Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

hvilken alder er bra å få barn, er 25 år innafor?


Gjest b3412...6b4

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest b3412...6b4
Kakeshoma skrev (4 minutter siden):

Så lenge man har vært sammen en god stund så er vel 25 helt good.

Hvor lenge er "god stund" telles 3 år som god stund?

Anonymous poster hash: b3412...6b4

Lenke til kommentar

Hvis man først skal begynne å planlegge det, kan det være lurt å tenke på 

- at man har et stabilt forhold

- at man er noenlunde ferdig med utdanning

- at man har fast inntekt

- at man har opplevd en del av det man har lyst til (livet er ikke slutt når du får barn, men det blir annerledes og ikke så fritt til å gjøre akkurat hva man vil, når man vil)

 

Og da er vel 25 år ganske greit? 

Men, barn har det med å komme når de føler for det, uansett om det "passer" eller ikke, og for de aller fleste går det helt fint. :)

Lenke til kommentar

Jeg fikk barn da jeg var 19, 28 og 30. jeg vil helt klart påstå at jeg var bedre rustet til å få barn da jeg var 30 enn da jeg var 19. Oppdragerstil, roen, etableringen, fremtidsplanene. Det meste var annerledes da jeg var eldre. Derfor pleier jeg å si at 30 er ideelt. Men jeg har ikke fått barn da jeg var 25, så kan ikke helt svare på akkurat det. Men jeg var mamma da jeg var 25, og jeg kan ikke påstå at det var noen idyll heller. Det var fortsatt 2-3 år til venninnene mine fikk barn, så jeg gikk glipp av mange treff fordi jeg hadde barn

Lenke til kommentar

Fikk barn når jeg var 20, 24 og venter et tredje neste år når 33/34.        Vil helt klart si at å få barn som 20 år gammel student var genialt mtp tid og fleksibilitet. Mye travlere nå med jobb++.    Så 25 er ikke noe problem så lenge dere har et bra forhold, og har orden i økonomien. (Trenger ikke være rik, trenger ikke koste for mye å få barn og barnehage osv er rimelig for lavinntektsfamilier, men du bør ha orden og ikke betalingsanmerkninger osv.)

 

Jeg tror det vil være mer stress med det barnet vi venter nå, selv om vi på papiret er bedre rustet nå som millionærer med stabile jobber og stor egen bolig.

 

Men vær forberedt på at du må legge opp livet etter barnet. Og så lenge dere foreldre har det bra sammen og er innstillt på det å få barn så vil dere få det bra sammen med barn. 👍

 

Og så er dette min erfaring. Livet har lært meg at det ikke er noen fasit, andre kan mene noe helt annet. Men ønsket å lufte ideen om at man ikke må være 30+ med god jobb og alt før man får barn, da jeg påstår det er bedre og enklere tidligere.  Men som student må du planlegge å få sommerbarn så du legger de mellom semestrene for at ikke mor skal miste for mye studietid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...