Gå til innhold

Kommentar: Det ser mørkt ut


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Det betyr mindre innovasjon og fleire oppfølgjarar. Alt dette går til sjuande og sist utover oss som forbrukarar og spelelskarar."

Men hvorfor skal jeg kjøpe det samme spillet om og om igjen? Jeg vil påstå at det sitter langt inne for folk å bytte ut et spill de spille regelmessig med mindre det kommer noe innovativt eller godt ekstremt polert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For meg er det jo trist å si dette siden jeg er fan av både Telltale og The Expanse, men vi er jo over i ekstreme nisjeutgivelser her. For det første er jo spillet er jo egentlig totalt uinteressant for alle som ikke er fans av the expanse. Ikke at serien er direkte upopulær, men vi snakker jo om en serie som først ble kansellert og så plukket opp igjen og fullført (dog vil de lærde strides om det). Så her kan vi allerede fjerne mesteparten av potensielle kjøpere. Så må vi finne de som så serien som faktisk er gamere. Vil tro det er en overlap men den er langt fra 100%. Så må man finne de av disse som er villige til å spille en spin-off av serien som (og dette er generelt problematisk for mange lisensierte spill) ikke kan ha noen egentlig effekt på hovedhistorien. Og så må man igjen ut av alle disse finne de som faktisk liker Telltale-type spill. Jeg skal ikke prøve på matten her, men for å være ærlig kan jeg ikke helt se at dette kunne gå bra på noen måte.

Som sagt liker jeg både The Expanse og Telltale, men vi må jo på et eller annet tidspunkt her innrømme at vi snakker om fanfiction til en middels populær serie som allerede er avsluttet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Eplebit skrev:

For meg er det jo trist å si dette siden jeg er fan av både Telltale og The Expanse, men vi er jo over i ekstreme nisjeutgivelser her. For det første er jo spillet er jo egentlig totalt uinteressant for alle som ikke er fans av the expanse. Ikke at serien er direkte upopulær, men vi snakker jo om en serie som først ble kansellert og så plukket opp igjen og fullført (dog vil de lærde strides om det). Så her kan vi allerede fjerne mesteparten av potensielle kjøpere. Så må vi finne de som så serien som faktisk er gamere. Vil tro det er en overlap men den er langt fra 100%. Så må man finne de av disse som er villige til å spille en spin-off av serien som (og dette er generelt problematisk for mange lisensierte spill) ikke kan ha noen egentlig effekt på hovedhistorien. Og så må man igjen ut av alle disse finne de som faktisk liker Telltale-type spill. Jeg skal ikke prøve på matten her, men for å være ærlig kan jeg ikke helt se at dette kunne gå bra på noen måte.

Som sagt liker jeg både The Expanse og Telltale, men vi må jo på et eller annet tidspunkt her innrømme at vi snakker om fanfiction til en middels populær serie som allerede er avsluttet.

Må si meg enig der egentlig. Jeg er også fan av både Telltale og The Expanse, men jeg ble overrasket at dette i det hele tatt ble laget. Men til gjengjeld, så tør jeg påstå at Wolf Among Us var enda mer obskurt og lite sannsynlig at skulle lykkes, men det har jo vært en av de større suksessene deres. Jeg vil nok tro dette er mest et resultat av at folk har blitt lei av Telltale-formelen heller enn at det er et obskurt spill. Men en mer velkjent IP hadde nok hjulpet kraftig på. En oppfølger til Batman, eller en utvidelse som Justice League? Tror Invincible kunne vært kult, men det er kanskje enda mer obskurt enn The Expanse? Men aller mest ønsker jeg Firefly! Og det kunne fungert meget godt. Ekstremt mange fans som ville slukt hva som helst av Firefly.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gringorilla skrev (14 minutter siden):

Men aller mest ønsker jeg Firefly! Og det kunne fungert meget godt. Ekstremt mange fans som ville slukt hva som helst av Firefly.

Dette er en ting jeg aldri har klart å forstå. Har sett gjennom det for mange år siden, og på det beste så trakk jeg bare på skuldrene. Hvorfor er så mange godt voksne menn fortsatt besatt av Firefly?

Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (12 minutter siden):

Dette er en ting jeg aldri har klart å forstå. Har sett gjennom det for mange år siden, og på det beste så trakk jeg bare på skuldrene. Hvorfor er så mange godt voksne menn fortsatt besatt av Firefly?

Hehe, det er vanskelig å sette fingeren på nøyaktig hva det er egentlig. Men Whedon har generelt veldig godt manus og dialog i seriene sine, og han skriver veldig gode karakterer, som ofte er fulle av feilbarligheter, men likevel sympatiske. Skuespillerne er meget karismatiske og har god kjemi. Dette, kombinert med at mine to favorittsjangre er sci-fi og western gir en uslåelig kombinasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi er oppe i en teknoboble, hvor flere underholdningsbransjer plutselig har gått tomme for ESG-kapital i et brutalt tilbakeslag som følge av en kombinasjon av konsumentmakt og uvettig pengebruk. Det gjelder film-bransjen, TV-bransjen, Disney-parkene, spillbransjen, og det gjelder digitale medier som ikke har noen fysisk eller annen plattform eller abbonementsbase som kan proppe opp forretningsmodellen, som var basert på evig vekst og hype, og etter hvert også hatklikking.

Enten det er fordi forbrukere snur seg bort, eller fordi man ender opp med å ansette folk som er udugelig, så er vi er nødt til å innse det: "Get woke, go broke" er reelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...