Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dama var utro. Tiden etterpå - ikke lett


Gjest a8263...ce3

Er jeg dårlig her?   

15 stemmer

  1. 1. Er jeg dårlig her?

    • Ja
      3
    • Nei
      12


Anbefalte innlegg

18 minutes ago, Guest a8263...ce3 said:

Selvsagt har jeg det, reaksjonen min var totalt ukontrollerbar. Når du hun lo av meg som om jeg var en idiot etter alt hun har gjort, så mista jeg det rett og slett. Jeg håper du ikke går rundt og tror at jeg syns det jeg gjorde var ok, jeg har evig vondt i magen for dette og kommer aldri til å glemme det. Jeg hører henne gråte i hodet mitt akkurat nå som jeg skriver dette, og det er noe jeg vil bære for resten av livet :( 

Anonymous poster hash: a8263...ce3

Nei du trenger ikke gå rundt å sparke deg selv for dette resten av livet, du gikk over en strek, og så lærer man, og det er fortiden din uten at den definerer deg for resten av livet. Dette kommer du over, vi har alle gjort noe man ikke er stolt over, og da snakker eg ikke om småting. Du kan heller være glad du lærte det nå, og er over med det. Ellers kan du ha bli trigget senere i en mye verre situasjon, hvem vet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke la en annen person styre livet og følelsene dine. (Det er vel akkurat det hun vil også virker det som). Det var hun selv som kom inn til deg. Hun selv som skulle hevde seg.

Du skulle selvfølgelig ha sagt nei til vin, og bedt henne om å gå ut av leiligheten din hvis det var antydning til bråk, for din egen del.

Lenke til kommentar
Gjest 5d14c...120
Gjest a8263...ce3 skrev (9 minutter siden):

Kanskje hadde det vært best om hun anmeldte og at jeg fikk straff. Egentlig så bryr jeg meg ikke, akkurat nå har jeg lyst til å bare legge på røret. Jeg skal ikke gjøre det, det er mange jeg ikke vil skuffe og jeg er altfor feig, men akkurat nå er jeg bare helt tom uten særlig lyst til  å våkne i morgen :( 

Anonymous poster hash: a8263...ce3

Kan ikke se for meg at politiet ville prioritert en slik sak. 

Selv om du erkjenner alle faktiske forhold, så har politiet viktigere saker å jobbe med. 

Har du derimot en historie med voldsbruk, ville det vært annerledes. Men en engangshendelse trigget av at du ble presset til forbi bristepunktet, er ikke mye å lage leven av. 

Du skulle ideelt sett ikke slått. Absolutt. Men det svartnet for deg, og du gjorde noe du angrer på i etterkant. 

Jeg har ingen problemer med å forstå at mennesker lar seg presse til bristepunktet. Jeg tror alle har et bristepunkt. Noen tåler mer, andre mindre. Men før eller siden sprekker det. 

Handlingene som gjøres i slik affekt, er på ingen måte greit. Det er vi jo enig om. Og det er jo nettopp derfor du viser anger! Bra! 

Dama skulle aldri ha oppført seg slik mot deg. Hun skulle ikke gått løs på deg der du lå nede for telling. Hun var regelrett stygg og grusom. Ikke bra. Du gjorde også noe dumt. Ikke bra. Anmeldelse? Nei, akkurat i denne saken ser jeg ikke poenget. Det til tross for at jeg er en person som ofte oppfordrer til politianmeldelse av lovbrudd.

---

Dersom dette er det dummeste og verste du noen sinne har gjort hittil i livet ditt, og dersom du i tillegg tar lærdom av dette, og prøver å unngå lignende hendelser i fremtiden, så tenker jeg du kan gå med løftet hake. 

Du har godt noe du angrer på. Det er ikke alle som angrer, engang. Du kan faktisk være litt stolt av deg selv! 

I tillegg stod du opp for deg selv. En slags selvhevdelse. Kanskje ikke med det beste utfallet ... Men hva var alternativet? Hva hadde skjedd om du ikke hadde slått? Hvor mye mer drit hadde du måtte gjennomgå?! 

Anonymous poster hash: 5d14c...120

Lenke til kommentar

Upopulær mening, men jeg ser ikke hva du skal utrette ved å gå til politiet? Blir litt som å gå til presten for å få tilgivelse? Hvilken rolle spiller det liksom?

Vedrørende det å slå kvinner, så vet jeg ikke hva jeg skal si. Jeg er generelt i mot vold og i utgangspunktet tenker jeg vold kun skal brukes som selvforsvar. Men jeg er usikker på om jeg sier meg enig i at kvinner kan gjøre nøyaktig hva de vil uten konsekvenser hvor i ytterste fall kan vi snakke om vold. I så fall burde man aldri slå menn heller. Jeg ser ikke den store prinsipielle forskjellen utover at kvinner er mer forsvarsløse, men er det noen forskjell på å slå en 50 kg tung gutt og en jente? Like ille begge deler.

Disclaimer: Jeg har aldri slått en dame og kommer aldri til å gjøre det. 

Men om dama mi var utro med meg med 5 personer, prostituerte seg bak ryggen min og i tillegg lo meg opp i trynet og mobbet meg. Hvem vet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mine tanker om dette er at folk som bruker vold har gått tomme for argumenter. Når du har med noen i nære relasjoner å gjøre som bevisst framprovoserer fysisk vold via å bruke psykisk vold så kan en vel diskutere hele settingen, men som tidligere sagt så burde dette gås igjennom av profesjonelle. Jeg hadde i alle fall ikke brukt noe tid på å rote meg noe mer inn i dette da jeg ikke engasjerer meg i folk som har ubearbeidede problemer som er så overtydelige.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Du skriver at hun selv mener at hun fortjente blåveisen, det gir i det minste antydning til et SNEV av selvinniskt... Selv om jeg i utganspunktet mener at de som slår har tapt, innser jeg også at det finnes grenser for hva man skal tolerere. Forutsatt at det du beskriver med at hun prostituerte seg bak din rygg og så i ettertid håner deg slik du beskriver så tror jeg de færreste ville klare å fullstendig båndlegge seg i samme situasjon! Det er fryktelig lett å dømme noen for å handle på en viss måte når man ikke selv har vært i en tilsvarende situasjon, og dermed egentlig ikke har noen reell forutsettning for å uttale seg om hva man selv ville gjort i samme situasjon!!! Jeg synes ikke du burde ha dårlig samvittighet tatt i betraktning måten hun behandlet deg og provoserte deg!

Disclaimer: Jeg har heller aldri slått en dame, men jeg har heller aldri vært i en SÅ ekstremt provoserende situasjon...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest MKII skrev (24 minutter siden):

Disclaimer: Jeg har heller aldri slått en dame, men jeg har heller aldri vært i en SÅ ekstremt provoserende situasjon...

Samme her. Og helt ærlig hvis jeg kunne valgt så ville jeg heller fått et slag i trynet enn å gjennomgå det OP fikk gjennomgå. Den fysiske smerten er mye mer kortvarig enn den emosjonelle.

Nå skal det sies at å bli fysisk angrepet av noen du er nær er verre enn enn fremmed, så det har litt emosjonell bagasje det også. Men jeg ville fortsatt valgt det samme.

Endret av Comma Chameleon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest a8263...ce3

Vil bare takk for det som er for meg overraskende støttende. Dere er snille. Jeg har bestemt meg for at livet faktisk *kan* går videre igjen, takket være dere her. Tusen takk ❤️

Ber moderator stenge tråden

Anonymous poster hash: a8263...ce3

Lenke til kommentar
  • Uderzo låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...