Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvordan skifte kjølevæskenivå sensor Volvo V60 2012


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du fått lest ut eventuelle feilkoder med diagnoseapparat for å se om det kan gi noen indikasjon på årsaken til problemet, eventuelt om det kan ligge et annet sted (i kjølesystemet)? 

Vet ikke på Volvo men når jeg hadde et tilsvarende problem på en VW så viste det seg at det hadde kommet et belegg (avleiringer/irr) på to metallpinner som sitter støpt fast inne i ekspansjonstanken. Antar at det måles konduktivitet mellom pinnene og pga. belegget så ble ikke de målte verdiene registrert som OK. Det var litt klønete men jeg greide å skrape/pusse på pinnene gjennom påfyllingshullet og da forsvant varselet.

Inntil jeg fant ut av det med pinnene så var trikset når varselet kom opp å skru av motoren etter noen minutter for så å starte igjen og da forsvant varselet til neste lengre stopp.

Ekspansjonstanken hadde bare en kontakt så selve enheten som måler antar jeg at sitter mer sentralt (mulig som del av ECU). Mulig det gjøres annerledes hos Volvo men kan være verdt å prøve å rense pinnene? Alternativet hos VW var å kjøpe ny tank. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...