Gå til innhold

Sniktitt: Forza Motorsport


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tuftnaldo skrev (18 minutter siden):

Hei. Har en rtx 3060 6gb 140w laptop. Vil eg kunne spille dette spillet på mer en low? Prøvde starfield i går og der kunne eg bare spille på low for å få spillbar fps.(60). 

Forza Motorsport kjører på en helt annen grafikkmotor enn Starfield så sistnevnte er ikke noen indikator for hvor bra FM vil kjøre på laptopen din.

Uten at jeg vil uttale meg altfor skråsikkert så vil jeg tro at du vil kunne kjøre FM relativt bra dersom du kan kjøre Forza Horizon 5 bra.

Lenke til kommentar

Fra artikkelen:

"Styringen på bilene føles gjenkjennelig ut som et Forza-spill, men det er stort sett bare en god ting. Svingene er kanskje en tanke løsere enn sånn de er i for eksempel Gran Turismo 7, men jeg har fint lite å utsette på hvordan det føles å frese rundt i Forza Motorsport."

Hadde vært greit å vite om vedkommende kjørte med ratt og pedaler, i så fall hvilke, eller bare Xbox kontroller. Det er rimelig stor forskjell i opplevelsen mellom slike oppsett :)

Lenke til kommentar
fwj__ skrev (57 minutter siden):

Synd at bilspillene er så konsollifiserte. På tidlig 2000-tall hadde man flere racing sims som simulerte dekkslitasje, drivstoff forbruk, etc, noe som gjorde online racing morsomt med tanke på hvordan race strategien var.

Flere bilspill/sims, nesten flere, som er for pc. Automobilista2 brukes av mange sim.nerder. Jeg har GT7, det er konsoll selvsagt, men det du etterlyser, dekkslitasje, drivstoff, er i høyeste grad der. Har fulgt GT gjennom mange år og dagens versjon er et saftig løft i kjørefysikk.

Har vurdert PSVR2, men det er flere, også her, som snakker den ned. Men hvis de sammenligner med det råeste du får til VR for pc er det jo egentlig bare en håpløs case..

Lenke til kommentar
Dr.Peedee skrev:

Fra artikkelen:

"Styringen på bilene føles gjenkjennelig ut som et Forza-spill, men det er stort sett bare en god ting. Svingene er kanskje en tanke løsere enn sånn de er i for eksempel Gran Turismo 7, men jeg har fint lite å utsette på hvordan det føles å frese rundt i Forza Motorsport."

Hadde vært greit å vite om vedkommende kjørte med ratt og pedaler, i så fall hvilke, eller bare Xbox kontroller. Det er rimelig stor forskjell i opplevelsen mellom slike oppsett :)

Heisann, Dr. Peedee. Beklager at det ikke kom frem i artikkelen, jeg har kun testet spillet med den vanlige Xbox-kontrolleren.
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Jorgny skrev (31 minutter siden):
Dr.Peedee skrev (1 time siden):

Fra artikkelen:

"Styringen på bilene føles gjenkjennelig ut som et Forza-spill, men det er stort sett bare en god ting. Svingene er kanskje en tanke løsere enn sånn de er i for eksempel Gran Turismo 7, men jeg har fint lite å utsette på hvordan det føles å frese rundt i Forza Motorsport."

Hadde vært greit å vite om vedkommende kjørte med ratt og pedaler, i så fall hvilke, eller bare Xbox kontroller. Det er rimelig stor forskjell i opplevelsen mellom slike oppsett :)

Heisann, Dr. Peedee. Beklager at det ikke kom frem i artikkelen, jeg har kun testet spillet med den vanlige Xbox-kontrolleren.

Ok :)  

Lenke til kommentar
Sovna skrev (10 timer siden):

Har vurdert PSVR2, men det er flere, også her, som snakker den ned. Men hvis de sammenligner med det råeste du får til VR for pc er det jo egentlig bare en håpløs case..

Gran Turismo 7 med PSVR2 er THE SHIT! Spesielt om man har ratt i tillegg. Kan bli sittende i timesvis uten at jeg merker det, noe som er en prestasjon i seg selv med 3 barn.

Kan forøvrig også melde om at PSVR2 generelt er dritkult. Allerede godt over 100 spill, hvor minst halvparten er meget gode. Og selve teknologien er sammenlignbar med PC-headset til 3 ganger prisen.

Jeg er spent på hva det er folk (påstår de) ikke liker med den?

Linus er i alle fall overbevist (les gjerne kommentarfeltet også).

 

Endret av Gringorilla
Lenke til kommentar
Gringorilla skrev (5 timer siden):

Gran Turismo 7 med PSVR2 er THE SHIT! Spesielt om man har ratt i tillegg. Kan bli sittende i timesvis uten at jeg merker det, noe som er en prestasjon i seg selv med 3 barn.

Kan forøvrig også melde om at PSVR2 generelt er dritkult. Allerede godt over 100 spill, hvor minst halvparten er meget gode. Og selve teknologien er sammenlignbar med PC-headset til 3 ganger prisen.

Jeg er spent på hva det er folk (påstår de) ikke liker med den?

Linus er i alle fall overbevist (les gjerne kommentarfeltet også).

 

"THE SHIT ?".. tenkte det var et negativt ladet begrep, men det tenkte altså ikke du. Ble virkelig overrasket og spent ang beskrivelsen og din opplevelse av PSVR2.

Kritikerne snakker om detaljer, lag, oppløsning osv..

Jeg har imidlertid ikke noe valg, konsoll er tingen for meg, jeg er så klønete og irritabel så jeg må ha det som det er et noenlunde tilgjengelig brukergrensesnitt på. Jeg vil fryde meg over bruken, ikke trykke og herje for i det hele tatt å få greiene opp å gå. Da ender det bare med at hele dritten går rett ut av vinduet..😡

Så takk for fristelsen..

Lenke til kommentar

Skremmende lite detaljer å spore til å være såpass nærme lansering.

Hvor mye singleplayerkampanje er det egentlig snakk om at det er?

Finnes det bruktbiler?

Siden GT7 fortsatt er konsolleksklusivt så er dette potensielt det nærmeste man kommer den type opplevelse på PC, utenom å emulere eldre GT-titler så klart..

De (Microsoft) har i alle fall endelig skjønt at de må selge Forza andre steder enn bare i MS sin egen nettbutikk. Det i seg selv er et stort fremskritt, som gjør at jeg ser frem til at dette kommer ut.

Krysser fingrene for at det er det spillet jeg ønsker meg!

Lenke til kommentar
Sovna skrev (På 12.9.2023 den 13.10):

"THE SHIT ?".. tenkte det var et negativt ladet begrep, men det tenkte altså ikke du.

"The shit" er positivt ja.

https://reallifeglobal.com/how-to-use-word-shit/

https://youtu.be/igh9iO5BxBo?si=u-BVLYjL3-PDGNF-


 

Sovna skrev (På 12.9.2023 den 13.10):

Kritikerne snakker om detaljer, lag, oppløsning osv..

Angående faktiske specs, så kan du prøve å sammenligne PSVR2 med et hvilket som helst headset her: https://vr-compare.com/ (Spoiler alert, det slår de aller fleste på de fleste punkter, og ligger på noenlunde likt nivå som headset som er 3 ganger så dyrt til PC.) Klart, det finnes bedre headset, og har man en knallgod PC i tillegg, så blir det vanskelig å slå. Men da snakker vi en latterlig mye høyere prisklasse. I tillegg har PSVR2 mange features som nesten ingen til PC har, som eye tracking, OLED, Foveated Rendering, og Sense-haptics i både kontrollere og headset.

Lag er ikke-eksisterende, men jeg kan tenke meg at dersom folk ikke tar seg tiden til å sette seg inn i hvordan man optimaliserer opplevelsen, så kan de oppleve det slik. PSVR2 krever godt lys, ettersom det er interne sensorer. Om man har litt for svakt lys, eller har sterke lyskilder på noen punkter i rommet, så kan det bli lag. Jeg hadde det litt i starten, men fikk bare sterkere lyspære i taklyset, så ordnet det seg. 

Detaljer er vanskelig å bedømme. Det er ikke kommet så mange spill som er laget spesifikt for PSVR2 enda, så det er mange av spillene som dermed lider under lavere specs på andre maskiner. Likevel vil jeg si det kan være rimelig rått med detaljer på PSVR2:

Saints-Sinners-Grafikvergleich-Quest-2-v
resizedimage640360-Crossfire-Sienna-SquanQqYZgV2PqhU44QpSYbdkm-970-80.jpg.webp

 

Sovna skrev (På 12.9.2023 den 13.10):

Så takk for fristelsen..

You're very welcome! 😁 Anbefaler deg å svippe innom Playstation Store og se utvalget av spill på PSVR2. Det begynner å bli imponerende, og det er utrolig mye mer på vei.

https://store.playstation.com/no-no/category/7b0ad209-dadd-4575-9e51-09ccc803deeb/1

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...