Gå til innhold

Hvem har kjøpt Asus Rog Ally?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kenhten skrev (2 minutter siden):

Har ikke jeg hatt 5 PCer med skjermkort og 2-3 MiniPCer så skulle jeg ha kjøpt en jeg også. Den Z1 Extreme APUen er kraftig. Hadde vært flott som stuePC liggende i en dokkingstasjon tilkoblet TV og kontrollere. 

Har gamingpc og steam deck fra før. Men kunne tenkt meg epic Games store og battle.net. 
 

jeg endte opp med å bestille til den lave prisen gjennom prismatch hos en annen nettbutikk. Så ga kr. 5.990,- der. 🫣

Endret av CaZpeR
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kenhten skrev (På 9.1.2024 den 7:44 PM):

Den forsvant. 

Vurderer å kjøpe en til dama. 

 

Det er en fantastisk maskin. Synd at batteritiden ikke er så bra. 

Spiller lettdrevne og koselige spill 🙂  Denne kjører jeg på 10W. 900p, 30FPS. FSR på.

Da var min sendt. Skal på reise neste uke så håper den er fremme til da :D

Edit: Det rakk den til gangs. Kom allerede i dag. Men dæven for en irriterende mengde med oppdateringer på tre forskjellige steder som må gjennomføres 😕 ikke noen direkte smidig opplevelse sammenliknet med Steam Deck (men var dog forberedt på det). Mest irriterende er alle Office varianter på forskjellige språk som allerede har forkludra til mine apper og ikke noen enkel måte å fjerne alle på 😕

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Portal Revolution er knall spill å ligge på sofaen med allyen å spille.
High settings 1080 med antialias avslått så har man rundt 80-120 fps i 15W modus.
Er fult spillbart med samme settings på 10W silent og.

Tenkte det var greit å nevne siden spillet er gratis og meget bra (om man har portal spillene fra før av vel å merke men de koster vel 14kr eller noe. Og om ikke burde man jo spille dem først)

Oppdaget forøvrig etter å ha restora imaget til Allyena at Bitlocker er påslått som default på dem. Vet ikke om det påvirker ytelsen? Men jeg slo det av i tilfelle. Var også ekstra pjesk å starte allyen med det på siden man måtte oppgi krypteringsnøkkelen.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Complexity skrev (1 time siden):

Oppdaget forøvrig etter å ha restora imaget til Allyena at Bitlocker er påslått som default på dem. Vet ikke om det påvirker ytelsen? Men jeg slo det av i tilfelle. Var også ekstra pjesk å starte allyen med det på siden man måtte oppgi krypteringsnøkkelen.

Bitlocker har 0 påvirkning av spillytelse. Er bare at data er lagret kryptert istedenfor åpent på disken. Når man logger inn med rett passord/kode/finger så åpnes krypteringen og virker helt likt som en ikke-kryptert disk.

Jobber med datasikkerhet og mtp. hvor portabel Rog Ally er og at man har passord etc. i (evt.) nettleser, innlogging til forskjellige spilltjenester (som kan være ganske verdifulle) osv. så ville jeg sterkt anbefale å hatt kryptering skrudd på. Man taper ingen ytelse på å ha det aktivert og å ta backup av Bitlocker-recovery nøkkelen koster ikke mye annet enn å gidde å gjøre det.

Ved å ikke ha det aktivert så er det bare for den som finner Allyen å klone disken i den og begynne å lese av innholdet uten å måtte inn med passord eller noe som helst annen form for sikkerhet.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar
8 minutes ago, CaZpeR said:

Bitlocker har 0 påvirkning av spillytelse. Er bare at data er lagret kryptert istedenfor åpent på disken. Når man logger inn med rett passord/kode/finger så åpnes krypteringen og virker helt likt som en ikke-kryptert disk.

Okei, da er det vel ikke så krise. Husker bare når Android kom med kryptering så ble jo telefonene sirup for det ødela hastighetene på å lese å skrive data drastisk. Men har vel kommet seg siden da.

Lenke til kommentar
Complexity skrev (8 minutter siden):

Okei, da er det vel ikke så krise. Husker bare når Android kom med kryptering så ble jo telefonene sirup for det ødela hastighetene på å lese å skrive data drastisk. Men har vel kommet seg siden da.

Ikke slik Bitlocker fungerer iallefall. Likt som moderne Android og iPhone. Selve krypteringsnøkkelen (for å åpne dataområdet) ligger lagret i SoC (i mobiltelefoner) eller TPM modul (i Bitlocker sitt tilfelle). Når du taster rett kode/passord/fingeravtrykk så henter den nøkkelen fra dette området og åpner dataområdet. Når dette først er åpnet så er det fri ferdsel for brukeren og det fungerer helt likt som å ikke ha det kryptert.

Side-note: Moderne Android og iPhone er jo kryptert uansett hvordan man setter det opp. Er også derfor fjern-sletting av iPhone/Android er gjort unna på 1-2 sekunder istedenfor at den må formatere/slette hele lagringsområdet. Enheten sletter (altså destruerer helt) krypteringsnøkkelen som er lagret i SoC og da er dataene å ansett som tapt da å dekryptere dataene er så å si umulig med dagens metoder (siden man må ha selve nøkkelen (veldig lang strenge med data) og ikke bare rett kode/passord). Slik fungerer også fjern-sletting av Windows (fungerer kun om man har Bitlocker aktivert, men usikker på om denne funksjonaliteten er innebygget i Windows Home (som Rog Ally blir levert med) mulig det er en Windows Pro funksjon Fungerer med Windows Home også, må bare ha "find my device" aktivert på enheten).

Endret av CaZpeR
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
12 minutes ago, Kenhten said:

Sitter å spiller Palworld på Ally'en. 

Satt ned til 720p. 30FPS. FSR ON.

Lå på 22W totalt. Fikk spilt en time. 80 til 7%. 

CPU BOOST avslått? har merket meg at man gjerne sparer litt strøm på å slå av boost og samtidig ikke mister så mange frames.

Driver for tiden å spiller Robocop på min. Snodig spill.
Har også Half-life 2 jeg spiller innimellom men det kjører man jo på 10W mode.

Lenke til kommentar

CPU Boost var på.

Skal få ordnet litt på nettverket slik at streaming blir bedre. 

 

Har kjøpt en Steam Deck OLED Limited Edition. Blir moro å prøve den.

Jeg hadde helt glemt Steam Link og mulighetene der da jeg kjøpte og bestemte meg for å sette inn en 2TB SSD i Ally'en. Når jeg tenker meg om så hadde det vært bedre å brukt de pengene på nettverk.

Lenke til kommentar

Har en del gratis spill på Epic men bruker det aldri. Bruker kun Steam. Har også en del repacks, men det er oftest bare for testing.

Kjører NobaraOS på hovedPCen min. Vurderer å installere Nobara på Rog Ally'en også. Kanskje prøve med mikroSD kort hvis det går eller den originale 512GB SSD'en.

 

Steam Decken er noe annet. Det er en konsoll. Skjermen er meget bra. Mario Wonder og Prince of Persia: The Lost Crown spilt gjennom Yuzu ser og kjører super bra. 

 

Drev å ryddet og ordnet litt på Ally'en i går kveld. Fjernet mer bloat. Forenklet menyer etc. Fjernet diverse startup apps. Armory crate mm. Ordnet slik at Steam Big Pic starter opp når jeg slår på Ally'en.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...