Gå til innhold

Feminsmen som absolutt ondskap.


Anbefalte innlegg

Varis skrev (5 minutter siden):

Jeg tror jeg uansett faller utenfor mye av det HI nevner av forskjellern da jeg er den som tjener minst i forholdet, har minst penger til meg selv og betaler størstedelen av felles utgifter fordi jeg heller vil ha lite selv enn å havne i "kvinnefella" med personlige eiendeler, men liten eiendom.

Synd at penger har så mye å si. Det burde vært billigere å leie enn å eie.

Og at en kvinne dermed hadde hatt en grunn mindre til å kalle en mann "ond" og motsatt, hvis de engang skiller lag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Subara skrev (1 time siden):

Ja, det stemmer. Men det er også saker i dag å kjempe for. På samme måte som at ikke alle menn sitter i styrene.

Hvordan er dette en sak å kjempe for? Det er ingen rettighet å sitte i et styre. Man trenger et visst sett med kvalifikasjoner avhengig av hva det er et styre for og man trenger en viss tid og tilgjengelighet til rådighet. De to sistnevnte er typisk hvor kvinner sliter mer enn menn, og det er ikke noe man bare kan gi dem ved å kalle det en rettighet.

Og, det er verdt å merke seg, de kvinner som stiller sin tid og ressurser tilgjengelig, de får være med å knive om styreplasser og adm.dir. stillinger og disse som typisk krever en meget spesiell type tilgjengelighet. Det de sjelden kan gjøre er å kombinere det med å ha familie og barn. Denne kombinasjonen kan ikke realiseres gjennom lov uansett hvor mye man sloss for det.

Subara skrev (1 time siden):

Kvinner er ekstra sårbare. En gravid kvinne kan bla. oppleve å ikke få jobb pga. graviditet eller være enslig mor med mange barn. Listen er lengre.

Det skulle da bare mangle. En høyprofilert jobb krever ofte at man alltid er tilgjengelig i en eller annen form. Da er ikke "mitt barn har feber" gyldig fravær. Som min egen Adm. Dir. sa på tirsdag rett før han dro på ferie: "Send meg en melding når du vet mer om dette" Vi drev og løste et problem i administrasjonen. Så jeg kontaktet ham i ferien hvorpå han da tok en avgjørelse om det var kritisk så han selv måtte jobbe i ferien sin eller om jeg kunne gjøre det uten ham.

Det er ikke vanskelig å se hvordan enkelte livssituasjoner er uønsket for slike stillinger.

Subara skrev (1 time siden):

Er det ikke et mannsutvalg eller lignende der menn som føler seg forbigått kan ta opp viktige saker. Istedenfor å gjøre kvinner til onde personer?

?

Endret av fokkeslasken
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (1 time siden):

Hvordan er dette en sak å kjempe for? Det er ingen rettighet å sitte i et styre. Man trenger et visst sett med kvalifikasjoner avhengig av hva det er et styre for og man trenger en viss tid og tilgjengelighet til rådighet. De to sistnevnte er typisk hvor kvinner sliter mer enn menn, og det er ikke noe man bare kan gi dem ved å kalle det en rettighet.

Og, det er verdt å merke seg, de kvinner som stiller sin tid og ressurser tilgjengelig, de får være med å knive om styreplasser og adm.dir. stillinger og disse som typisk krever en meget spesiell type tilgjengelighet. Det de sjelden kan gjøre er å kombinere det med å ha familie og barn. Denne kombinasjonen kan ikke realiseres gjennom lov uansett hvor mye man sloss for det.

Å sitte i styret er ment som et uttrykk/symbol på likestillingen og "maktens høyborg". Det betyr høy lønn og et nettverk som utlukker og innlemmer. Få kvinner befinner seg der i forhold til menn. Generelt er det også få menn som befinner seg der. Sånn sett er det ikke en veldig godt eksempel. I hvert fall ikke for kvinner og menn i ordinære jobber eller de som jobber på gølvet. Men det viser at menn fortsatt har mest makt i samfunnet.

Knapt 20 prosent av styreplassene i private selskaper tilhører kvinner. Syv av ti aksjeselskaper har bare menn i styret. Kvinneandelen øker litt for hvert år, men det går veldig sakte.

fokkeslasken skrev (1 time siden):

Det skulle da bare mangle. En høyprofilert jobb krever ofte at man alltid er tilgjengelig i en eller annen form. Da er ikke "mitt barn har feber" gyldig fravær. Som min egen Adm. Dir. sa på tirsdag rett før han dro på ferie: "Send meg en melding når du vet mer om dette" Vi drev og løste et problem i administrasjonen. Så jeg kontaktet ham i ferien hvorpå han da tok en avgjørelse om det var kritisk så han selv måtte jobbe i ferien sin eller om jeg kunne gjøre det uten ham.

Det er ikke vanskelig å se hvordan enkelte livssituasjoner er uønsket for slike stillinger.

Ja, og det er en vesentlig forskjell på kvinner og menn, en biologisk forskjell.

Man klager over mangel på barnefødsler, men hvem vil forsørge kvinner som avler barn når lønnen hennes ikke er til å leve av, fordi hun kommer i andre rekke på arbeidsmarkedet. Fordi hun heller vil bruke livet sitt til å øke folketallet?

Nå snakker jeg ikke om "superkvinnene" som fikser alt. Det to viktigste personene i en kvinnes liv er mannen hun lever sammen med og sjefen hennes.

Og vi har alenemødre.

fokkeslasken skrev (1 time siden):

?

Jeg stilte også et spørsmålstegn her.

I demokratiet er det lov å peke på urettferdighet. Starte en organisasjon, gå sammen med andre likesinnede og bli synlig i samfunnet, kjempe for en sak -  for de som har behov for det.

Endret av Subara
  • Liker 3
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (3 timer siden):

Altså at kvinner skal ha like rettigheter som menn

Rettigheter, men pliktene som menn hadde som fulgte disse rettighetene ble forsømt. Det har aldri eksistert en tid hvor menn har hatt rettigheter bare for å være mann. Aldri.

knutinh skrev (3 timer siden):

De feministene som i tidligere tider jobbet for allmen stemmerett hadde vel også en feministisk agenda

Det har aldri eksistert en feministgruppe som har jobbet for allmen stemmerett, det var en gjeng anarkister i England som gjorde det, de håpet å få omgjort monarkiet vil jeg tro, men de ble skutt ned på åpen gate av politiet og en gjeng innleide bøller. De som overlevde ble deportert til Australia under anklagene om landsforæderi, og det var også en gruppe i USA som uten vold drev en lobby gruppe med lovelige metoder, dvs uten terror som suffragettene brukte for å oppnå stemmerett for HVITE RIKE KVINNER, husk WASP referansen jeg gjorde tidligere. Det var forøvrig det samme i England når det gjaldt rike kvinner som hadde ett [temper tantrum] når de mistet muligheten til å stemme til det nye systemet som gav menn stemmerett i bytte med verneplikten. Før dette så kunne de betale en avgift for å stemme, et system som utelukket de fattige.

Er det ikke litt merkelig hvordan folk er uvitende om omstendighetene rundt dette emnet? Man skulle tro at dette er per design.

fokkeslasken skrev (3 timer siden):

slapper av kommer uretten tilbake. Ikke så mye som et knyst om hva de sloss for i dag.

De er selvsitterende, det er derfor jeg bruker absolutt ondskap også, kanskje om jeg forklarte resonementet mitt så ville det bli klarere. Tenk deg evigheten, om man tipper lotto en uendelig ganger så vil man også vinne lotto en uendlig ganger men sjangsen til å vinne lotto er minimal ergo finnes det større og mindre evigheter. Bytter da man ut lotto med feminisme og hver og en av disse agendaene de har så vil du få en stor ondskap med mange mindre ondskaper. Det er ikke verdens beste forklaring men håper den er bra nok.

Subara skrev (2 timer siden):

Kvinner er ekstra sårbare.

TULL, og siden det er så populært å refererer til "kvinner en kjenner" så må jeg også gjøre det, jeg vet om kvinner som hadde gitt deg huden full for denne nedsettende kommentaren.

Subara skrev (3 timer siden):

Er det ikke et mannsutvalg eller lignende der menn som føler seg forbigått kan ta opp viktige saker.

Norsk mannsforum

Subara skrev (3 timer siden):

Istedenfor å gjøre kvinner til onde personer?

Feminismen, ikke personer, en ideologi, men feminismen har gjort en god jobb med å gjøre menn til onde personer.

Gouldfan skrev (3 timer siden):

Det er mye rart her i verden å irritere seg for… At damer har foreninger eller blir prioritert politisk er en liten en.

Ikke damer, en ideologi.

Gouldfan skrev (3 timer siden):

Hegerberg ble nominert til Spellemannsprisen i klassen for tekst for plata I fyr og flamme (2010), men trakk seg fordi han ble nominert sammen med masse kvinnfolk og dermed regnet vinnersjansene som ikke-eksisterende ettersom kvinner skriver bedre tekster enn menn.

Høres ut som en simp, eneste kvinnen som jeg vet om som kan måle seg med menn når det gjelder lyrikk er Joni Michell, men hun samenlignet seg med Bob Dylan og det er å ta vell i. "And a voice that came from you and me" Don McLean - American Pie referanse til Bob Dylan, en forferdelig stemme, men ett lyriskt geni. A finne en dame som kan måle seg med kremtoppen av menn viser ikke til systematisk diskriminering. Om noe så viser det at kremen av menn er kremen av menneskeheten.

Varis skrev (2 timer siden):

Sånn umiddelbart kommer jeg ikke på noe,

Norskt mannsforum.

Varis skrev (2 timer siden):

kanskje det er litt i samme slaget som mannedagen?

19. November som tradisjonen tro blir oversvømt av feminister og deres krav om å gjøre verden bedre for kvinner. I 2019 (tror jeg) kom denne kvinnen til Norge til ett arragement av Norskt mannsforum og hun er høyt respektert i miljøet. Jeg hadde selv planer å møte opp men en natt med dårlig søvn gjorde at jeg måtte prioritere det fremfor en tur til Oslo.

Varis skrev (3 timer siden):

Jeg tror jeg uansett faller utenfor mye av det HI nevner av forskjellern da jeg er den som tjener minst i forholdet, har minst penger til meg selv og betaler størstedelen av felles utgifter fordi jeg heller vil ha lite selv enn å havne i "kvinnefella" med personlige eiendeler, men liten eiendom.

Fordi du tenker ego, mens jeg refererer til sosiologi. Du, som flere i denne tråden driver med selvreferanser, det prøver jeg så godt jeg kan å unngå.

Lenke til kommentar
DjSlayer skrev (11 minutter siden):

Det har aldri eksistert en feministgruppe som har jobbet for allmen stemmerett, det var en gjeng anarkister i England som gjorde det, de håpet å få omgjort monarkiet vil jeg tro, men de ble skutt ned på åpen gate av politiet og en gjeng innleide bøller. De som overlevde ble deportert til Australia under anklagene om landsforæderi, og det var også en gruppe i USA som uten vold drev en lobby gruppe med lovelige metoder, dvs uten terror som suffragettene brukte for å oppnå stemmerett for HVITE RIKE KVINNER, husk WASP referansen jeg gjorde tidligere. Det var forøvrig det samme i England når det gjaldt rike kvinner som hadde ett [temper tantrum] når de mistet muligheten til å stemme til det nye systemet som gav menn stemmerett i bytte med verneplikten. Før dette så kunne de betale en avgift for å stemme, et system som utelukket de fattige.

Er det ikke litt merkelig hvordan folk er uvitende om omstendighetene rundt dette emnet? Man skulle tro at dette er per design.

Jeg leser på wikipedia:

»I moderne tid brukes feminismebegrepet ofte om kampen for kvinners rettigheter og likestilling også i fortiden, også om bevegelser som ikke selv brukte feminismebegrepet.[8]

En bred idétradisjon som i moderne tid blir kalt liberal feminisme, med røtter i den første kvinnesaksbølgenfra 1800-tallet, arbeider for politisk og juridisk likestilling gjennom reformer forankret i det liberale demokratiet og informert av en menneskerettstenkning som kan spores tilbake til opplysningstidens idealer om frihet og likhet. I Norge er det først og fremst Norsk Kvinnesaksforening som står i denne politiske tradisjonen.«

Forøvrig et interessant skille mellom den  «liberale og borgerlige kvinnesaksbevegelsen» og «arbeiderbevegelsens kvinnebevegelse.»

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Feminisme

Lenke til kommentar
knutinh skrev (11 minutter siden):

Jeg leser på wikipedia:

Urk ja Wikipedia, du får tilgi min manglende entusiasme for den nettsiden, spesielt rundt dette temaet. Viste du at de har feministarrangement for å redigere wikipedia.

knutinh skrev (15 minutter siden):

I moderne tid brukes feminismebegrepet ofte om kampen for kvinners rettigheter og likestilling også i fortiden, også om bevegelser som ikke selv brukte feminismebegrepet.

Jeg er forsåvidt enig, og jeg kaller det også selvrettferd.

Lenke til kommentar
Subara skrev (3 timer siden):

Å sitte i styret er ment som et uttrykk/symbol på likestillingen og "maktens høyborg". Det betyr høy lønn og et nettverk som utlukker og innlemmer. Få kvinner befinner seg der i forhold til menn. Generelt er det også få menn som befinner seg der. Sånn sett er det ikke en veldig godt eksempel. I hvert fall ikke for kvinner og menn i ordinære jobber eller de som jobber på gølvet. Men det viser at menn fortsatt har mest makt i samfunnet.

Knapt 20 prosent av styreplassene i private selskaper tilhører kvinner. Syv av ti aksjeselskaper har bare menn i styret. Kvinneandelen øker litt for hvert år, men det går veldig sakte.

Ja, og problemet her er at der feministene gjerne feiler er at de virker til å tro at dette er noe menn har rett til. Slik er det ikke. Men likevel skal det gjøres til en likestillingskamp når sannheten er at ingen menn heller har noen rett på slikt. Ikke så ulikt stemmeretten som menn heller ikke hadde.

Subara skrev (3 timer siden):

Ja, og det er en vesentlig forskjell på kvinner og menn, en biologisk forskjell.

Man klager over mangel på barnefødsler, men hvem vil forsørge kvinner som avler barn når lønnen hennes ikke er til å leve av, fordi hun kommer i andre rekke på arbeidsmarkedet. Fordi hun heller vil bruke livet sitt til å øke folketallet?

Nå snakker jeg ikke om "superkvinnene" som fikser alt. Det to viktigste personene i en kvinnes liv er mannen hun lever sammen med og sjefen hennes.

Og vi har alenemødre.

Nettopp. Men det skal visst ikke snakkes så høyt om i likestillingskampen, og dersom det nevnes så skal det være i termer hvor det å gå gravid, føde og ta vare på barn i begynnelsen jo også er en jobb, så hvorfor skal kvinner tjene mindre. Det er så man kan bli svett av mindre.

At dette biologiske faktum gjør en mindre egnet til en rekke stillinger med høyt ansvarsnivået er noe man virker til å ville overse.

Lenke til kommentar
Subara skrev (4 timer siden):

Å sitte i styret er ment som et uttrykk/symbol på likestillingen og "maktens høyborg". Det betyr høy lønn og et nettverk som utlukker og innlemmer. Få kvinner befinner seg der i forhold til menn. Generelt er det også få menn som befinner seg der. Sånn sett er det ikke en veldig godt eksempel. I hvert fall ikke for kvinner og menn i ordinære jobber eller de som jobber på gølvet. Men det viser at menn fortsatt har mest makt i samfunnet.

Knapt 20 prosent av styreplassene i private selskaper tilhører kvinner. Syv av ti aksjeselskaper har bare menn i styret. Kvinneandelen øker litt for hvert år, men det går veldig sakte.

Det er en snever forståelse av makt. Når jeg sitter i møter med skolen og det er 7 kvinner til stede så føler jeg at det feminine perspektiv er godt representert hva gjelder hvordan fremtidens voksne skal formes.

 

Når disse 3 på bildet styrte landet, var det en stund hvor kvinner hadde mest makt i landet, eller har du en ideologi hvor kvinner på toppen betyr likestilling?

721962EB-F2A3-474B-9818-70264B1D1613.jpeg

Lenke til kommentar
knutinh skrev (53 minutter siden):

Det er en snever forståelse av makt. Når jeg sitter i møter med skolen og det er 7 kvinner til stede så føler jeg at det feminine perspektiv er godt representert hva gjelder hvordan fremtidens voksne skal formes.

Ja, flere menn burde møte opp på foreldremøter. Det burde gå på omgang mellom foreldrene. Har inntrykk av et en del menn er glad for å slippe, særlig hvis det kolliderer med en fotballkamp.

knutinh skrev (54 minutter siden):

Når disse 3 på bildet styrte landet, var det en stund hvor kvinner hadde mest makt i landet, eller har du en ideologi hvor kvinner på toppen betyr likestilling?

De skapte historie, i følge med noen få andre land. Verden går fremover, sakte men sikkert. I dag har vi mannlig statsminister, kvinnelig utenriksminister og mannlig finansminister.

Kvinner opp og frem

Sitat

Stadig flere kvinner blir statsledere, regjeringsmedlemmer og representanter i parlamentene. Kvinneandelen i verdens parlamenter har økt sakte, men sikkert med gjennomsnittlig 0,6 prosentpoeng hvert år siden 1995. Den gang var 11,3 prosent av de folkevalgte politikerne kvinner, i dag (2018) er antallet 23,4 prosent. Det viser en rapport fra Den interparlamentariske union (IPU).

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Subara skrev (29 minutter siden):

Ja, flere menn burde møte opp på foreldremøter. Det burde gå på omgang mellom foreldrene. Har inntrykk av et en del menn er glad for å slippe, særlig hvis det kolliderer med en fotballkamp.

Når jeg møter opp på skolen og 7 av skolens ansatte er i møte med meg og jeg er eneste mann i rommet så er da ikke utfordringen (i den grad det er noen utfordring) at flere menn burde møte opp på foreldremøter, men at de fleste ansatte i skolen er kvinner.

Du fremstår som veldig rask til å hoppe til konklusjonen «menna har skylda»?

Sitat

De skapte historie, i følge med noen få andre land. Verden går fremover, sakte men sikkert.

3 kvinner i landets toppledelse: de skaper historie, verden går fremover

3 menn i landets toppledelse: slemme patriarkatet som alltid skal undertrykke kvinner

Er det litt sånn?

-k

Endret av knutinh
  • Liker 1
Lenke til kommentar
DjSlayer skrev (4 timer siden):

Det har aldri eksistert en feministgruppe som har jobbet for allmen stemmerett, det var en gjeng anarkister i England som gjorde det, de håpet å få omgjort monarkiet vil jeg tro, men de ble skutt ned på åpen gate av politiet og en gjeng innleide bøller. De som overlevde ble deportert til Australia under anklagene om landsforæderi, og det var også en gruppe i USA som uten vold drev en lobby gruppe med lovelige metoder, dvs uten terror som suffragettene brukte for å oppnå stemmerett for HVITE RIKE KVINNER, husk WASP referansen jeg gjorde tidligere. Det var forøvrig det samme i England når det gjaldt rike kvinner som hadde ett [temper tantrum] når de mistet muligheten til å stemme til det nye systemet som gav menn stemmerett i bytte med verneplikten. Før dette så kunne de betale en avgift for å stemme, et system som utelukket de fattige.

Arbeiderkvinnene hadde hverken tid eller ressurser til å delta i kampen for stemmerett. Derfor bra at hvite, rike kvinner med barnepike og fritid engasjerte seg. I begynnelsen var det ikke stemmerett for alle menn heller.

Det var bare menn som var statsborgere og som kunne stemme i 1814, gitt at de oppfylte visse krav. Allmenn stemmerett for menn ble innført først i 1898, og kun i 1901 begynte prosessen som gradvis ga kvinner stemmerett på lik linje med menn.

DjSlayer skrev (4 timer siden):

Høres ut som en simp, eneste kvinnen som jeg vet om som kan måle seg med menn når det gjelder lyrikk er Joni Michell

Jeg synes også Joni Michell er dyktig. Interessant å lese om privatlivet hennes. Ikke ulikt mange kvinners liv på den tiden.

https://en.wikipedia.org/wiki/Joni_Mitchell

Sitat

Mitchell discovered that she was pregnant by her Calgary ex-boyfriend Brad MacMath in late 1964. She later wrote, "He left me three months pregnant in an attic room with no money and winter coming on and only a fireplace for heat. The spindles of the banister were gap-toothed—fuel for last winter's occupants."[39] She gave birth to a baby girl in February 1965. Unable to provide for her daughter, Kelly Dale Anderson, she placed her for adoption.

Dessuten at hun ikke definerte seg som feminist.

Sitat

She has disclaimed the notion that she is a "feminist"; in a 2013 interview she rejected the label, stating, "I'm not a feminist. I don't want to get a posse against men. I'd rather go toe-to-toe; work it out."[123] David Shumway notes that Mitchell "became the first woman in popular music to be recognized as an artist in the full sense of that term.... Whatever Mitchell's stated views of feminism, what she represents more than any other performer of her era is the new prominence of women's perspectives in cultural and political life."[122]

 

DjSlayer skrev (4 timer siden):

Fordi du tenker ego, mens jeg refererer til sosiologi. Du, som flere i denne tråden driver med selvreferanser, det prøver jeg så godt jeg kan å unngå.

Jeg tenker at man bruker sine egne erfaringer, eller de som står en nær som referanseramme, selv om det kan være skjult bak sosiologi. Men lurt å prøve å snakke mer nøkternt ja, for å unngå å bli såret. Hvis man er nærtagen av seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (3 timer siden):

Nettopp. Men det skal visst ikke snakkes så høyt om i likestillingskampen, og dersom det nevnes så skal det være i termer hvor det å gå gravid, føde og ta vare på barn i begynnelsen jo også er en jobb, så hvorfor skal kvinner tjene mindre. Det er så man kan bli svett av mindre.

At dette biologiske faktum gjør en mindre egnet til en rekke stillinger med høyt ansvarsnivået er noe man virker til å ville overse.

Ja, det er et dilemma. Derfor viktig hvilken mann en kvinne gifter seg med - at man har lik fordeling av oppgaver på hjemmebane. At han heier på henne. Og en sjef som tåler fravær pga syke barn.

Kvinnelige sjefer i det private har benyttet seg aupair. Det har blitt forbudt. Eller besteforeldre som stiller opp ved sykt barn.

Endret av Subara
  • Liker 1
Lenke til kommentar
knutinh skrev (19 minutter siden):

Når jeg møter opp på skolen og 7 av skolens ansatte er i møte med meg og jeg er eneste mann i rommet så er da ikke utfordringen (i den grad det er noen utfordring) at flere menn burde møte opp på foreldremøter, men at de fleste ansatte i skolen er kvinner.

Jeg hadde tenkt til å nevne denne årsaken også. Sett opp lønningene, så vi får flere mannlige lærere inn i skolen. Bra for elevene med kjønnsbalanse blant lærerforbildene.

knutinh skrev (20 minutter siden):

3 kvinner i landets toppledelse: de skaler historie, verden går fremover

3 menn i landets toppledelse: slemme patriarkatet som alltid skal undertrykke kvinner

Er det litt sånn?

-k

2 menn og 1 kvinne i landets toppledelse, var det jeg nevnte. Jeg synes det er ok. 3 menn i landets toppledelse, ikke like bra. Ellers består regjeringen av en god blanding mellom kjønnene. Norge går for å være et av verdens mest likestilte land. Det kommer an på hvem vi sammenligner oss med:

Spoiler

89e430a3-b741-4190-a18e-c123c4045e53.thumb.jpeg.91e8512f17e9fb9b98e5783587c17b85.jpeg

Mulig at det skjuler seg noen kvinner bak munnbindene. Mao. er feminismen også viktig for å vise solidaritet overfor kvinner i land som ikke har kommet like langt som oss.

Island, Norge og Sverige er de tre landene i verden med mest likestilling mellom kjønnene.

Sitat

 

Kjønnsgapet i 149 av verdens land ble i 2018 redusert med så lite som 0,03 prosent, ifølge Verdens økonomisk forum.

Som konkluderer med at «det går ekstremt sakte framover».

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Subara skrev (7 minutter siden):

Ja, det er et dilemma. Derfor viktig hvilken mann en kvinne gifter seg med - at man har lik fordeling av oppgaver på hjemmebane. At han heier på henne. Og en sjef som tåler fravær pga syke barn.

Dette begynner heldigvis bli bedre, men det høres stadig om kvinner som blir ringt etter først ved syke barn på skolen selv om mannen står oppført som kontaktperson nr 1. Det må være mer sosialt akseptert av kvinnen drar på jobb selv med syke barn og at mannen kan bli hjemme.

Men for å ikke bruke personlig erfaringer der, så tror jeg neppe vi er bedre enn Danmark der hvertfall https://dagensperspektiv.no/velferd/2020/far-tar-en-av-tre-sykedager-med-sykt-barn

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...