Gå til innhold

Bruke Apple Pay med DNB som bank?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har og DNB, og bruker Curve. Fungerer veldig bra, du får et virtuelt kort som støtter Apple Pay, og så linker du kortet til det kortet som faktisk skal betale. (Så du trenger ikke å ha en egen konto og faktura fra Curve, den bare belaster eksempelvis mastercardet ditt hos DNB.) Engangskost på 50,- så er du i gang. 

 

https://www.curve.com 

Endret av thomassit0
  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 6/28/2023 at 9:52 PM, thomassit0 said:

Jeg har og DNB, og bruker Curve. Fungerer veldig bra, du får et virtuelt kort som støtter Apple Pay, og så linker du kortet til det kortet som faktisk skal betale. (Så du trenger ikke å ha en egen konto og faktura fra Curve, den bare belaster eksempelvis mastercardet ditt hos DNB.) Engangskost på 50,- så er du i gang. 

 

https://www.curve.com 

Jeg bruker også curve, veldig fornøyd. Du kan ha 2 kort lagt inn som du kan bytte mellom på appen. Du kan også ta ut 200 euro gebyrfritt i utlandet. Legger ved bilde for litt mer info.

IMG_5115.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Zeph skrev (På 28.6.2023 den 9:07 PM):

Eg må ha kundeforhold ein anna stad, så har de nokre forslag?

Utnytt forbrukermakten og bytt dagligbank og flytt lønnskontoen til en bank som oppfyller kravene du stiller og tilbyr tjenestene du ønsker.

Eller prøv Curve, som anbefalt over.

Lenke til kommentar

Takk for tips om Curve, skal sjekke det ut.

@Runar Det er eit alternativ ja, men grunnen til at eg har DNB er at eg er veldig nøgd med det banken tilbyr. Apple Pay er ein liten detalj som manglar. Eg skal sjekke kva andre bankar som støttar Apple Pay og vurdere det.

Me har pdd. ikkje lån, så det er lite økonomisk insentiv for å bytte vekk frå noko som fungerer bra.

Lenke til kommentar
Zeph skrev (20 minutter siden):

Me har pdd. ikkje lån, så det er lite økonomisk insentiv for å bytte vekk frå noko som fungerer bra.

Det er litt å hente på å bytte bank, mer enn man skulle tro. Sjekk dagligbankkalkulatoren på finansportalen.no, legg inn ditt bruksmønster, så får du en indikasjon.

Jeg har flere kontoer i DNB, men det er ikke min dagligbank. Jeg er også programkunde, kun for å få tilgang til Supertilbudene. Har derfor et DNB MC kredittkort til dette, og et DNB VISA debetkort jeg aldri bruker. Min dagligbank har VISA debetkort som støtter både Apple Pay og Garmin Pay, men debetkort bruker jeg aldri. Jeg bruker forskjellige kredittkort til all handel ellers.

Lenke til kommentar

Det er snakk om hundrelappar sidan enkelte bankar har ein prosent eller to innskotsrente på brukskonto, samt at DNB har gebyr på debitkort. Eg har ikkje noko imot det når resten fungerer så bra.

Me kunne nok spart meir på å bruke diverse kredittkort, men eg har drive med det før og orkar ikkje. Pengane går stort sett til daglegvarebutikkar der me har kundeprogram, så det blir ikkje enorme summar der heller.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...