Gå til innhold

Overwatch 2-fans ikke fornøyde med å måtte betale for historieoppdrag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liker ikke utviklingen i spill industrien... Greit at ting tar lengre tid å lage og at det koster mer idag en før å lage spill etc.

Men føler det er litt som en McDonald's burger for å gi et eksempel...

Før så fikk man Spillet (burgeren m/brød, ost, salat, dressing.. full pakke) også måtte man betale for ekstra tilbehør (DLC)

Idag føler jeg at grunnspillet er kun hamburgerbrødet. Så må man betale for burgeren, osten, salaten, dressingen etc etc... Så må du ha abonnemang for å kunne ha tilgang til etc.

Blir litt som når du handler. Er ikke de store summen som er farlig. Alle de små derimot som du nesten kan miste litt oversikt over. De.. de er farlige.

Men men... Spill industrien ser jo at folk er mer en villige nok til å kaste penger etter de på alt mulig rart (som skulle vært inkludert i pristen til spillet i førsteomgang mener jeg) så hvorfor ikke. Hey, hadde jeg drevet spill selskap så hadde jeg nok jaggu gjort det samme. Synd... men sånn har det blitt og tro meg... verre skal det bli :D

Lenke til kommentar
18 hours ago, WigNut said:

Liker ikke utviklingen i spill industrien... Greit at ting tar lengre tid å lage og at det koster mer idag en før å lage spill etc.

Heldigvis lages det gode spill utenfor AAA sfæren (Men kanskje ikke så mye akkurat innen en spesifikk genre som OW er i). Så lenge man kan tjene så mye man som man gjør ved å selge skins og emotes så blir naturligvis innsatsen i de store studioene lagt dit, men de fleste har ikke markedsføringsmuskler til å gjøre dette så de små utviklerne må fortsatt lage gode spill for å tjene penger.

Lenke til kommentar
WigNut skrev (19 timer siden):

Men føler det er litt som en McDonald's burger for å gi et eksempel...

Før så fikk man Spillet (burgeren m/brød, ost, salat, dressing.. full pakke) også måtte man betale for ekstra tilbehør (DLC)

Idag føler jeg at grunnspillet er kun hamburgerbrødet. Så må man betale for burgeren, osten, salaten, dressingen etc etc... Så må du ha abonnemang for å kunne ha tilgang til etc.

Burgers.jpg?format=jpg&width=1200

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Husker flere år tilbake når "noen" sa at mikrotransaksjoner var en uting uansett omstendingerheter. 

Mens folk gråt tårer på vegne av milliardbedrifter, om at det er så dyrt å lage spill, så disse stakkars bedriftene bare må loppe brukerne for penger, ellers vil de stakkars utviklerne sulte. 

Men undskyldninger som, "det er bare kosmetisk" og lingende, nå 15 år senere, sulter fremdeles utviklerne, og blir missbruk og misshandlet, mens milliardbedriftene går så det suser. Og forbrukerne må nå ut med 100% mer penger for å få 50% av produktet. Hadde bare folk satt ned foten da som de gjorde med NFTs nå, ville vi ikke hvert her vi er nå. Legger man seg ned og beskytter milliardær klassen, er det sånn som skjer. 

Endret av Gunfreak
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (4 timer siden):

Hadde bare folk satt ned foten

Vi har gjort noe da. Vi ble kvitt loot boxes og DLC som endrer gameplay (P2W) i så godt som alle spill. Ja vi fikk battle passes og alt det. Systemet er ikke perfekt, men på veldig mange spill nå så får du alt som ikke er kosmetisk "gratis" (inkludert i kjøpesummen). Fortsatt en vei igjen å gå. Og den økningen i pris som vi ser nå liker jeg ikke.

Samtidig så har du spill som Hogwarts: Legacy som selv om det kostet en del leverte en fullstending opplevelse uten masse ekstra tull. En liten kosmetisk pre-order bonus er vel eneste flekken der.

Vi har mange eksempler som er både bra og dårlig, så det er vanskelig å dra en generell følelse av at "slik er det nå kontra før", fordi vi har begge deler.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Comma Chameleon said:

Vi har gjort noe da. Vi ble kvitt loot boxes og DLC som endrer gameplay (P2W) i så godt som alle spill. Ja vi fikk battle passes og alt det. Systemet er ikke perfekt, men på veldig mange spill nå så får du alt som ikke er kosmetisk "gratis" (inkludert i kjøpesummen). Fortsatt en vei igjen å gå. Og den økningen i pris som vi ser nå liker jeg ikke.

Samtidig så har du spill som Hogwarts: Legacy som selv om det kostet en del leverte en fullstending opplevelse uten masse ekstra tull. En liten kosmetisk pre-order bonus er vel eneste flekken der.

Vi har mange eksempler som er både bra og dårlig, så det er vanskelig å dra en generell følelse av at "slik er det nå kontra før", fordi vi har begge deler.

Noen få enkelt eksempeler er ikke vi har begge deler, vi har en del som gir dårlige produkter til masse penger, så krever de mer penger for å gjøre det dårlige produktet litt bedre, dette er 80-90% av AAA spill, så er det 10-20% som ikke er helt forjævlig. det er ikke begge deler, det er rester slengt til det sultene folket så de ikke skal dra frem Giljotinen, og loot bokser finnes den dag i dag, så de er ikke borte, og det tok type 10 år etter de dukket opp før vanlige folk reagerte. DLC er det ikke noe feil med, så lenge DLCen er ekstra innhold laget for å ekspandere spillet. det het expantion packs før i tiden og er helt ok, og er det vi burde ha den dag i dag. 

Så jo, hadde spill verden reagert på samme måte mot lootbokser og microtransaksjoner når AAA utgivere begynte med det for 15 år siden, på samme måte som vi gjorde mot NFTs ville vi i dag hvert på et helt annet sted. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...