Gå til innhold

Bilkjørespill med autentiske og ekte omgivelser


Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe bilkjørespill for å lære meg å kjøre og lurer på:

1. Vet noen om gratis bilkjørespill som er autentiske/har ekte omgivelser?

2. Hvordan skal jeg vite ratt, gir og pedal jeg kjører er kompatibel til spillet og/eller min laptop?

3. Hvor er det billigst å kjøpe/finne ratt, gir og pedal?

Hilsen fersking🤪

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er det du burde gjøre.

Steg 1:Kjøp deg Euro Truck Simulator 2 på steam.

Steg 2: Installer skoda octavia mod til spillet (søk det opp på google hvordan du gjør det)

Steg 3: Installer ekstra trafikk mod for realisme.

Gjør du dette så har du en ganske realistisk setting for en billig penge.

Hvor du får kjøpt ratt/pedal osv vet jeg ikke da jeg ikke har dette selv, men du finner sikkert noe ved å google.

Lenke til kommentar

Skal du ha noe gratis så er det nok for det meste bare ræl å få tak i, med mindre du ønsker å være pirat.

Vil annbefale deg å kjøpe Asetto Corsa og\eller BeamNG Drive.

Førstnevnte er racingorientert men veldig realistisk med kjøringen sin, og spillet støtter alt av ratt og pedaler.

BeamNG Drive er ekstremt realistisk ned til den minste detalj, men har mye fokus på skader. Dette støtter vel og alt av ratt og pedaler.

Ang ratt å pedaler så får man Logitech G25\G27 for en 500 lapp eller så på finn. Fortsatt meget bra oppsett med skikkelig force-feedback og manuell giraksse med clutch.

Lenke til kommentar
On 7/25/2023 at 2:25 PM, :utakt said:

Se litt på spillet "City Car Driving" på youtube. Det er ganske gammelt, men virker å være en OK kjøresimulator. 

Takk. Klarte ikke helt å finne ut hvor jeg kan skaffe meg dette spillet. Sender du lenke hvor jeg kan laste ned gratis ev. Kjøpe spillet? Nyeste versjon takk🙏❤️🥰

Lenke til kommentar

Om du skal ha et spill, støtter jeg forslaget om Euro Truck. Kjøp også tilleggspakken som gir deg deler av Skandinavia. Da får du kjørt i norske omgivelser, om enn endel komprimert. Avstandene er kortere enn virkeligheten, men du har likevel noen regler å følge, kan bruke blinklys og kan følge regler rundt lyskryss.
Da kan du prøve å navigere etter skilter og fartsgrenser m.m.

Ratt og pedaler, med kløtsj og manuelt gir koster kanskje mer enn du er interessert i å bruke, basert på at du ønsker et gratis spill. For å si det sånn; spillet blir den minste utgiften i dette prosjektet.
 

Det billigste er å finne noe brukt. Det mest lavterskel og billigste du finner er Logitech G29.

Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (1 time siden):

Fredric Aasbø mente han lærte seg å drifte via spill, jeg får vel inntrykket av at han er relativt vellykket i det han driver med. Det er så absolutt mulig å lære i en simulator, mulig med mye vranglære også.

Det er mulig å få erfaring med dataspill, og en generell forståelse om spillene er gode, og særlig på litt spesielle ting som kan være problematisk å feile mye på i det virkelige liv, eksempelvis drifting, kan repetisjoner digitalt være nyttig. 

Jo mer realistisk jo bedre naturligvis, men der Fredric kunne å kjøre bil, men heller var ute etter en følelse av hvordan bilen sklir gjennom svingene, når han skal sette kontra osv, skal TS her lære det grunnleggende, alle de små tingene som er det viktigste med å kjøre bil, som få simulatorer klarer å simulere. Aller klarer å kjøre rett fram med en automat. 

I dette tilfellet erstatte ikke sims på noen måte det virkelige liv. Jeg skrev ikke at han ikke kunne lære noe av spill, jeg skrev at han garantert lærer mer av å gjøre som jeg skrev. Gitt at han har en litt oppegående sjøfør med seg. Altså valuta for pengene om målet er å lære å kjøre bil.

Men, jeg gidder ikke diskutere frem og tilbake på dette, det er min mening/anbefaling med noen tiår bak meg på begge deler. 

Endret av Serpentbane
Lenke til kommentar
On 7/25/2023 at 2:44 PM, Complexity said:

Skal du ha noe gratis så er det nok for det meste bare ræl å få tak i, med mindre du ønsker å være pirat.

Vil annbefale deg å kjøpe Asetto Corsa og\eller BeamNG Drive.

Førstnevnte er racingorientert men veldig realistisk med kjøringen sin, og spillet støtter alt av ratt og pedaler.

BeamNG Drive er ekstremt realistisk ned til den minste detalj, men har mye fokus på skader. Dette støtter vel og alt av ratt og pedaler.

Ang ratt å pedaler så får man Logitech G25\G27 for en 500 lapp eller så på finn. Fortsatt meget bra oppsett med skikkelig force-feedback og manuell giraksse med clutch.

Tusen takk. Trenger kun ratt og pedaler for gass og brems, ikke for gir da kjører automatbil (ikke manuell). Hva skal jeg kjøpe da? 🥰

Lenke til kommentar
On 7/30/2023 at 9:33 AM, OlaHaldor said:

Om du skal ha et spill, støtter jeg forslaget om Euro Truck. Kjøp også tilleggspakken som gir deg deler av Skandinavia. Da får du kjørt i norske omgivelser, om enn endel komprimert. Avstandene er kortere enn virkeligheten, men du har likevel noen regler å følge, kan bruke blinklys og kan følge regler rundt lyskryss.
Da kan du prøve å navigere etter skilter og fartsgrenser m.m.

Ratt og pedaler, med kløtsj og manuelt gir koster kanskje mer enn du er interessert i å bruke, basert på at du ønsker et gratis spill. For å si det sånn; spillet blir den minste utgiften i dette prosjektet.
 

Det billigste er å finne noe brukt. Det mest lavterskel og billigste du finner er Logitech G29.

 Tusen takk. Trenger kun ratt og pedaler for gass og brems, ikke pedal for gir da kjører automatbil (ikke manuell). Hva skal jeg kjøpe da? 🥰 

Lenke til kommentar

Tviler på at du får så mykje ut av ein simulator, og ratt og pedalar vil uansett ikkje bli realistisk så det handlar meir om innleving enn at det skal være realistisk. 

Så for å lære det praktiske med bilkøyring så må du nok investere ganske mykje for å trene realistisk. Ratt og pedalar er ein ting men du bør også ha fleire skjermar så du kan øve på å bruke blikket til å sjekke speil og blindsonar.

For å lære trafikkreglar kan det ha noko for seg om du finn ein god simulator, men heilt ærleg vil eg då heller satsa på Youtube og lærekøyringsvideoar der. 

Lenke til kommentar

Raceroom er gratis*.

https://store.steampowered.com/app/211500/RaceRoom_Racing_Experience/

G29 koster rundt 1500-2000,- brukt på Finn: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=312659669

Som nevnt mange gode spill. Beamng kan sterkt anbefales for krasj testing. Automobilista 2 er også veldig ok (ordentlig clutch sammenlignet mot AC).

Men! Billige Logitech ratt kan aldri sammenlignes mot å kjøre bil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...