Gå til innhold

Menneskets historie enkelt forklart


Snakkeren

Anbefalte innlegg

Baranladion skrev (2 minutter siden):

Ja, men vi har også hatt slektninger som har hatt andre egenskaper, men nære nok til å kunne ha hatt barn med de. Altså, en annen primat enn mennesket.  
 

En person som har blitt lobotomert har også en personlighet, litt merkelig at den er helt annerledes etter ett inngrep i fronten på hjernen, dersom personligheten ikke befinner seg i hjernen 

 

Jeg passet på en som var blitt lobotomert en gang, som helsefagarbeider, han snakket om været hele tiden, men jeg tror det var trauma fra inngrepet som gjorde at han forandret seg, ikke selve inngrepet, legger ved et lite bilde av en unge som var helt uten hjerne, men du ser på øynene hans at han fortsatt har en personlighet, jeg teller ikke hjernestammen som en del av hjernen, den er under

blob.jfif

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Baranladion skrev (Akkurat nå):

Må si jeg er imponert over logikken din. Altså, sjelen, sitter ikke i hjernen, men i hjernestammen fordi du har bilder av barn uten hjerne, der du er overbevist over at barnet har en personlighet, fordi du kan se det på øynene til barnet på ett bilde?  

 

Ja, øynene er jo koblet direkte til hjernestammen, er jo litt rart hvis hjernen var senteret for personlighet da, at øynene går via noe annet først

Lenke til kommentar
Snakkeren skrev (17 timer siden):

En primat, er vel ikke helt ape da, mer noe menneskelignende, men det stemmer ikke det som står, forsåvidt, at vi stammer fra aper, det er min mening, ikke alt som står i Wikipedia, stemmer

Din mening er ikke spesielt relevant når du ikke har forskning eller fakta til å underbygge det med. Du var ikke engang klar over at mennesket er en type dyr.  

Snakkeren skrev (17 timer siden):

Vel, vi kan ikke parre oss med aper, så uansett, om det er en viss tid i mellom oss, så er det noe som gjør oss forskjellige, ikke sant, nemlig, at de er dyr, og vi er noe annet, mennesker, og så er vår intelligens mye høyere, noe som er typisk for vår rase som mennesker

En ulv kan ikke pare seg med en sau. Betyr det at en av dem ikke er et dyr da? For du påstår jo at hvis to skapninger ikke kan pare seg så kan den ene ikke være et dyr.  

Snakkeren skrev (17 timer siden):

Hvis du vil ha bevis, vel, sjelen er ikke fra gener, bare kroppen, men beviset ligger jo i at vi ikke kan parre oss med de da, og et apebarn som var menneske plutselig, ville nok ikke ha sett dagens lys, siden sjelen ikke er fra gener, så er det litt vanskelig å bevise sånn ellers, den overføres på en annen måte, noe av misforståelsen kan nok komme fra at vi deler en del kroppslig DNA

Sjelen finnes ikke. Det er null bevis for noen sjel. Tvert imot viser all forskning, fakta og kunnskap at alt kun er den fysiske kroppen. Vår bevissthet er bare signaler i hjernen.

Ingen har sagt at aper plutselig blir mennesker. Hvorfor kommer du med slike åpenbart feilaktige antakelser?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
18 hours ago, Snakkeren said:

 

Så, vi gikk fra å være dyr, til å være mennesker? Syns du ikke det er litt rart?

Det hadde vært mer rart om vi gikk fra å være gråstein til å være mennesker. Du mener da at mennesket bare oppstod i fullskala helt fra starten? Altså ikke noe live på jorda og boooom så stod det et menneske der?
 

17 hours ago, Snakkeren said:

 

Ikke for å fornærme, men jeg tror mennesket har alltid vært det samme, mer eller mindre, samme intelligensen, vi så litt forskjellige ut til tider, spesielt i begynnelsen, men det er ikke i hjernen sjelen sitter, så størrelsen på den, har ikke noe å si, sjelen sitter i hjernestammen siden noen unger er født uten en hjerne, og fortsatt har en personlighet

Kan du definere begynnelsen, sånn at det er enklere å forstå hva du mener?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...