Gå til innhold

hvordan håndterer du dårlige bankrådgivere?


Gjest 10365...03e

Anbefalte innlegg

Gjest 10365...03e

Hvilke eksempler har du til dårlige bankrådgivere? på hvilken måte løste du det for å finne bedre vei til bankforbindelser?

Nå fikk jeg telefon fra banken, bankrådgivere, som innledet med å si at nå mener hun jeg er i arbeidsløs. Dermed fikk jeg det vanskelig å ta henne seriøs. Ergo vil jeg ikke ha noen bank forbindelse til banken. 

Anonymous poster hash: 10365...03e

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sendte en melding i nettbanken og ba om å få opplyst min effektive rente på huslånet fordi jeg skulle sjekke opp mot tilbud hos andre banker, måtte ha tre forsøk på å få halt den effektive renten ut av dem, og når jeg da til slutt i forargelsen ringte kundeservice var de mer enn velvillige til å gi meg en ny og mer konkuransedyktig rente som plaster på såret.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Du kan be om å bytte rådgivar, eventuelt bytte bank. 

Men i dette tilfellet så er eg sikker på at du kan oppnå mykje med kommunikasjon. 

Påstanden om at du er arbeidslaus må jo kome frå ein stad, for eksempel at kontoen din manglar lønnsinnbetalingar. 

Varte samtalen lenger enn dette, ellet la du berre på med ein gong? 

Lenke til kommentar

Det varierer hvordan jeg har håndtert det. I 2011/2012 byttet jeg bank øyeblikkelig etter at rådgiveren jeg snakket med om boliglån gav kontaktinformasjonen min til et boligbyggerlag, slik at de kunne pushe en leilighet på meg. Jeg ble mildt sagt sur.

De andre gangene har jeg ignorert det jeg tenker høres feil ut. De har jo en agenda, og det er å selge. Så de gir ikke dårlige råd, men råd som banken gjerne kan tjene noe på. Typ kanskje få deg til å ta rammelån istedet for å bare være gjeldsfri.

Endret av Nedward
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...