Gå til innhold

Feminsmen som absolutt ondskap.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Faktiske tall er litt vanskelige å få tak i da folk babler heller om likestilling enn faktiske tall og statistikker, men generelt sett ser du rundt 1/2 av 10 som identifiserer som feminist. Hvorfor er slike tall så lave? Skulle tro at hvis "feminisme er for alle" så ville teknisk sett de fleste om ikke alle identifisere som en, right? Ville heller si at hvis du er for likestilling så ville du kalt deg en Egalitarianer og ville ønsket flere kvinner i militæret(og mulig dø for landet sitt), på farlige arbeidsplasser som for eksempel i byggebransjen og/eller oljeplattformer og/eller liknende arbeidsplasser hvor skader skjer oftere. Selvmord er det menn som statistisk sett er en del fler av(3 til 1), samme for dødsulykker på jobben(da men jobber en del mer på farlige arbeidsplasser, men ser ikke ut til å finne noen spesifikke detaljer og fordeling på kjønn for dette).

https://www.med.uio.no/klinmed/forskning/sentre/nssf/kunnskapsressurser/statistikk-selvmord/2021/statistikk-for-2021-nettpresentasjoner-norsk.pdf

^ En del statistikker for de som er interessert med tanke på selvmord. 

https://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/article-7295837/Sex-City-writer-admits-regrets-choosing-career-having-children.html

https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2015/feb/20/ten-things-feminism-has-ruined

Finnes tusenvis av eksempler der ute av feminist på feminist som finner ut senere at detta har ødelagt livene og framtidene dems. Hvis feminisme var en god posisjon og/eller idé å ha i første omgang ville de fleste identifisert med det og for den saks skyld spre seg naturlig i befolkningen. De fleste identifiserer seg ikke som feminist og er veldig mange som er direkte imot det. 

3 hours ago, Red Frostraven said:

Kilde på at det er feminister som står bak lovens formulering?

Feministene jeg kjenner til -- majoriteten av dem som eksisterer -- kjemper for en kjønnsnøytral lov om vold og voldtekt, som konservative kjemper mot.

De som ikke tar voldtekt mot menn seriøst er stort sett også kulturkonservative.

Enig. Kvinner som gir falske utsagn om voldtekt og/eller seksuelt misbruk burde få samme straff som det de har anklaget noen for. Menn som blir voldtatt(i en del tilfeller blir dopet først) skal ikke les av og tas seriøst, eller er likestilling bare en tom virtue signal? 

Lenke til kommentar
1 minute ago, frohmage said:

Hvorfor akkurat kvinner? Mange voldtektssaker henlegges. Bør anmelder bli den som dømmes i disse sakene?

Fordi kvinner er de som i hovedsak kommer med falske anklagelser? Jeg har ikke sett eller hørt en mann komme med falske anklagelser på dette temaet, og jeg er en som har fulgt med siden 2015. Amber Heard er et godt eksempel på falske anklagelser som gikk sin rette gang. Vel, ikke for henne akkurat, men gjennom sunn fornuft og at løgner har konsekvenser, spesielt løgner som direkte kan skade om ikke ødelegge ryktet, det sosiale livet, jobbmuligheter, etc. Kommer noen med falske anklagelser ser jeg ingen problemer med at personen får samme konsekvenser som den kriminelle handlingen som noen blir anklaget for. Dog dette er og noe den anklagede kan gjør selv og burde ha valget om å saksøke og føre anklageren til retten, eller ikke. 

Samfunnet vårt er basert på "uskyldig til det motsatte er bevist", noe #MeToo bevegelsen ikke kan fordra da de er basert på heksejakt og "#BelieveAllWomen".

Voldtekt er og dessverre en av de vanskeligere kriminelle handlingene å bevise(hvis anklagelsen i dette tilfellet er sant) da de er vanskelige å bevise i forhold til for eksempel direkte vold. 

Lenke til kommentar
Yakamaru skrev (1 time siden):

amme for dødsulykker på jobben(da men jobber en del mer på farlige arbeidsplasser, men ser ikke ut til å finne noen spesifikke detaljer og fordeling på kjønn for dette).

Dette er i 95%+ området, og feminister jobber bare for å få kvinner inn i priviligerte jobber med høyt betalt og ikke jobber som holder samfunnet i gang.

frohmage skrev (34 minutter siden):

Hvorfor akkurat kvinner? Mange voldtektssaker henlegges. Bør anmelder bli den som dømmes i disse sakene?

Mange voldtektssaker blir hennlagt på bakgrunn av bevisets stilling fordi det er nesten umulig å bevise. I et interjuv med en betjent som ligger på Bertina Arndt sin Youtube kanal (jeg kunne ikke finne den aktuelle videoen akkurat nå) så nevner betjenten at det er veldig vansklig å bevise en voldtekt helt basert på hva som har skjedd når de kommer til åstedet, ved kun 2 ganger i løpet av en 10 års periode så var det ikke tvil. Like så så er det like vansklig å bevise ondsinnet intensjon ved falsk anmeldelse, selv om politiet mistenker ondsinnet intensjon så er det noen ganger umulig å bevise som er det samme ved voldtekt egentlig, og ja det er som regel kvinner som kommer med falske voldtekstannklager.

Det finnes mange årsaker til at en kvinne skal anmelde en falsk voldtekt deriblandt hevn eller økonomisk (voldsoffer erstatting i Norge) som motiv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
8 minutes ago, DjSlayer said:

Dette er i 95%+ området, og feminister jobber bare for å få kvinner inn i priviligerte jobber med høyt betalt og ikke jobber som holder samfunnet i gang.

Nja. Vi har feminister som Christina Hoff Sommers som det er enkelt å ha samtale med. Er mye uenighet innenfor feminismen også, også om hvordan menn skal håndteres, barn skal forholdes til, om hvordan man skal framheve forskjellige emner som voldtekt, etc. Personlig ville jeg ikke kalle feminisme i seg selv som ondskap, mer som ignoranse og til dels dogma/ideologi. De aller fleste gjenkjenner dogma for det det er men er alltids outliers som ikke gjør det. 

Er ikke så veldig fan av å bruke en børste og bruke den for alle innenfor forskjellige grupper, identiteter, etc. En del kan ikke noe for det da de er ignorante, har blitt feid av en ideologi de ikke anser som en ideologi, +++. På det beste hjelper ikke feminisme. På det verste skader det forhold mellom menn og kvinner og drar folk ned i dems miserable tilstand. 

På noen måter synes jeg synd på dem at de lar seg bli manipulert på en slik måte.

Lenke til kommentar
Yakamaru skrev (31 minutter siden):

Vi har feminister som Christina Hoff Sommers

Som sa noe jeg er veldig uenig i når #metoo gikk som verst, jeg er en fan av ett godt fungerende rettsystem og hva hun sa gikk på tvers av dette, men når Christina Hoff Sommers er nevnt så kan vi også nevne Camille Paglia, og jeg sitter med en følelse av at begge disse to valgte feministmerket fordi det føltes bra og begge fungerte som kvinnerettsaktivister. Jeg er ikke kjent med deres aktivisme på 70 tallet, men når vi nevner 70 tallet så kan vi også nevne Valeri Solanas og hennes bok "the SCUM manifesto" (Society for Cutting Up Men). Hva man har da er "usefull idiots" som er behjelpelig med å rekrutere med sin angivelige snille version av feminisme inn i en tilslutt radikal kult som bobler av hat og sinnesykdom. Du har tidligere feminister som har innsett dette og er veldig lei seg for hva som de har gjort, de er mammaer til gutter som nå skal begynne på universiteter (i USA) og har funnet ut att deres sønner er i fare takket være feministdrevet aktivisme har fått igjennom politikk på universitetene som kun straffer uskyldige og lar skyldige gå fri (Title IX, dear colleague letter).

Yakamaru skrev (1 time siden):

En del kan ikke noe for det da de er ignorante,

Ja, men man burde skifte mening når man får logiske og rasjonelle forklaringer, ikke radikalisere seg ytterlige for å forsvare sine synspunkter (som jeg har obsevert selv på dette forumet, og jeg har valgt å putte ett par personer på [ignore user] listen på grunn av dette. Det finnes en kur for ignoranse og det er opplysning, hvis man ignorerer opplysningen er man da ikke vellvillig ignorant? Jeg forstår ønsket om å være en god person så jeg forømmer ikke så veldig, men når ikke er villige til å høre etter og heller graver seg ned ytterlige så tenker jeg mine egne tanker om denne personen.

Yakamaru skrev (1 time siden):

Personlig ville jeg ikke kalle feminisme i seg selv som ondskap

Jeg har ingen problemer med dette med tanke på den ideens røtter og hva denne ideen førte til (marxisme), når man i tillegg deler kjønnene opp i klasser så er konklusjonen ganske enkel for min del. Marxisme har ført til mye vondt og mange døde.

Lenke til kommentar
Yakamaru skrev (4 timer siden):

Fordi kvinner er de som i hovedsak kommer med falske anklagelser?

DjSlayer skrev (3 timer siden):

ja det er som regel kvinner som kommer med falske voldtekstannklager

Det kan godt hende, men er det ikke diskriminering av menn om man sier at de ikke skal kunne bli dømt for det samme?

fokkeslasken skrev (1 time siden):

Hvis man kan påvise at det er en falsk anklage - ja.

Falske anklager er jo allerede straffbart, men det er sjelden jeg ser noen bli dømt for dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Yakamaru skrev (4 timer siden):

Fordi kvinner er de som i hovedsak kommer med falske anklagelser? Jeg har ikke sett eller hørt en mann komme med falske anklagelser på dette temaet, og jeg er en som har fulgt med siden 2015. Amber Heard er et godt eksempel på falske anklagelser som gikk sin rette gang. Vel, ikke for henne akkurat, men gjennom sunn fornuft og at løgner har konsekvenser, spesielt løgner som direkte kan skade om ikke ødelegge ryktet, det sosiale livet, jobbmuligheter, etc. Kommer noen med falske anklagelser ser jeg ingen problemer med at personen får samme konsekvenser som den kriminelle handlingen som noen blir anklaget for. Dog dette er og noe den anklagede kan gjør selv og burde ha valget om å saksøke og føre anklageren til retten, eller ikke. 

Samfunnet vårt er basert på "uskyldig til det motsatte er bevist", noe #MeToo bevegelsen ikke kan fordra da de er basert på heksejakt og "#BelieveAllWomen".

Voldtekt er og dessverre en av de vanskeligere kriminelle handlingene å bevise(hvis anklagelsen i dette tilfellet er sant) da de er vanskelige å bevise i forhold til for eksempel direkte vold. 

Amber Heard saken er et ganske klart eksempel på hvor mye rikdom og status har å si i rettssystemet i USA.

I land som i U.K. eller Norge og EU så ville det enten blitt forlik eller Depp ville ha blitt dømt for mishandling..

Endret av Gouldfan
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (50 minutter siden):

Amber Heard saken er et ganske klart eksempel på hvor mye rikdom og status har å si i rettssystemet i USA.

I land som i U.K. eller Norge og EU så ville det enten blitt forlik eller Depp ville ha blitt dømt for mishandling..

Mener du at Depp er skyldig?

-k

Lenke til kommentar
Yakamaru skrev (24 minutter siden):

Er det noen her som hevder at menn ikke skal bli dømt/straffet for det samme?

Dette er sikkert pirkete av meg, men du presiserte at det var kvinner som burde straffes. Ellers er det jo et spennende forslag, at man skal dømmes for falske anklager til straffen disse anklagene ville ha gitt om de var sanne.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, DjSlayer said:

Som sa noe jeg er veldig uenig i når #metoo gikk som verst, jeg er en fan av ett godt fungerende rettsystem og hva hun sa gikk på tvers av dette, men når Christina Hoff Sommers er nevnt så kan vi også nevne Camille Paglia, og jeg sitter med en følelse av at begge disse to valgte feministmerket fordi det føltes bra og begge fungerte som kvinnerettsaktivister. Jeg er ikke kjent med deres aktivisme på 70 tallet, men når vi nevner 70 tallet så kan vi også nevne Valeri Solanas og hennes bok "the SCUM manifesto" (Society for Cutting Up Men). Hva man har da er "usefull idiots" som er behjelpelig med å rekrutere med sin angivelige snille version av feminisme inn i en tilslutt radikal kult som bobler av hat og sinnesykdom. Du har tidligere feminister som har innsett dette og er veldig lei seg for hva som de har gjort, de er mammaer til gutter som nå skal begynne på universiteter (i USA) og har funnet ut att deres sønner er i fare takket være feministdrevet aktivisme har fått igjennom politikk på universitetene som kun straffer uskyldige og lar skyldige gå fri (Title IX, dear colleague letter).

Selv med folk du kanskje ikke liker er det viktig å være intellektuelt ærlig når du er enig, på samme måte det er viktig å i det minste vise respekt selv om det er uenighet, selv på ting man virkelig brenner for. Det er ikke bare dere som har samtale, det er mange som observerer den, i det minste hvis den skjer i det offentlige. Selv om det motparten mulig sier kan komme av som batshit insane er det viktig å ikke miste motet eller temperamentet sitt. 

3 hours ago, DjSlayer said:

Ja, men man burde skifte mening når man får logiske og rasjonelle forklaringer, ikke radikalisere seg ytterlige for å forsvare sine synspunkter (som jeg har obsevert selv på dette forumet, og jeg har valgt å putte ett par personer på [ignore user] listen på grunn av dette. Det finnes en kur for ignoranse og det er opplysning, hvis man ignorerer opplysningen er man da ikke vellvillig ignorant? Jeg forstår ønsket om å være en god person så jeg forømmer ikke så veldig, men når ikke er villige til å høre etter og heller graver seg ned ytterlige så tenker jeg mine egne tanker om denne personen.

Er mange som er velvillig ignorant fordi det er lettere. På noen måter kan man kalle det for intellektuell latskap hvis du ikke er interessert i sannheten og for den saks skyld utfordre deg selv og din even kunnskap. Mange opererer ikke på logikk og rasjonalitet uheldigvis. Er du ignorant ovenfor konsekvensene av dine handlinger har du ingen andre å skylde på enn deg selv, og den beste kuren for ignoranse er som du nevnte opplysning og viten. Dog er som å lede en hest til vann, du kan ikke tvinge den til å drikke.

3 hours ago, DjSlayer said:

Jeg har ingen problemer med dette med tanke på den ideens røtter og hva denne ideen førte til (marxisme), når man i tillegg deler kjønnene opp i klasser så er konklusjonen ganske enkel for min del. Marxisme har ført til mye vondt og mange døde.

Der må jeg nok dessverre si meg uenig om å demonisere feminismen i seg selv. Feminismen nå til dags har blitt infiltrert av Marxister på samme måte som de har infiltrert det meste av grupper, institusjoner, firmaer og andre ting. Er folk ansvarlige for sine egne ord og handlinger? Selvfølgelig, har ingen planer om å argumentere for noe annet. Dog er ikke noe fan av å demonisere på samme måte som jeg er ikke noe fan av å drive med hat. 

Feminismen på det beste er ubrukelig og har ikke gjort noe for samfunnet de siste 20-30 åra. På det verste er det en giftig dogma som skader om ikke ødelegger forhold mellom menn og kvinner. 

13 minutes ago, frohmage said:

Dette er sikkert pirkete av meg, men du presiserte at det var kvinner som burde straffes. Ellers er det jo et spennende forslag, at man skal dømmes for falske anklager til straffen disse anklagene ville ha gitt om de var sanne.

Jeg presiserte at det var kvinner som hovedsaklig drev med dette. Når var siste gang du hørte om en mann som drev med falske voldtekt/seksuelt misbruk anklagelser? Akkurat, ikke jeg heller. Er snakk om at lovene vi har blir nøytralt behandlet og folk blir dømt uavhengig av hvilket kjønn de har. Eller er folk mer av idéen om at kvinner skal få lov til å drive og ruinere livene til menn gjennom falske anklagelser uten konsekvenser?

https://www.dailymail.co.uk/femail/article-8718345/Sister-boy-17-killed-falsely-accused-rape-shares-ordeal.html

https://guardian.ng/news/outrage-as-man-commits-suicide-after-being-accused-of-rape/

Folk tar selvmord grunnet falske anklagelser da slike anklagelser lett kan ødelegge en persons privat, jobb- og sosiale liv. Livet dems er praktisk talt over selv om de blir frikjent. Dette er kun to eksempler på dette men kan lett finne fler om ønsket. 

Endret av Yakamaru
Typos
  • Liker 1
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (6 minutter siden):

Og slik burde det jo også være. Bevisbyrden der må jo være like solid som for å få noen dømt for den påståtte handlingen.

Helt enig, men når nesten ingen er dømt for dette i Norge, kvinner eller menn, så tyder det vel på at falske anklager ikke forekommer så ofte her til lands?

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Falske anklagelser handler ofte om forsmådde kvinnfolk som har blitt jugd til og føler seg "lurt".

Det er selvfølgelig ikke greit forde, men slike anklagelser trekkes fort. Det er få damer som er villige til å utsette seg for kryssforhør om valg av klær, kroppsspråk osv. Dette også når det gjelder voldtekt.

Det er heller slik at sånt er alvorlig under-rapportert enn at det er mye stående falske anklagelser.

Endret av Gouldfan
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...