Gå til innhold

Hvem har kjøpt Asus Rog Ally?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Complexity skrev (2 minutter siden):

Teste litt med gyro aim i dag. Fungerte veldig bra men fant raskt ut at det ikke er noe for meg. Men blir man vandt med det så er det nok knall. 

Ingen som har sendt inn ally'en sin for å fikse SD kort da? Har jo intrykk av at det skjer på alle de første enhetene så jeg kan neppe være alene.

Jeg vet ikke om det er verdt det. Klarer de å fikse problemet?

Lenke til kommentar
Complexity skrev (På 5.12.2023 den 2:02 AM):

Bytter vistnok hovedkortet til ett nyere som ikke er like utsatt, og som kansje har flere forbedringer.

Ser at de i utlandet passer på å kjøpe nyeste revisjon av ally for å slippe problemet.

Tenker jeg burde få det fiksa, ja. Men jeg aner ikke hvor lang tid det tar, og Ally er hovedmaskinen min nå.

Jeg nevnte at jeg hadde bestilt en 2GB 2230 m.2 ssd fra Proshop. Det sto at det skulle sendes mellom 4.-8 desember, men ingenting har skjedd ennå. Og når jeg sjekker produktsida, så står det at varen er utgått.

Er ikke det merkelig?

Lenke til kommentar
13 hours ago, Tailzo said:

Tenker jeg burde få det fiksa, ja. Men jeg aner ikke hvor lang tid det tar, og Ally er hovedmaskinen min nå.

Jeg nevnte at jeg hadde bestilt en 2GB 2230 m.2 ssd fra Proshop. Det sto at det skulle sendes mellom 4.-8 desember, men ingenting har skjedd ennå. Og når jeg sjekker produktsida, så står det at varen er utgått.

Er ikke det merkelig?

Ingenting er merkelig med Proshop.. De finner på mye rart men av å til svarer de på henvendelser..

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (På 9.12.2023 den 9:58 AM):

Ingenting er merkelig med Proshop.. De finner på mye rart men av å til svarer de på henvendelser..

Takk. Proshop svarte, men det var dessverre ikke svaret jeg håpet på:

"Beklager forsinkelsen, der er varen dessverre ikke estimert inn på lager før den 02.01.24."

Så, da burde jeg nok få sd-kortleseren fiksa. Jeg hørte med elkjøp, og de ba meg om å komme innom med Ally til en fysisk butikk så de kunne teste den der. Men det er min hoved-PC nå, og det er litt kjedelig å være uten den kanskje resten av året.

Lenke til kommentar
Kenhten skrev (På 9.12.2023 den 12:29 PM):

Ennå ikke fått adapteren. Men jeg har fått USB 3.0 hub og den magnetiske USB C greia. Fungerer utmerket. 

Fikk også 2stk Anbernic RG35XX i går. Julegave til ungene 😃1000001537.thumb.jpg.fdf8c5ba4b6bf427ff8599e4ecc07d8a.jpg1000001536.thumb.jpg.412a2808718b23b214b4e57e4dcae561.jpg

Hvor bestilte du rg355xx? Nå har Retroid Pocket 4 Pro blitt annonsert, og jeg tenkte at det sikkert kan være lurt å ha den i tillegg til Rog Ally, Siden Rog Ally er svær. Men det er kjipt å betale dyr frakt og få overrakende toll i tillegg. Selges de fra norske steder også?

Lenke til kommentar
Tailzo skrev (27 minutter siden):

Hvor bestilte du rg355xx? Nå har Retroid Pocket 4 Pro blitt annonsert, og jeg tenkte at det sikkert kan være lurt å ha den i tillegg til Rog Ally, Siden Rog Ally er svær. Men det er kjipt å betale dyr frakt og få overrakende toll i tillegg. Selges de fra norske steder også?

Ingen norske butikker selger Anbernic, Retroid og slike ting. Kjøp via Aliexpress, Amazon eller direkte fra produsent. 

Det ligger en 35xx på Finn nå. 

Lenke til kommentar
Tailzo skrev (6 timer siden):

Hvor bestilte du rg355xx? Nå har Retroid Pocket 4 Pro blitt annonsert, og jeg tenkte at det sikkert kan være lurt å ha den i tillegg til Rog Ally, Siden Rog Ally er svær. Men det er kjipt å betale dyr frakt og få overrakende toll i tillegg. Selges de fra norske steder også?

Aliexpress

Kjøp den nye RG35XX Plus. Koster 10 dollar mer eller noe. Dessverre kom den ut noen uker etter jeg hadde bestilt 😞

De kostet meg 800kr per stykk inkl. frakt og moms.

Alt betales til Aliexpress (men, selgere skriver ikke alltid VOEC nummer og VAT på pakken, så jeg skriver dette ned i Optional Adress feltet. Slik som dette; VOEC-#: 2034638 - VAT = US $28.41

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Kenhten skrev (På 18.12.2023 den 5:15 PM):

Aliexpress

Kjøp den nye RG35XX Plus. Koster 10 dollar mer eller noe. Dessverre kom den ut noen uker etter jeg hadde bestilt 😞

De kostet meg 800kr per stykk inkl. frakt og moms.

Alt betales til Aliexpress (men, selgere skriver ikke alltid VOEC nummer og VAT på pakken, så jeg skriver dette ned i Optional Adress feltet. Slik som dette; VOEC-#: 2034638 - VAT = US $28.41

 

Takk, særlig for det med optional-feltet.

Jeg fikk i dag endelig 2TB-oppgraderinga mi. Sitter med Cloud recovery nå. Ser at selv om jeg fikk kjøpt den for 1800 kroner, så har prisen gått opp til 2450 kroner i mellomtida. Så da kan jeg leve med at det tok vesentlig lenger tid enn først lovet. :)

 

Lenke til kommentar
Complexity skrev (2 minutter siden):

Blir en 2TB eller så disk på min og etterhvert.

Men hvordan har den det sånn kjølemessignin i der? Har noen M2 disker i min stasjonære og de blir jo glohete.

Aner ikke. Men så endte jeg opp med en 2230-størrelse m2. Ikke 2280, siden adaptorene jeg bestilte aldri kom frem (?). Denne Crucial Micron 2400 SSD - 2TB - PCIe 4.0 - M.2 2230 | På lager (proshop.no). Så da trenger jeg nok ikke noe kjøling, tror jeg?

(Cloud recovery er 61% gjennomført nå)

Endret av Tailzo
Lenke til kommentar
10 minutes ago, Tailzo said:

Aner ikke. Men så endte jeg opp med en 2230-størrelse m2. Ikke 2280, siden adaptorene jeg bestilte aldri kom frem (?). Denne Crucial Micron 2400 SSD - 2TB - PCIe 4.0 - M.2 2230 | På lager (proshop.no). Så da trenger jeg nok ikke noe kjøling, tror jeg?

(Cloud recovery er 61% gjennomført nå)

Den har jo ikke så veldig ekstreme hastigheter så forhåpentligvis blir den ikke så varm.

Lenke til kommentar
34 minutes ago, Tailzo said:

Jeg kan oppdatere deg om noen dager. Nå står det "preparing recovery function", etter å ha kommet til 100%. Dette tar noen timer, ja :)

Tenker jeg bestiller meg en m2-usb adapter og kjører clonezilla, så slipper jeg å sette alt opp igjen med ny disk etterpå 😅 

Edit: trenger jo egentlig ikke det engang. Bare noe å dumpe image på. Men kjekt å ha ett formål til den gamle disken etterpå.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Complexity skrev (53 minutter siden):

Tenker jeg bestiller meg en m2-usb adapter og kjører clonezilla, så slipper jeg å sette alt opp igjen med ny disk etterpå 😅 

Edit: trenger jo egentlig ikke det engang. Bare noe å dumpe image på. Men kjekt å ha ett formål til den gamle disken etterpå.

Det høres ut som en god plan. Jeg driver fremdeles og installerer ting som var på den gamle ssden. 😅

Lenke til kommentar
Complexity skrev (2 timer siden):

Tenker jeg bestiller meg en m2-usb adapter og kjører clonezilla, så slipper jeg å sette alt opp igjen med ny disk etterpå 😅 

Edit: trenger jo egentlig ikke det engang. Bare noe å dumpe image på. Men kjekt å ha ett formål til den gamle disken etterpå.

Jeg sa nettopp at adaptoten aldri kom. Men kona åpna en pakke fra postkassa og lurte på hva i all verden dette er 😅

20231220_191445.jpg

Lenke til kommentar

Venter fortsatt på min. I følge sporingen skal den være i Norge.

Sånn er blir det når man skal spare 150-200kr. Kunne kjøpt den på Amazon og hatt den for en måned siden. 🙄

Edit: den har endelig dukket opp i Lørenskog på sporingen. Så da får jeg den forhåpentligvis i romjula. 

Emudeck for Windows er kommet i beta og kan lastes ned av alle nå. Anbefales på Rog Ally.

Har fått mail angående pre-order på Ayaneo Slide $699 og Retroid pocket 4/4 Pro $149/199. Dessverre sender de RP4 med DHL, $40 + moms og uante kostnader i import. Venter til reviews og mulighet for å bestille via Aliexpress. 

Har også lyst på Steam Deck OLED 1TB. 

Endret av Kenhten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...