Gå til innhold

Hvilke bank er "gode" om dagen?


DIYDari

Anbefalte innlegg

Skal bytte bank ila November.

Noen tips til hvilke jeg burde se på?

Rentene er vell nesten upåklagelig like om dagen, og de som har "unike" renter har det av en grunn som oftest.

Veier veldig opp om de har gode mobilbanker, servicerespons, gode nettbanker..Rett å slett bare funksjonene til bankene.

 

Tar i mot tips med stor takk.

Har tidligere vært innom, DNB, Danske Bank, Sparebank1, Nordea og nå Sbanken som jeg skal bort fra.

DNB er uaktuelt.  Resterende av bankene er vi åpne for.

Si gjerne hva du er fornøyd med hos din bank også?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde Danske Bank tidligere, kun på grunn av ECONA-samarbeid. Elendig app og nettbank. Små irriterende ting som at man ikke kan/kunne godkjenne e-faktura i appen ødela alt for min del. Nå har vel de uansett solgt sine privatkunder til Nordea. DNB var ubrukelig, men hadde kun en studentkonto der. Hadde Skandiabanken, nå Sbanken, og var veldig fornøyd med det, men da kun som dagligbank, hadde ikke lån der. 

Personlig hadde jeg vurdert Nordea. De er store og har nok kommet langt på de fleste områder med teknologien. I tillegg har de Apple Pay, noe som er avgjørende for min del. 

 

Lenke til kommentar

Er også tidligere Sbanken-kunde. Fant ut at det lønte seg med Obos-medlemskap for å bruke banken der. Bruker den som dagligbank (lån ikke relevant her), og er fornøyd. Ville ha noe som er ganske likt og enkelt som det Sbanken var, og føler den traff godt. Ville ha noe som funker greit på både mobil og PC.

Bankkort er inkludert når du er medlem. Kjekt å kunne ha flere kontoer med kort uten at du betaler ekstra for det. Greit opplegg på sparekonto.

Er ingenting i veien for å ha evt lån i en bank og bruke en annen som dagligbank (selv om de fleste utlånsbanker vil selge deg noe annet). 

Lenke til kommentar
8 hours ago, ihavequestions said:

Personlig hadde jeg vurdert Nordea. De er store og har nok kommet langt på de fleste områder med teknologien. I tillegg har de Apple Pay, noe som er avgjørende for min del. 

 

Jeg var kunde hos Nordea i 13 år, men ble likevel behandlet som dritt når jeg skulle søke boliglån i sommer, så jeg flyttet pensjon, sparepenger og lønnskonto til DNB. Vet ikke om de er bedre, men jeg skal iallefall aldri tilbake til Nordea.

Savner Apple pay så jeg åpnet også en konto i Bulder for å teste dem, og liker det veldig godt så langt. Veldig god app. Er godt mulig jeg flytter lønnskonto og sparekonto dit, men er likevel avhengig av en annen bank for utenlandsbetalinger, pensjon osv.

Endret av Tåkefyrste
Lenke til kommentar
panzerwolf skrev (13 minutter siden):

... Fant ut at det lønte seg med Obos-medlemskap for å bruke banken der...

Jeg byttet til OBOS-banken som dagligbank for et par år siden. Som OBOS-medlem får man noen fordeler som gjør denne banken til et godt alternativ. Enkel og oversiktlig nettbank og mobilapp, stabile tjenester og god support de få gangene jeg har hatt behov for det. Sparing, fond, kredittkort, lån og andre tjenester bruker jeg andre steder, men OBOS-banken har generelt gode betingelser på mye av dette også.

Uansett bør man sjekke her, og legge inn sitt eget bruksmønster for å få realistiske tall.

Lenke til kommentar
ihavequestions skrev (8 timer siden):

...I tillegg har de Apple Pay, noe som er avgjørende for min del....

Apple Pay hos min bruksbank er noe jeg ikke har bruk for (selv om OBOS-banken støtter det på sitt debetkort). Jeg bruker kun kredittkort i hverdagen, og da har jeg kort som støtter Apple Pay og Garmin Pay.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...