Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Asus bærbar. Svart skjerm


Anbefalte innlegg

Det er en Asus Rog  GL552VW

Den har vært koblet til tv med HDMI i noen år. Og nå når jeg koblet den fra og skulle bruke den løst, er det ikke bilde på skjermen og ikke lys i tastaret, men det går an å skrive med det. De blinker også lys i tastaturet når den starter på nytt. Går ikke å skru det opp.

Lurer på om det er NVIDIA GeForce GTX 960M skjermkortet som ikke fungerer. Det står ikke når jeg høyreklikker på desktop.
I kontroll panel får jeg denne meldingen når jeg klikker på det.

Spoiler

pc.jpg.ccfdbd130402adecd1210270be80fdf2.jpg

Specs:
 

Spoiler

specs.thumb.jpg.c57742380214249c7434737b1ba317f3.jpg

 

Hvis det er det med "SLI  Disabled" så ser jeg ikke hvor det er når ingenting om det viser. Har prøvd å installere nye driver uten at det hjalp. Sikkert gjort feil.

Noen forslag? 
 
     

   

Endret av Delvis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Delvis skrev (14 timer siden):

Lurer på om det det er NVIDIA GeForce GTX 960M skjermkortet som ikke fungerer. Det står ikke når jeg høyreklikker på desktop.
I kontroll panel får jeg denne meldingen når jeg klikker på det

Ganske normalt. GTX 960M vil aktiveres automatisk når det er behov for det. Ellers brukes den interne gpuen i cpuen for å spare strøm. 

 

Mulig du har skrudd av skjermen. Sjekk denne siden. Her er det hotkeys. 

https://www.asus.com/support/FAQ/1038312/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Delvis skrev (8 timer siden):

Det går an å se det på skjermen veldig svakt. Kan se detaljene med å bruke en lommelykt rett på skjermen. Normalt opplyst bilde viser på Tvn som er koblet til.
 

Har du prøvd å skru opp lysstyrken? Hvis den er helt nedskrudd så vil skjermen bli veldig mørk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Delvis skrev (8 timer siden):

Det går an å se det på skjermen veldig svakt. Kan se detaljene med å bruke en lommelykt rett på skjermen. Normalt opplyst bilde viser på Tvn som er koblet til.
 

Da er det baklyset på skjermen som ikke virker. Det er trolig en hardware feil. Det en kan prøve er å stille lyset med knappene på tastaturet. En kan også prøve å resete bios.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hotkeys og tastaturet fungerer, untatt den for lysstyrke på skjermen. Reset bios hjalp ikke.

Tenkte prøve full reinstallering. Men da vil den sikkert bli innstilt automatisk til å kun vise pc-skjerm? Og hvis problemet da fremdeles er der, kan det bli vanskelig å få valgt duplikat skjerm igjen.
Kan muligens gå, vet hvilke taster som skal brukes. Men det er vel tvilsomt at det vil løse problemet, hvis det tyder på at det er hardware feil
 

Lenke til kommentar

Prøv å ta en "power cycle" og se om det har en effekt.
Skru av maskinen ved å bruker powerknappen, fortsett å holde knappen nede i 20 sekunder. Slipp så knappen. Vent noen sekunder og trykk en gang på power knappen. Den bør starte opp etter kort tid.
Hvis ikke det har noen effekt så heller jeg mot maskinvarefeil som flere nevner her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...