Gå til innhold

Hvor kjapt kan en få byttet over til ny operatør med eSIM?


Anbefalte innlegg

Telefonen min er blitt stjelt, og jeg reiser på ferie på mandag. Har i dag happybytes, men de kunne ikke garantere at nytt simkort kom innen den tid.

Noen som vet om det er mulig å få portert over nr til en annen leverandør på under en uke? Ser for meg enten en leverandør med eSIM, eller en leverandør der en kan hente simkort i butikk.

Noen som har kunnskap om dette?

Endret av ProphetSe7en
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du får utdelt SIM i butikk så er det mulig med portering på timer eller 1 døgn.
Tilsvarende skal være mulig med eSIM da det kan sendes per epost.

Kan vel nevne at Plussmobil trolig er ubrukelig i ditt tilfelle.
De krever at du taster inn engangskode sendt på sms for å bytte til esim :D

Endret av Janvik
Lenke til kommentar
  • ProphetSe7en endret tittelen til Hvor kjapt kan en få byttet over til ny operatør med eSIM?
Janvik skrev (5 minutter siden):

Når du får utdelt SIM i butikk så er det mulig med portering på timer eller 1 døgn.
Tilsvarende skal være mulig med eSIM da det kan sendes per epost.

Ja jeg trodde det angående eSIM, men når jeg sjekket plussmobil så står det at en først må få tilsendt simkort før en kan bestille eSIM. Tullete.

Hva står en igjen med da? Telia, Telenor og Chillimobil? Noen andre?

Plussmobil var grei på pris 

Lenke til kommentar
58 minutes ago, ProphetSe7en said:

Ice har vel prøvd to mnd for 1 krone. Sjekke om de kan tilby eSIM og portering på kort tid, eventuelt og en kan få simkort på Elkjøp og portering på kort tid 🙂

Nice mobil påstod på chat at det tok (opptil?) to dager å aktivisere eSIM hos de.

Problemet mitt var at jeg ikke en gang fikk bestillt abonnement hos de ettersom det ikke lot seg gjøre for meg å komme gjennom verken med Vipps eller Bank ID 😣 I tillegg til det bruker Nice Mobil Ice sitt nett som er ELENDIG selv sentralt på østlandet. Så for min del fraråder jeg på det sterkeste å bestille mobilabonnement/trådløst bredbånd fra Nice Mobil/ICE annet enn i nødsfall og/eller om du med sikkerhet vet at nettet deres faktist fungerer over allt der du skal bruke det!!!

Legg merke til antallet kommentarer om dårlig dekning hos ICE:

https://no.trustpilot.com/review/ice.no

Lenke til kommentar

Har ice på to av barna. 8 gb + data frihet og jeg har ikke fått noen klager fra de her i Bergen eller på Vestlandet generelt der de har oppholdt seg i sommer. Så tror det vil gå greit som en midlertidig løsning frem til jeg eventuelt går over til plussmobil eller noe. Det er snakk om 1 krone og da har jeg to måneder å finne ut om jeg vil bli værende på ice eller gå over til noen andre. 

Ringe de i morgen å høre hvor kjapt de kan portere nr mitt over på eSIM. Tar det for lang tid får det bli Telia som tilbyr dobbel data nå i sommer, eventuelt telenor som bldløsning.

Lenke til kommentar
torbjornhb skrev (16 timer siden):

Og forresten. Blir det helt krise er det ganske billig å kjøpe datapakke fra Airalo, MobiMatter, etc.. Kjøpes datapakke direkte i appen 🙂

Det er greit, men det er viktig for meg å ha nr mitt oppe å gå igjen med tanke på firma. Jeg kan ikke gå 2-3 uker på ferie uten kontakt med kunder som prøver å nå meg.

Endret av ProphetSe7en
Lenke til kommentar
thomaslarsen88 skrev (På 22.7.2023 den 15.56):

Så lenge telefonen din støtter eSim kan du bytte på få sekunder, kilde: https://www.fornye.no/mobiltelefoni/telefoner-med-esim/

 

også kan du se hvilken operatører som også tilbyr esim: https://www.fornye.no/mobiltelefoni/mobilabonnement-med-esim/

Det der er kun i teorien. Norske operatører er ikke så raske. Ingenting går så fort og effektivt i Norge. Bortsett fra innkreving av restskatt da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...