Gå til innhold

Counter-Strike 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
BIlly Bones skrev (17 timer siden):

Ser ganske fett ut! Kule nye funksjoner, gleder meg til å se hva mer de har på lager. 

Helt enig! Blir ganske interesant med den nye smoke-granaten, og såklart oppgradert grafikk er alltid velkommen. 

Det nye deltikk systemet blir forhåpentligvis bra i praksis i forhold til dagens tick! Gleder meg :)

Lenke til kommentar
16 hours ago, kjetilkl said:

Får jo håpe de har gjort noe med den utrolig dårlige fysikken og våpen-handlinga...

Det er som det skal være. Det er klassisk CS. Slike ting kan man ikke tulle med. Hvis du ikke liker det så enten suger du i spillet eller så skjønner du deg ikke på det. Man kan ikke forandre for mye, det blir som en Golf eller en 911, små endringer i hver generasjon.

Lenke til kommentar
On 3/24/2023 at 2:36 PM, kremt said:

Det er som det skal være. Det er klassisk CS. Slike ting kan man ikke tulle med. Hvis du ikke liker det så enten suger du i spillet eller så skjønner du deg ikke på det. Man kan ikke forandre for mye, det blir som en Golf eller en 911, små endringer i hver generasjon.

Det er vel mer at det blokkerer meg fra å spille det fordi jeg synes det er helt håpløst. - Dette er jo en helt ny versjon, så da bør de gjøre store endringer på dette.

Lenke til kommentar
33 minutes ago, kjetilkl said:

Det er vel mer at det blokkerer meg fra å spille det fordi jeg synes det er helt håpløst. - Dette er jo en helt ny versjon, så da bør de gjøre store endringer på dette.

Tenk på Counter-Strike som sjakk.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
kjetilkl skrev (29 minutter siden):

Det er vel mer at det blokkerer meg fra å spille det fordi jeg synes det er helt håpløst. - Dette er jo en helt ny versjon, så da bør de gjøre store endringer på dette.

Hva er så håpløst med det da? Så lenge man lærer seg strafing/peeking noenlunde så får man inn en del kills etterhvert (dette er en viktig del av å bli en bedre spiller). Det er f.eks stor forskjell fra cs 1.6 til cs go, meget store endringer fra den tiden - at det blir like stor forskjell nå tviler jeg på. Artig blir det uansett :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
3 hours ago, kjetilkl said:

Det er vel mer at det blokkerer meg fra å spille det fordi jeg synes det er helt håpløst. - Dette er jo en helt ny versjon, så da bør de gjøre store endringer på dette.

Hvorfor?

Bare aksepter at du er en noob. De fleste av oss er det. 

Lenke til kommentar
On 3/27/2023 at 3:54 PM, kremt said:

Hvorfor?

Bare aksepter at du er en noob. De fleste av oss er det. 

ja altså, jeg snakker ikke om at jeg ikke får til noe, at det er en læringskurve skjønner jeg jo - men hele måten våpen og bevegelse fungerer på (fysikken) gjør at det føles og ser så utrolig klønete ut - nei, da er det bedre med en runde COD eller BF.

Endret av kjetilkl
Lenke til kommentar

Det som gjør counter strike svært interessant, og samtidig vanskelig å mestre, er de enkle mekanikkene. Det er langt i fra lett å treffe andre spillere. Spillet er skill based og ceilingen er skyhøy. De som er best i verden nå har omtrent 20-30 tusen timer ingame. Endeløs trening og grinding. Det er nok av andre spill som er slik dere ønsker, valorant, overwatch, cod, bf, rainbow, fortnite osv osv.

Fun fact som mange ikke er klar over i counter strike: Kulene kommer ut fra hodet ditt, ikke fra løpet på geværet. Noe å tenke på når du spiller, man må utnytte små marginer, head-glitche bak bokser, se gjennom små sprekker, shoulder-peake for å baite ut awp-ere, ultraraske peaks med prefire. Mye triks. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
kremt skrev (1 time siden):

Det som gjør counter strike svært interessant, og samtidig vanskelig å mestre, er de enkle mekanikkene. Det er langt i fra lett å treffe andre spillere. Spillet er skill based og ceilingen er skyhøy. De som er best i verden nå har omtrent 20-30 tusen timer ingame. Endeløs trening og grinding. Det er nok av andre spill som er slik dere ønsker, valorant, overwatch, cod, bf, rainbow, fortnite osv osv.

Fun fact som mange ikke er klar over i counter strike: Kulene kommer ut fra hodet ditt, ikke fra løpet på geværet. Noe å tenke på når du spiller, man må utnytte små marginer, head-glitche bak bokser, se gjennom små sprekker, shoulder-peake for å baite ut awp-ere, ultraraske peaks med prefire. Mye triks. 

Det er de enkle mekanikkene jeg liker med CS, men tror samtidig at spillet hadde blitt bedre av litt modernisering, og da spesielt på gunplay. Mitt drømmespill hadde vært CS med gunplay fra PUBG.

De andre spillene du nevner er stort sett helteskytere, og det er ikke noe jeg er veldig fan av. Jeg foretrekker litt mer simplistiske skytespill hvor det kun er du og våpenet ditt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Gleder meg til å være med fra starten av i CS2. Jeg spilte mye 1.6 og CSS før i tiden, men på grunn av andre spill så ble jeg fikk jeg aldri med meg CS:GO, før nylig. Spiller i MasterBlaster Bedriftsligaen med folk fra jobben, og det er jo kjempegøy å få den muligheten! Så nå driver jeg å øver på "ny meta" og strategier. Er for øyeblikket rank Gold Nova Master, og vi kom til semifinalen i tredje divisjon i Bedriftsligaen Våren 2023.

CS:GO er jo litt gammelt og kjører på utdatert DX9. Synes CS2 virker veldig lovende. De har testet spillet nøye sammen med proffe spillere over lang tid. Ser for meg at de straks annonserer lanseringsdatoen :)

Endret av iBrick
Lenke til kommentar
On 3/22/2023 at 7:17 PM, FrihetensRegn said:

Ser ganske kjedelig ut. Bare litt bedre grafikk enn CS:GO, ellers lite innovativt.

Og det er eg VELDIG glad for, orker ikke mer CoD, fortnite og valarant drit. CS skal være konkurranse. 

Glad at noen tør å stå for noe som funker, og bare polere det til det bedre. F.eks bedre servere, hitboxer og lignende. Samt et lite grafisk løft, uten å ødelegge det med for mye realisme som bare skaper rot i synsbildet. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...