Gå til innhold

Burde jeg oppgradere fra 4080 til 4090?


d3vil87

Anbefalte innlegg

Bestilte en ny pc nylig med et slikt kort :

Palit GeForce RTX 4080 GameRock OC

Da jeg er litt ny rundt dette så bestilte jeg det jeg trodde var et bra kort og selvsagt litt utfra budsjett, men burde jeg spyttet inn ekstra tusenlapper og gått for RTX 4090?

Hva er den største forskjellen på disse, eller eventuelt hvilke spill får en størst utbytte av oppgraderingen til 4090?

 

Mulig det er dumme spørsmål men trenger litt opplæring rundt dette kjenner jeg XD

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tipper 4080 mer en nok i massevis for deg, spiller du på 4K med høy refreshrate (120hz+) og ikke tåler at FPS dropper kan jo 4090 levere dette bedre men 4080 er ett mektig kort også til dette.  Husk også at det kun er de absolutt råeste CPUene på markedet som klarer å holde følge med de her kortene på normale oppløsninger. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
d3vil87 skrev (10 minutter siden):

Glemte og svare her men takk skal du ha! Ble noe klokere 😊

 

Nå skulle visst broderen oppgradere sin pc også og han ville gå for 4090 men var usikker på hvilken da det var så mange forskjellige merker. Har du noen anbefaling rundt dette?

Man får fe versjon på hjemmesiden til nvidia, ganske bra egentlig med tanke på at de blir utsolgt på timen i usa når de er på lager der.

22000 er også msrp (+ moms)

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Ok. Du har et Nvidia 4080 som er et VELDIG bra skjermkort som koster langt over det de aller fleste ville betalt for et skjermkort også lurer du på om du skal bytte det ut med et 4090?

Jeg vil tro at de aller fleste vil si at 4080 er MER enn nok til det du skal gjøre. 4080 er heller ikke gratis må du huske på.

Du må selvfølgelig vurdere det selv, men da bør du være helt sikker på at det er verdt det før du slenger ut over 20 laks for et skjermkort.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
On 31.3.2023 at 1:45 PM, d3vil87 said:

Da jeg er litt ny rundt dette så bestilte jeg det jeg trodde var et bra kort og selvsagt litt utfra budsjett, men burde jeg spyttet inn ekstra tusenlapper og gått for RTX 4090?

image.png.7c1b61b92f68dab0d98224deec55dba7.png

Er 4090 bedre enn 4080?  

Utvilsomt.

Trenger du det?

Nei. (du ville visst om du hadde faktisk behov).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...