Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

For noen mennesker er det en veldig vanskelig oppgave å finne en partner. så vanskelig at de ender opp med å være alene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor er det så vanskelig for noen?
Og hvorfor er det så lett for andre?

Jeg har blitt fridd til av kanskje et titalls kvinner, rundt halvparten av alle kjærester jeg har hatt. Men har aldri hatt noe spesielt ønske om å slå meg til ro med familie.

Det er heller ikke slik at jeg er noe perfekt spesimen. Tvert imot. Jeg sitter derfor med en følelse av at de som sliter med å finne noen enten er veldig sosialt isolerte og/eller psykisk atypiske. Uansett er det ting man kan fikse på.

Lenke til kommentar

Ikke alle er alfahanner, så det er rett og slett ikke meningen at alle skal få seg partner. Jeg skjønte dette allerede i ungdomsskolen og har latt damer være i fred så alfahannene kan slippe lettere til. Depresjon og selvmordstanker kommer selvsagt av og til, men ikke alle kan bli astronauter. Man må bare akseptere at slik er livet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
sedsberg skrev (5 timer siden):

Ikke alle er alfahanner, så det er rett og slett ikke meningen at alle skal få seg partner. Jeg skjønte dette allerede i ungdomsskolen og har latt damer være i fred så alfahannene kan slippe lettere til. Depresjon og selvmordstanker kommer selvsagt av og til, men ikke alle kan bli astronauter. Man må bare akseptere at slik er livet.

Hva er definisjonen på en Alfahann? Jeg har aldri opplevd dette med å få oppmerksomhet fra damer som problematisk personlig, og jeg ville ikke akkurat beskrevet meg selv som en Alfahann. Damer som jeg vil si ligger i en liga godt der jeg ville satt meg selv.

Så jeg tror ikke dette med Alfahann osv. nødvendigvis er en greie...

Lenke til kommentar
gustav2 skrev (På 25.7.2023 den 4.32):

For noen mennesker er det en veldig vanskelig oppgave å finne en partner. så vanskelig at de ender opp med å være alene.

Her er det nok like mange årsaker som det er ufrivillig single.

Hvis man vil nok, har et minimum av guts og ikke er totalt asosial, er det nok av muligheter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En 2'er vil forstå en annen 2'er bedre enn det en 3'er eller 4'er vil gjøre.

Man må finne en man passer sammen med, ellers vil ikke kjærligheten vare.

Og hva er egentlig en 2'er. Liker man noen/er glad i/elsker noen, er de 10'er uansett hva andre måtte mene.

Endret av Subara
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Subara skrev (1 time siden):

En 2'er vil forstå en annen 2'er bedre enn det en 3'er eller 4'er vil gjøre.

Man må finne en man passer sammen med, ellers vil ikke kjærligheten vare.

Og hva er egentlig en 2'er. Liker man noen/er glad i/elsker noen, er de 10'er uansett hva andre måtte mene.

Det ideelle målet er nok varig kjærlighet, men det er lov til å prøve og feile inntil man finner noe som fungerer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...