Gå til innhold

Hvem har kjøpt Asus Rog Ally?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
7 hours ago, Tailzo said:

Jeg kjøpte en usb docking. Den fungerer fint, men når jeg skal bruke ekstern kontroller, virker det som kontrolleren blir oppfattet som "port 2". Det er litt kjedelig.

 

Du må slå av Ally sin kontroller for å ikke få ekstern som port 2.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Plukket opp en Komplett-demo versjon til ca 6900, god pris for denne lille rakkeren! Har brukt første døgnet til å oppdatere (tok noen timer) og tweake settings. Kjører Cyberpunk i 30-40 FPS, medium settings, både ser bra ut og kjører ganske bra pga VRR. Artig liten dings dette!

Endret av djorgen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
5 minutes ago, Tailzo said:

Er det noen her som har oppgradert m.2 ssd? Vurderer å bruke en 2280 adaptor. 2230 størrelse er dyrt med lite utvalg i Norge.

Damn, viste ikke det fantes. Sparer jo litt penger med en sånn adapter.

Fikk min Ally i dag. Ikke rukket annet enn å slette bloat å oppdatere.

Sinnsykt plagsomt at det skal være 8171 språkpakker for office installert..

Ellers virker den veldig lovende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg venter på den adapteren. Kjøpte min Ally på finn,no for en uke eller to siden. Har ikke fått brukt den så mye. Bare tester mens jeg har 512GB SSDen i den. Skal sette inn en 2TB NVMe som jeg ikke bruker.

Fikset EmuDeck på den i går. Det er fortsatt en del manuell oppsett men ikke så mye som ved stand alone emulatorer. Å ha game saves automatisk opplastet til Google Drive er fantastisk. 

Nå som Steam Deck LCD går ned pris kunne jeg ha tenkt en slik også. Da kan jeg kjøpe en 64GB SD og sette 512GB Ally SSDen inn i den. 

Jeg anbefaler dere å kjøpe en slik håndholdt for å ha den uansett om den blir lite brukt. Bruktmarkedet i Norge er smalt på disse maskinene. Han jeg kjøpte min fra betalte 12k for alt i september, meg betalte 6500kr. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kenhten skrev (11 timer siden):

Jeg venter på den adapteren. Kjøpte min Ally på finn,no for en uke eller to siden. Har ikke fått brukt den så mye. Bare tester mens jeg har 512GB SSDen i den. Skal sette inn en 2TB NVMe som jeg ikke bruker.

Fikset EmuDeck på den i går. Det er fortsatt en del manuell oppsett men ikke så mye som ved stand alone emulatorer. Å ha game saves automatisk opplastet til Google Drive er fantastisk. 

Nå som Steam Deck LCD går ned pris kunne jeg ha tenkt en slik også. Da kan jeg kjøpe en 64GB SD og sette 512GB Ally SSDen inn i den. 

Jeg anbefaler dere å kjøpe en slik håndholdt for å ha den uansett om den blir lite brukt. Bruktmarkedet i Norge er smalt på disse maskinene. Han jeg kjøpte min fra betalte 12k for alt i september, meg betalte 6500kr. 

Du må gjerne si ifra når du har fått testet den adaptoren. Jeg er fristet til å skaffe meg Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 4TB - SSD M.2 - Komplett.no i desember eller januar en gang. (står at adaptoren kommer frem 26. desember).

Lenke til kommentar
15 hours ago, Tailzo said:

@Complexity har du allerede kjøpt en 2230 m.2?

 

 

Nei ikke enda. Venter nok til jeg ser behov.

Jeg får 14 tusen i cinebench r23 på Allyen. Er ganske sprøtt. Min stasjonære ganske nye pc klarer 18 tusen og det tenkte jeg var ganske høyt 😅

Robocop og The invincible ser ut til å kjøre som smør på Allyen. Bare testet litt men virker lovende.

Endret av Complexity
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Z1 Extreme og Ryzen 7 7840U er ca. Samme prosessor. 7840U fåes i laptop og miniPCer. En 7840U i MiniPC yter selvfølgelig mye bedre for man har mulighet til mye bedre kjøling og høyere tdp.

Hadde aldri planer å kjøre tunge spill på min. Kommer ikke til å emulere Zelda på min Ally, det tar jeg på stue PCen med en RX7600. 

Rog Ally skinner på eldre PC spill, IMO. Rakk aldri å spille ferdig Psychonauts på den originale XBOXen og nå har Psychonauts 2 kommet. Installerte den første på Steam i går og kan kjøre på 10W, 60FPS, 1080p ognpga den lille skjermen ser spillet bedre ut enn på en 24 eller 27 tommer. 

Flott maskin, dårlig batteritid. Men skal man bare sitte i sofaen og har kort vei til laderen så gjør ikke det noe. 

Lenke til kommentar
1 hour ago, Kenhten said:

Flott maskin, dårlig batteritid. Men skal man bare sitte i sofaen og har kort vei til laderen så gjør ikke det noe. 

Bruker man den mye tilkoblet strøm er det lurt å slå på 80% charge limit, hvis ikke risikerer man enda mye dårligere batteritid etterhvert.

100% charge og masse varme = tortur for batteri.
Gjøres i MyAsus appen.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (20 timer siden):

Nei ikke enda. Venter nok til jeg ser behov.

Jeg får 14 tusen i cinebench r23 på Allyen. Er ganske sprøtt. Min stasjonære ganske nye pc klarer 18 tusen og det tenkte jeg var ganske høyt 😅

Robocop og The invincible ser ut til å kjøre som smør på Allyen. Bare testet litt men virker lovende.

  

Kenhten skrev (22 timer siden):

Måtte bestille en ny. Selgeren jeg valgte kunne plutselig ikke sende til Norge....

Bestilte fra Aliexpress nå. Estimert levering er 14. desember. Bestilte den røde korte typen.

Jeg ønsket meg egentlig 4TB, det høres digg ut å ha så mye plass. Men, jeg ser at 2TB 2230 ikke er så ille dyrt? Crucial Micron 2400 M.2 2230 PCI-E 4.0 SSD - 2TB | Billig (proshop.no) Hva tenker dere? Verdt å vente på adaptor, betale litt mer, og ha dobbelt med plass?

Lenke til kommentar

Den klarer å levere til Ally'en?

Klubbpris: 25% Rabatt. 554kr er ikke ille. Jeg kjøper en. Har en 20.000mAh som jeg bruker til Quest 2.  Men den leverer ikke 65W.

 

Jeg anbefaler EmuDeck. 50kr/mnd. for early access nå som Windows versjon utvikles. Linux versjon er gratis. Vell verdt pengene å støtte utvikleren.

 

Guttungen spiller Kirby på Rog Ally. Bruker silent mode, 10W.

1000001461.thumb.jpg.ec46946bb596da9f837305a09f91eb79.jpg

Endret av Kenhten
Lenke til kommentar
1 hour ago, Kenhten said:

Den klarer å levere til Ally'en?

Klubbpris: 25% Rabatt. 554kr er ikke ille. Jeg kjøper en. Har en 20.000mAh som jeg bruker til Quest 2.  Men den leverer ikke 65W.

 

Jeg anbefaler EmuDeck. 50kr/mnd. for early access nå som Windows versjon utvikles. Linux versjon er gratis. Vell verdt pengene å støtte utvikleren.

 

Guttungen spiller Kirby på Rog Ally. Bruker silent mode, 10W.

1000001461.thumb.jpg.ec46946bb596da9f837305a09f91eb79.jpg

Ja - men bare til man gir den belastning ved å starte ett spill fant jeg ut 😅 da slår powerbanken seg av..

Så ville venta litt med å kjøpe..

Men det er mulig bare kablene mine er for dårlige. Usikker på om de klarer så mye. Batteriet kan og ha vært ute av kalibrering da jeg ikke ladet det først.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...