Gå til innhold

Kjøpe komplett pc til 26000, beste kjøp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
balder skrev (4 minutter siden):

Ingen som har aning her inne?

Det er det nok, men litt vanskelig å svare konkret på hva din sønn trenger og ikke. :)
Hvor kraftig pc du trenger kommer an på hva du spiller, hvilken oppløsning han spiller på, om han redigerer store mengder film i høy kvalitet eller bilder.
Eller om han bare surfer og spiller musikk..

Tilbud kommer det nok på Black Friday i år også, men jeg syns det er langt mellom de virkelig GODE tilbudene og det er ikke sikkert at dere finner noe bedre da.

Dette er også en god pc, med kjempegod cpu for spilling både i 1080 og 1440 oppløsning. Skjermkortet er også veldig bra, har selv spilt mye på et slikt i 1440 og med høy grafikk. I Cyberpunk 2077 og de mest krevende spillene må du kanskje justere ned litt.
https://www.komplett.no/product/1171782/gaming/gaming-pc/gaming-pc-stasjonaer/komplett-pc-a135-advanced-gaming-black-rtx-3060ti#

Lenke til kommentar
balder skrev (3 timer siden):

Han kun spiller. Før så hadde ein eller annan side konkurranse for beste kjøp under 15000. Har ikkje sett noko slikt på ei stund

Da kommer det an på HVA han spiller og i hvilken oppløsning og hvor bra grafikk han har.
De færreste TRENGER en så dyr maskin. Jeg syns også DDR5 blir for dyrt i forhold til hva du får og holder meg på forrige generasjon enda.
TEK kjører jevnlig tester på beste gaming maskin til sånn og sånn pris. Her er en fra tidligere i år, under 10000kr.
https://www.tek.no/samletest/i/9zx3bd/beste-gaming-pc-vaaren-2023-10-000-kroner

For 10k får du en maskin som kjører alt i 1080-oppløsning på max grafikk. Den kan også kjøre max grafikk på de fleste spill i 1440-oppløsning. Du skriver ingenting om hvilken skjerm han bruker, hvilken oppløsning han spiller på og hvilke spill han spiller. Får vi mer info kan vi komme med mer konkrete tips.
 

Det finnes også veldig mange gode kjøp på bruktmarkedet.

Lenke til kommentar

Han har denne gameren i dag.

https://www.multicom.no/multicom-a824r-gaming-pc-oppgradert-testvinner/cat-p/c/p1500012802

Høyrer at viften til straumtilførselen lager lyd. Ser at Multicom skriver 2 års garanti, men 5 års reklamasjon gjelder vel fortsatt?

 

synes spesifikasjonen på denne pc er bra eg. Kan vel oppgradere den med eit eller anna kanskje som er billigare enn å kjøpe pc til 26000

Lenke til kommentar
balder skrev (40 minutter siden):

Han har denne gameren i dag.

Han har jo en veldig habil PC fra før av... Hva med å snakke med han og at han kan vise hvorfor han mener han trenger ny? Han kan i dag spille alt som er der ute, så det handler om bedre grafikk/FPS. Det hørtes heftig ut for 28k. Det er jo det det koster, men hvor gammel er han?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
balder skrev (57 minutter siden):

Han har denne gameren i dag.

Om dette er pcen han har i dag er det mye bedre om han bare bytter ut skjermkortet og prosessoren for å få bedre ytelse.

5800X3D (~4000) som TheKims anbefaler, og 4070Ti eller RX 7900 XT (~10.000).

Gamle skjermkortet kan han selge for en slant, prosessoren får han neppe så mye igjen for.

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (4 timer siden):

Han har jo en veldig habil PC fra før av... Hva med å snakke med han og at han kan vise hvorfor han mener han trenger ny? Han kan i dag spille alt som er der ute, så det handler om bedre grafikk/FPS. Det hørtes heftig ut for 28k. Det er jo det det koster, men hvor gammel er han?

Han er over 20 år og synes han bør vurdere å flytte ut snart.  Da må han ha peng til noko anna, men lever i nuet

Endret av balder
Lenke til kommentar
On 15.9.2023 at 8:48 PM, balder said:

Han er over 20 år og synes han bør vurdere å flytte ut snart.  Da må han ha peng til noko anna, men lever i nuet

 

Da kan du kjøpe en kraftig PC til han (hvis du har råd) og si at det er en ha-det-bra-nå-flytter-du-ut-presang. Tiden går fort og før du vet det er han 25 og fortsatt hjemmeboende. Jeg tror også at det er sunt for han å flytte ut. 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt enig med sønn din, dette er den nye 10000 kroners PCen folk fikk fikk 10 år sia, bare at prisene har gått opp. Hadde det vært 4080 hadde det blitt 10k til og hvis han skulle hatt 4090 i den så hadde det blitt 50k. Jeg skal kjøpe samma PCen etterhvert unødvendig med 4080/4090. Syns alle som ikke har kjøpt pc på en lang stund burde bruke minst 25000 for et setup med 4070. Fulgt med på markedet i 2 år. 

Åja han har en pc med 3070 ja da er det vel ikke så nødvendig jeg har en 770 gtx som har gått i 9 år xD Husker jeg så på en 3070 pc under coronan di lå på samme pris som 4070 nå men valgte å vente.

Endret av Thomas Ellingsrud
Lenke til kommentar
Thomas Ellingsrud skrev (13 timer siden):

Helt enig med sønn din, dette er den nye 10000 kroners PCen folk fikk fikk 10 år sia, bare at prisene har gått opp. Hadde det vært 4080 hadde det blitt 10k til og hvis han skulle hatt 4090 i den så hadde det blitt 50k. Jeg skal kjøpe samma PCen etterhvert unødvendig med 4080/4090. Syns alle som ikke har kjøpt pc på en lang stund burde bruke minst 25000 for et setup med 4070. Fulgt med på markedet i 2 år. 

Åja han har en pc med 3070 ja da er det vel ikke så nødvendig jeg har en 770 gtx som har gått i 9 år xD Husker jeg så på en 3070 pc under coronan di lå på samme pris som 4070 nå men valgte å vente.

Eg har vist ingenting eg skulle ha sagt. 26000 pc er bestilt så da lurer eg på kva han kan få for den gamle pc? Kva er den verdt?

 

https://www.multicom.no/multicom-a824r-gaming-pc-oppgradert-testvinner/cat-p/c/p1500012802

Lenke til kommentar
balder skrev (10 timer siden):

Eg har vist ingenting eg skulle ha sagt. 26000 pc er bestilt så da lurer eg på kva han kan få for den gamle pc? Kva er den verdt?

 

https://www.multicom.no/multicom-a824r-gaming-pc-oppgradert-testvinner/cat-p/c/p1500012802

Nei ikke hvis din sønn er over 18 år. Men hvis han bor i ditt hus kan du kreve husleie og at han gjør husarbeid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...