Gå til innhold

Hvem har kjøpt Asus Rog Ally?


Anbefalte innlegg

I morgen står det at jeg kan hebte en pakke på nærbutikken. Det er en Asus Rog Ally. Jeg kjøper den fordi jeg ikke klarer å sitte foran en monitor for å spille, men jeg har mange PC spill på Steam, gog og Epic som jeg gjerne skulle tatt meg tid til om kvelden.

Noen andre som har kjøpt den?

Og det er vanskelig å finne små 2230 ssd-m2-ere som passer her i Norge. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tailzo skrev (3 timer siden):

I morgen står det at jeg kan hebte en pakke på nærbutikken. Det er en Asus Rog Ally. Jeg kjøper den fordi jeg ikke klarer å sitte foran en monitor for å spille, men jeg har mange PC spill på Steam, gog og Epic som jeg gjerne skulle tatt meg tid til om kvelden.

Noen andre som har kjøpt den?

Og det er vanskelig å finne små 2230 ssd-m2-ere som passer her i Norge. 

Kjøpte for noen uker siden. Må gjøre ganske mange oppdateringer før ting virker som de skal. Bios upgrade, Windows 11 upgrades, div Asus Alley software upgrades. Men når er gjort… veldig fornøyd :)

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Dr.Peedee skrev (21 timer siden):

Kjøpte for noen uker siden. Må gjøre ganske mange oppdateringer før ting virker som de skal. Bios upgrade, Windows 11 upgrades, div Asus Alley software upgrades. Men når er gjort… veldig fornøyd :)

Ser ut som jeg har oppdatert alt. Utrolig å kunne samle alle spill i en håndholdt slik

 

20230710_182728.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Tailzo skrev (1 time siden):

Ser ut som jeg har oppdatert alt. Utrolig å kunne samle alle spill i en håndholdt slik

 

20230710_182728.jpg

Nice! Sjekk YouTube for mange tips og triks for å kunne gjør div Windows 11 triks med enkle knapp-kombinasjoner :) Samt  for å mest mulig ytelse med minst mulig strømforbruk osv.. drøssevis av tips der ute 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Dr.Peedee skrev (2 timer siden):

Nice! Sjekk YouTube for mange tips og triks for å kunne gjør div Windows 11 triks med enkle knapp-kombinasjoner :) Samt  for å mest mulig ytelse med minst mulig strømforbruk osv.. drøssevis av tips der ute 

Hurtigtaster trenger jeg nok. Jeg vil helst ikke trykke på skjermen for ofte, selv om jeg vasker hendene ofte.

Men som du ser spiller jeg ikke så krevende spill, så hittil kjører alt bra uten at jeg endrer på noe.

20230710_154224.jpg

Jeg fant heldigvis raskt ut hvordan fjerne de lysa ved joysticken. Vsr ikke så fan av den 😅

Endret av Tailzo
Lenke til kommentar

Lurer veldig på å plukke opp en slik. Det står mellom denne, Logitech G Cloud + abonnement på en av streamingtjenestene, eller å innse at jeg egentlig er blitt for gammel og droppe hele greia... 

Syns det er dyrt med 9000 kr, må innrømme det. Logitech-maskinen koster halvparten, men da kommer abonnement i tillegg, og det er mange spill i biblioteket mitt som ikke er tilgjengelig. Jeg kommer nok hovedsaklig til å bruke maskinen til emulering (hei Logitech), men det ville jo vært supert å kunne bruke mer tid på Steam-biblioteket også (hei Ally). 

Vanskelig. 

Kan ikke Asus bare senke prisen til det halve, og doble batteritiden? :wee:

Lenke til kommentar
:utakt skrev (20 timer siden):

Lurer veldig på å plukke opp en slik. Det står mellom denne, Logitech G Cloud + abonnement på en av streamingtjenestene, eller å innse at jeg egentlig er blitt for gammel og droppe hele greia... 

Syns det er dyrt med 9000 kr, må innrømme det. Logitech-maskinen koster halvparten, men da kommer abonnement i tillegg, og det er mange spill i biblioteket mitt som ikke er tilgjengelig. Jeg kommer nok hovedsaklig til å bruke maskinen til emulering (hei Logitech), men det ville jo vært supert å kunne bruke mer tid på Steam-biblioteket også (hei Ally). 

Vanskelig. 

Kan ikke Asus bare senke prisen til det halve, og doble batteritiden? :wee:

Jeg kjøpte min til 7600 kroner, outlet på elkjøp. Helt ny og ubrukt. Sjekk om flere dukker opp der, kanskje?

 

20230715_155403.jpg

Endret av Tailzo
Lenke til kommentar
On 7/14/2023 at 9:06 PM, :utakt said:

Lurer veldig på å plukke opp en slik. Det står mellom denne, Logitech G Cloud + abonnement på en av streamingtjenestene, eller å innse at jeg egentlig er blitt for gammel og droppe hele greia... 

Syns det er dyrt med 9000 kr, må innrømme det. Logitech-maskinen koster halvparten, men da kommer abonnement i tillegg, og det er mange spill i biblioteket mitt som ikke er tilgjengelig. Jeg kommer nok hovedsaklig til å bruke maskinen til emulering (hei Logitech), men det ville jo vært supert å kunne bruke mer tid på Steam-biblioteket også (hei Ally). 

Vanskelig. 

Kan ikke Asus bare senke prisen til det halve, og doble batteritiden? :wee:

Kommer vel an på hva man skal emulere, men klarer fint 4 timer emulering på gamle spill med ROG Ally. Skybasert spilling er heller ikke sammenlignbart.

Lenke til kommentar
Windoge skrev (1 time siden):

Kjøpte min i går på outlet fra Elkjøp. Greit å ha når Steam Deck aldri kommer til Norge. Klarte fint å spille Wolf Among Us på bare 7W i 60 FPS. Det er imidlertid alt for mye dødsone på joystickene som sannsynligvis er relatert til programvare som må fikses av Asus.

Merker ikke noe mye dødsone på mine stikker. Er himla mange oppdateringer i starten før alt virker som det skal. Både Windows 11 oppdateringer, bios oppdateringer (jeg har vært gjennom to av de), og diverse programmer fra Asus som også må oppdateres. 
Du har kanskje gjort alle for alt jeg vet. Og jeg kan ikke huske noe spesifikk oppdatering som gjaldt stikkene i patch notes noe sted sånn i farta. Kan det være hardware problem? Mine funker fint så langt. 

Lenke til kommentar
12 minutes ago, Dr.Peedee said:

Merker ikke noe mye dødsone på mine stikker. Er himla mange oppdateringer i starten før alt virker som det skal. Både Windows 11 oppdateringer, bios oppdateringer (jeg har vært gjennom to av de), og diverse programmer fra Asus som også må oppdateres. 
Du har kanskje gjort alle for alt jeg vet. Og jeg kan ikke huske noe spesifikk oppdatering som gjaldt stikkene i patch notes noe sted sånn i farta. Kan det være hardware problem? Mine funker fint så langt. 

Du merker det lett om du skal spille noe som krever presisjon, eller skal bruke joysticken til å navigere i Windows. Du kan bevege joysticken altfor mye uten at musepekeren reagerer. Dette kan fjernes med f.eks Handheld Companion.

Lenke til kommentar

En ting er å ha alle spillbibliotekene tilgjengelig, noe annet er det å kunne spille de på en liten håndholdt. De fleste strategispillene fungerer dårlig. Merker jeg spiller de små enkle spillene som gjerne er håndkontroller- eller touchscreen optimalisert i utgangspunktet (corcuit superstars, fall guys, mini motorways etc).

Noen har tips til spill som fungerer spesielt godt out of the box på Ally'en?

Lenke til kommentar
QHamp skrev (10 timer siden):

En ting er å ha alle spillbibliotekene tilgjengelig, noe annet er det å kunne spille de på en liten håndholdt. De fleste strategispillene fungerer dårlig. Merker jeg spiller de små enkle spillene som gjerne er håndkontroller- eller touchscreen optimalisert i utgangspunktet (corcuit superstars, fall guys, mini motorways etc).

Noen har tips til spill som fungerer spesielt godt out of the box på Ally'en?

Persona spillene, eller konsoll rollespill i hovedsak.

Lenke til kommentar
On 7/9/2023 at 6:01 PM, Tailzo said:

Og det er vanskelig å finne små 2230 ssd-m2-ere som passer her i Norge. 

Enig. Har funnet noe, men det virker som 1TB er maks hva jeg kan finne. Kan bestille 2TB fra aliexpress. Er samme kjente merker, men usikker på hvor lurt det er mtp garanti etc. 

Lenke til kommentar
duppsko skrev (38 minutter siden):

Enig. Har funnet noe, men det virker som 1TB er maks hva jeg kan finne. Kan bestille 2TB fra aliexpress. Er samme kjente merker, men usikker på hvor lurt det er mtp garanti etc. 

Jeg ville ikke bestilt fra dyre ting utlandet. Det er derfor jeg eier en Rog Ally, og ikke Steam Deck. Det er viktig å ha garanti. Så surt om det er en hardware feil og du ikke får nytt produkt.

En liten veske til Rog Ally derimot, er på vei fra kina. Egentlig to, jeg fikk bestilt en for mye ved en feiltagelse.

Lenke til kommentar

Har en del spill som ikke er optimale hverken med kontroller eller mus/tastatur oppsett på Rog ally innstillingene, og greier ikke selv sette opp på en god måte manuelt. Finnes det noe sted man kan laste inn kontrolleroppsett andre har optimalisert?

Lenke til kommentar
QHamp skrev (På 25.7.2023 den 20.47):

Har en del spill som ikke er optimale hverken med kontroller eller mus/tastatur oppsett på Rog ally innstillingene, og greier ikke selv sette opp på en god måte manuelt. Finnes det noe sted man kan laste inn kontrolleroppsett andre har optimalisert?

Er det spill gjennom Steam?  Det finnes innstillinger for kontrollere per spill i Steam.

 

https://partner.steamgames.com/doc/features/steam_controller/getting_started_for_players

Lenke til kommentar
Tailzo skrev (13 timer siden):

Er det spill gjennom Steam?  Det finnes innstillinger for kontrollere per spill i Steam.

 

https://partner.steamgames.com/doc/features/steam_controller/getting_started_for_players

Aha, takker! I hovedsak Steam ja. Her tenkte jeg kanskje det ville finnes et valg for Rog Ally, men innser vel at det uansett ville vært rart om de har innstillinger for Steam decks konkurrent.

Hvor kjøpte du forresten deksel?

Lenke til kommentar
QHamp skrev (11 timer siden):

Aha, takker! I hovedsak Steam ja. Her tenkte jeg kanskje det ville finnes et valg for Rog Ally, men innser vel at det uansett ville vært rart om de har innstillinger for Steam decks konkurrent.

Hvor kjøpte du forresten deksel?

Aliexpress. Du kan søke etter "rog Ally case". Evt kjøp mitt for samme pris (siden jeg kjøpte to)

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=312302943

Endret av Tailzo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...