret) Atib Azzad skrev (10 minutter siden): Jeg bommer ikke bare fordi jeg forsøker å rasjonalisere bort hvordan Israel begår menneskerettighetsbrudd ved å angripe journalister, denne personen i eksempelet du nevner jobbet tidligere for CNN også. Jeg ser nytten i at KKK-lynsjinger blir filmet da det gir anleding for fler å se hvor grusomt noe slikt ér, og skaper økt motstand. Jeg mener ikke menneskerettighetene rundt journalister kommer med forbehold om hvilke holdninger de har for å kunne dekkes av menneskerettighetene. Mener du det blir mer legitimt for KKK å lynsje folk dersom man tidvis inkluderer noen som har gjort noe kriminelt? Hvor mange journalister mener du det er greit at mister livet i denne konflikten, fordi noen av dem jobber for Al-Qud? Det er ikke en problemstilling jeg har noen interesse av, jeg forstår viktigheten i at det er journalister i en krig, og føler jeg har underholdt disse innsigelsene dine lenge nok, til at du faktisk presterte å inlede dem med en idé om at Israel har alt å tjene på at det er journalister der, som de ikke utøver målrettede angrep på tydelig merkede journalister.. Sikkert mange andre tilfeller sier du nå, som om disse innsigelsene har lykkes i å så tvil om det foregår massive drap på journalister i Gaza. Jeg ville ikke sett på et angrep mot IDF media som et angrep på journalister per se heller, så kan du egentlig trekke ut hva du vil av det. Er man en del av en terrorgruppe eller en hær, har man etter mitt syn ikke rett på beskyttelse som journalist. Og den det går ut over å tillegge disse ytterst partisk personene med propaganda hensikt journaliststatus er ekte journalister som skal ha beskyttelse. Jeg har ikke så mye mer å si enn det , bortsett fra at ku klux klan-journalisten ikke bør ha immunitet for å ha unngått å hjelpe et menneske i nød, eller faktisk medvirkning til drap. Endret 8. juni av Tussi 1
Rhabagatz Skrevet 8. juni Skrevet 8. juni (endret) 45 minutes ago, Tussi said: Fordi de er terrorister og jobber for å spre disses propaganda. På samme måte som IDF media er en del av den israelske hæren med sin motivasjon pg for å spre israelsk propaganda Propaganda er en sivil aktivitet og fullt lovlig. At noen er tilknyttet Hamas gir ikke tillatelse til å drepe, de må være tilknyttet Hamas militære gren. Vi må huske på at Gaza var drevet av Hamas, og så godt som alle offentlige ansatte hadde koblinger til Hamas. Det blir som å si at ansatte i den israelske staten er lovlige mål, uansett hva de jobber som. Vi hadde aldri akseptert slike tanker om andre journalister, og synes det egentlig er ganske illustrerende for israelvennene våre. Alt er greit, Ja, jeg vet at du faktisk evner å ta avstand noen ganger. Dette er også en av disse. Israel går målrettet inn for å ta journalister, for å stanse nyhetsstrømmen fra Gaza, for det stiller Israel i et svært dårlig lys. Endret 8. juni av Rhabagatz 3 1
Tussi Skrevet 8. juni Skrevet 8. juni Rhabagatz skrev (Akkurat nå): Propaganda er en sivil aktivitet og fullt lovlig. At noen er tilknyttet Hamas gir ikke tillatelse til å drepe, de må være tilknyttet Hamas militære gren. Vi må huske på at Gaza var drevet av Hamas, og så godt som alle offentlige ansatte hadde koblinger til Hamas. Det blir som å si at ansatte i den israelske staten er lovlige mål, uansett hva de jobber som. Vi hadde aldri akseptert slike tanker om andre journalister, og synes det egentlig er ganske illustrerende for israelvennene våre. Alt er greit, Ja, jeg vet at du faktisk evner å ta avstand noen ganger. Dette er også en av disse. Det som avgjør om man er et legitimt mål eller ei er hvorvidt man bidrar til å fremme den militære kampen. Det gjør "journalister" i både idf og Hamas og ihk. Helsepersonell som jobber i den israelske staten, eller for et hamasstyrt sykehus er ikke legitime mål. De jobber med livreddende helse, ikke å fremme ka p eller propagandamål. Merk jeg stiller idf og disse gruppene likt her. Jeg vil se på det som betydelig verre å drepe en Reuters journalist enn en IDF media-journalist som er med på å bidra til å oppnå IDF sine mål i Gaza 1
Rhabagatz Skrevet 8. juni Skrevet 8. juni 2 minutes ago, Tussi said: Det som avgjør om man er et legitimt mål eller ei er hvorvidt man bidrar til å fremme den militære kampen Nettopp. Kun direkte bidrag til den militære kampen. Å drepe journalister ellers er en krigsforbrytelse. 4 1
Tussi Skrevet 8. juni Skrevet 8. juni (endret) Rhabagatz skrev (11 minutter siden): Nettopp. Kun direkte bidrag til den militære kampen. Å drepe journalister ellers er en krigsforbrytelse. Og du mener da ar både al quds og idf media er beskyttet under international lov på samme vis som f eks Reuters? Altså, ikke spydig spørsmål, men spørsmål Endret 8. juni av Tussi 3
Red Frostraven Skrevet 8. juni Skrevet 8. juni (endret) Simen1 skrev (3 timer siden): "Mange små bekker blir til en står Å" Hvis de stikkprøvene som kan verifiseres viser systematiske løgner fra Hamas, er det ikke da også stor sannsynlighet for at også de store tallene fra helsemyndighetene (som er Hamas), også inneholder systematiske løgner? Jeg ser dog ingen som poster noen slike metaanalyser om tallene som viser noen systematiske feil, kun hypotetiske påstander om hva man kunne trodd om man hadde sådan. Og om bestemor hadde hjul, så ville hun vært en sykkel. --- Videre, så er det viktig å skille mellom uttalelser til pressen fra tilfeldige folk fra Hamas, og publiserte data fra helsevesenet. Hamas lyger og villeder om enkelthendelser, men det er ingen grunn til å tro at løgnene er med i statistikk videre. Endret 8. juni av Red Frostraven 3
rabler Skrevet 8. juni Skrevet 8. juni 10 hours ago, VifteKopp said: Det motsatte stemmer også. TikTok og andre sosiale medier strømmer over av falske nyheter om ting Israel ikke har gjort. Dette er poenget mitt. Veldig mye av det som skjer der nede er filtrert gjennom løgn og bullshit, fra begge sider. Det har vi sett i to år nå. Det blir ikke så rent lite kvalmt med "begge sider" all den tid det er palestinske kvinner og barn som blir drept! 2 1
Rhabagatz Skrevet 8. juni Skrevet 8. juni 1 hour ago, Tussi said: Og du mener da ar både al quds og idf media er beskyttet under international lov på samme vis som f eks Reuters? Altså, ikke spydig spørsmål, men spørsmål Les hva jeg skriver, så finner du svaret. Med mindre journalisten bidrar direkte inn i militærvesenet, er de som sivile å regne. Uansett om de lønnes av Hamas eller den Israelske staten. Når Israel skyter på alt av journalister i Gaza (også de som tar oppdrag for vestlige medier), er det en krigsforbrytelse. Det råder nærmest full enighet om dette blant fagfolk. "This is a methodical attempt to silence the facts, suppress the truth, and isolate the Palestinian press and population" https://rsf.org/en/gaza-rsf-cpj-and-over-130-media-outlets-call-opening-strip-foreign-journalists-and-protecting 2 1
rabler Skrevet 8. juni Skrevet 8. juni 2 hours ago, Tussi said: La meg klargjøre, jeg beklager de som er drept som ikke er knyttet til terror, men at en "journalist " på jobb for en terrorgruppe blir målrettet angrepet er helt innafor. Det er helt innafor å drepe journalister? Jeg har hørt om skylapper, men dette tar faktisk kaka! Fy faen. 3
Tussi Skrevet 8. juni Skrevet 8. juni (endret) rabler skrev (2 minutter siden): Det er helt innafor å drepe journalister? Jeg har hørt om skylapper, men dette tar faktisk kaka! Fy faen. Jeg betrakter ikke Hamas eller IDF sine propagandamakere som journalister,.ordet journalist antyder integritet til en viss grad. Endret 8. juni av Tussi 2
Ballalaika Skrevet 8. juni Skrevet 8. juni rabler skrev (8 minutter siden): Det er helt innafor å drepe journalister? Jeg har hørt om skylapper, men dette tar faktisk kaka! Fy faen. Er feks Daniel Hagari en journalist? 3
rabler Skrevet 8. juni Skrevet 8. juni 13 minutes ago, Tussi said: Jeg betrakter ikke Hamas eller IDF sine propagandamakere som journalister,.ordet journalist antyder integritet til en viss grad. Ja så klart. Liver er så mye enklere når vi kan drepe folk vi ikke liker 🙄 Journalister har en spesiell beskyttelse under FN som ikke er åpen for tolkning. Journalister har en spesiell beskyttelse i krig. Å drepe journalister er en krigsforbrytelse. 2
Tussi Skrevet 8. juni Skrevet 8. juni rabler skrev (1 minutt siden): Ja så klart. Liver er så mye enklere når vi kan drepe folk vi ikke liker 🙄 Journalister har en spesiell beskyttelse under FN som ikke er åpen for tolkning. Journalister har en spesiell beskyttelse i krig. Å drepe journalister er en krigsforbrytelse. Som han da, Er Daniel Hagari beskyttet av dette? Er det en krigsforbrytelse for Hamas å drepe ham? 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå