Gå til innhold

Storspelet får gjennomgå av spelarane. Det er det god grunn til


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gledet meg masse til spillet men blir nok å spille ferdig i løpet av uken, men her er det masse å klage på, men tror de kommer med en patch som fikser det meste om ikke for lenge dog utrolig trist å se hvordan et så stort og etterlengtet spill blir sluppet ut i tilstanden det er i. 
 

Er nok greit å vente på en ordentlig fiks for de som ikke har kjøpt, ellers ser det ut som et topp spill så langt hvis en lider seg litt gjennom bugs, tearing, fps drop, ordentlig hdr uten elendig «fixes» en må bruke for nå og crash og lists er bare lang. 
 

Legger meg sikkert på 6/7 eller noe, men med en god patch ser jeg for meg et sterk 9 spill.

Lenke til kommentar
ALDRI kjøp et spill før det har havnet på tilbud - da har det modnet lenge nok til at fleste bugs er fjernet og spillet er så optimalisert som det kan bli . Det har blitt den nye tommelfingerregel etter at utviklere ikke lenger gidder kvalitetsikre sine produkter og heller bruker kundene til dette . At det er millioner av maskinvare-kombinasjoner holder ikke som grunn lenger . Det er par store gpu og cpu produsenter .
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Fleskelars skrev:
ALDRI kjøp et spill før det har havnet på tilbud - da har det modnet lenge nok til at fleste bugs er fjernet og spillet er så optimalisert som det kan bli . Det har blitt den nye tommelfingerregel etter at utviklere ikke lenger gidder kvalitetsikre sine produkter og heller bruker kundene til dette . At det er millioner av maskinvare-kombinasjoner holder ikke som grunn lenger . Det er par store gpu og cpu produsenter .
Vel det er jo alltids mer komplisert enn det. Hvis alle tenker slik, så vil jo spillet aldri bli patchet til god nok standard. Siden få har kjøpt spillet, og de hopper på neste spill (i beste fall). Som forsåvidt er en god ting, hvis utvikleren/utgiver forsår og lærer fra det. I værste fall, så er det over og ut for IPen. Så langsiktig er jeg enig med deg, selv om noe uenig i utfallet. Kortsiktig så er det ikke bra for spillene vi har gledet oss til. Men bare så det er sagt, det er utvikler/utgiver som er ansvarlig. Og vi må ikke glemme ting kan gå galt.
Lenke til kommentar
Fleskelars skrev:
ALDRI kjøp et spill før det har havnet på tilbud - da har det modnet lenge nok til at fleste bugs er fjernet og spillet er så optimalisert som det kan bli . Det har blitt den nye tommelfingerregel etter at utviklere ikke lenger gidder kvalitetsikre sine produkter og heller bruker kundene til dette . At det er millioner av maskinvare-kombinasjoner holder ikke som grunn lenger . Det er par store gpu og cpu produsenter .
Kom igjen, da. Betal for ting du liker og vil se mer av. Folk har lagd disse greiene, vet du. Betal dem. Støtt dem. Slå til på et salg når det byr seg, men den der holdninga om at spill helst ikke skal betales for, til nød på salg, det er ikke bærekraftig. Én konsekvens av så lav betalingsvillighet er at utviklere må fokusere mer på å innovere på businessmodell (les: hvordan lure penger ut av kunden gjennom manipulativt design) fremfor faktisk å innovere på de tingene vi (eller jeg i hvertfall) har lyst å se innovasjon på, som gameplay og storytelling.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Forhåndsbestillte dette, vel vitende om at EA sannsynligvis kom til å sabotere det ved launch. Jeg vil ha mer Star Wars i enspillerformat. Fallen Order var et kjempespill, og Respawn er en god utvikler, til tross for alle kjeppene EA forsøker å stikke i hjulene deres.

Hvis ikke vi som faktisk ønsker denne typen spill (vel, kanskje uten alle bugsa og dårlig ytelse) ikke kjøper dem ved/rundt launch, ender vi opp med at de fokuserer på "live service", multiplayer og gambling-spill, siden de vet at det alltids er penger å hente der, være seg fra nyttige, rasjonaliserende idioter eller folk som lett lar seg lure inn i avhengighet.

Og ja, jeg er fullstendig klar over at vi på et vis belønner EA for å være rasshøl som presser ut en uferdig spill, men man må nesten velge hvilken del man vil fokusere på: Støtte singleplayer-spill (som EA før har prøvd sitt beste for å drepe, fordi multiplayer er mindre jobb og mer penger), eller "straffe" EA for å ikke ha gitt utikleren tid nok til å faktisk gjøre spillet ferdig. Har selv vært solid i "aldri kjøp ved release"-leiren, men om alle venter til Steam-salg e.l. med å kjøpe singleplayer-spillene, så blir vi aldri å se noe annet enn Call of Duty n+1.

 

Lenke til kommentar
Joelsp3anuts skrev (På 30.4.2023 den 18.49):
Fleskelars skrev (På 30.4.2023 den 10.18):
ALDRI kjøp et spill før det har havnet på tilbud - da har det modnet lenge nok til at fleste bugs er fjernet og spillet er så optimalisert som det kan bli . Det har blitt den nye tommelfingerregel etter at utviklere ikke lenger gidder kvalitetsikre sine produkter og heller bruker kundene til dette . At det er millioner av maskinvare-kombinasjoner holder ikke som grunn lenger . Det er par store gpu og cpu produsenter .

Kom igjen, da. Betal for ting du liker og vil se mer av. Folk har lagd disse greiene, vet du. Betal dem. Støtt dem. Slå til på et salg når det byr seg, men den der holdninga om at spill helst ikke skal betales for, til nød på salg, det er ikke bærekraftig. Én konsekvens av så lav betalingsvillighet er at utviklere må fokusere mer på å innovere på businessmodell (les: hvordan lure penger ut av kunden gjennom manipulativt design) fremfor faktisk å innovere på de tingene vi (eller jeg i hvertfall) har lyst å se innovasjon på, som gameplay og storytelling.

Det er slik blind lojalitet til spillindustrien som gjør at disse problemene nærmest er blitt malen. Jeg kan ikke komme på noen andre markeder der kundene liksom bare skal godta at det de kjøper faktisker feil\mangelvarer. Kjøper en et bord så forventer en 4 stødige bein, ikke at det fjerde skal komme som en patch noen måneder senere. Ærlig talt burde spillere boikotte hele bransjen til de lærer å behandle forbrukere med respekt. Dersom et spill blir for tidkrevende å lage ferdig får de enten utsette eller gjøre nødvendige endringer på planleggingstadiet.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev:
Joelsp3anuts skrev (På 30.4.2023 den 18.49):
Fleskelars skrev (På 30.4.2023 den 10.18):
ALDRI kjøp et spill før det har havnet på tilbud - da har det modnet lenge nok til at fleste bugs er fjernet og spillet er så optimalisert som det kan bli . Det har blitt den nye tommelfingerregel etter at utviklere ikke lenger gidder kvalitetsikre sine produkter og heller bruker kundene til dette . At det er millioner av maskinvare-kombinasjoner holder ikke som grunn lenger . Det er par store gpu og cpu produsenter .

Kom igjen, da. Betal for ting du liker og vil se mer av. Folk har lagd disse greiene, vet du. Betal dem. Støtt dem. Slå til på et salg når det byr seg, men den der holdninga om at spill helst ikke skal betales for, til nød på salg, det er ikke bærekraftig. Én konsekvens av så lav betalingsvillighet er at utviklere må fokusere mer på å innovere på businessmodell (les: hvordan lure penger ut av kunden gjennom manipulativt design) fremfor faktisk å innovere på de tingene vi (eller jeg i hvertfall) har lyst å se innovasjon på, som gameplay og storytelling.

Det er slik blind lojalitet til spillindustrien som gjør at disse problemene nærmest er blitt malen. Jeg kan ikke komme på noen andre markeder der kundene liksom bare skal godta at det de kjøper faktisker feil\mangelvarer. Kjøper en et bord så forventer en 4 stødige bein, ikke at det fjerde skal komme som en patch noen måneder senere. Ærlig talt burde spillere boikotte hele bransjen til de lærer å behandle forbrukere med respekt. Dersom et spill blir for tidkrevende å lage ferdig får de enten utsette eller gjøre nødvendige endringer på planleggingstadiet.  

Jeg er enig i at man ikke skal godta spill som mangler bordben. Men jeg kan tilgi litt slark i den der skruen for å stabilisere bordet. Men, det var uansett ikke poenget, jeg er enig med deg i at man skal ikke godta spill som ikke fungerer teknisk. Be om refunds, og ikke forhåndsbestill spill. Men betal for spillene du liker! Det var det som var poenget mitt i stad, at det der med å ALLTID vente på salg ikke er bærekraftig. Om man på død og liv alltid skal vente til favorittspillet er på salg, da får de som produserer favorittspillene dine mindre penger, og de forsvinner. Hva står man igjen med da? Jo, de lugubre aktørene som er bedre på tech og businessmodeller enn spilldesign: Fortnite, FIFA og Roblox.
Lenke til kommentar
15 minutes ago, Joelsp3anuts said:

Om man på død og liv alltid skal vente til favorittspillet er på salg

Jeg nekter å betale fullpris for slike spill. Kan ikke akseptere spill som er full av bugs og elendig optimalisering som det her. 

Det skjer jo nesten på hver eneste AAA spill fortida, tydelig at de ikke bryr seg om det. Da venter jeg på tilbud heller. 

Lenke til kommentar
Joelsp3anuts skrev (15 timer siden):

Jeg er enig i at man ikke skal godta spill som mangler bordben. Men jeg kan tilgi litt slark i den der skruen for å stabilisere bordet. Men, det var uansett ikke poenget, jeg er enig med deg i at man skal ikke godta spill som ikke fungerer teknisk. Be om refunds, og ikke forhåndsbestill spill. Men betal for spillene du liker! Det var det som var poenget mitt i stad, at det der med å ALLTID vente på salg ikke er bærekraftig. Om man på død og liv alltid skal vente til favorittspillet er på salg, da får de som produserer favorittspillene dine mindre penger, og de forsvinner. Hva står man igjen med da? Jo, de lugubre aktørene som er bedre på tech og businessmodeller enn spilldesign: Fortnite, FIFA og Roblox.

Ser poenget ditt i forhold til bransjens natur rent økonomisk, for all del. På en annen beviste Elden Ring at gjennomførte prosjekter kan lønne seg på sikt. Jeg kjøpte spillet dag 1 og opplevde 0 feil selv, og vil så være meget tilbøyelig til gjenta dette ved neste tittel fra utgiver. Et moment i forhold til innkjøp er rett og slett tid, både hverdagsmessig og varighet på spillene som dessverre ofte har mye bloated content. Når en så har flere spill liggende i backloggen, som jeg har inntrykk av at gamere flest har, så hopper en ikke sporentreks på neste utgivelse såfremt det er av spesiell interesse. Selv hadde jeg vært fornøyd med en velpolert og varierende singleplayer på 10-12 timer, noe ala Uncharted. Det kommer også an på sjanger og form selvsagt, men generelt tror jeg utviklere kunne spart tid og ressurser på å kutte en del dødvekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...