Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordn finne en partner som evig singel mann?


Gjest 38ec1...0e8

Anbefalte innlegg

2 hours ago, Guest 921eb...d05 said:

Man dømmes ikke utelukkende basert på utseende av alle til lands her heller. Jeg kan i bitre øyeblikk tenke det samme, men så har jeg jo erfart å møte folk som ikke dømmer meg bare på grunn av utseende. Jeg er en kvinne med litt under gjennomsnittet attraktivt utseende og kvaliteter utseendemessig som ikke blir sett på som pent/bra. Folk ser meg tilsynelatende for den jeg er likevel, jeg lar meg ikke hemme av at jeg er mindre attraktiv. Men det kommer kanskje an på hvem man mengder seg med? Dater du yngre jenter er de gjerne veldig opphengt i utseende, kropp og lignende. Finnes unntak. Dater du ei dame i 30-årene som har hatt kjekke og strøkne typer hele livet så har nok hun en høy standard. Er dama dritbra og vet det, så vil hun stille en del krav. 

Anonymous poster hash: 921eb...d05

Det har ingenting med å være bitter å gjøre. Får man aldri muligheten til å vise hvem man er, så er det utelukkende pga at man blir valgt bort pga utseende. Ingen vil bli kjent med meg her, 18-40 alderen. Hadde jeg bare fått en eneste date her så kunne jeg uttalt meg mer, men det skjer ikke. Jeg er heller ikke typen til å vente på de som skal rase fra seg før de finner ut at, jo, han her får jeg bare ta nå da. Jeg har også krav selv om jeg aldri har blitt prioritert, det virker å være vanskelig å skjønne for enkelte, men jeg har ikke krav om noe ved en person som ikke kan endres (som høyde).

59 minutes ago, Guest c2f66...d5e said:

Ja, det er mange vestlige menn som ikke finnerknekker koden i hjemlandet, som ser etter en "tradisjonell" kone som egentlig bare betyr at det er noen som sprer beina og lager mat til de. 

Anonymous poster hash: c2f66...d5e

Kan fint lage maten min selv, men å ønske seg et tradisjonelt ekteskap er nærmest tabu nå til dags. Nå skal enkelte realisere seg selv og sine ambisjoner før de i det hele tatt vurderer familieliv. Så kommer dagen der de innser at, aha, tiden min til familieliv begynner å renne ut. Derfor ser man enkelte er redd utviklingen der de som ikke ble valgt, reiser til utlandet for å bli lykkelige. For da innskrenkes back-up løsningen deres.

1 hour ago, Guest c2f66...d5e said:

Merkelig. Man skulle tro at alle disse kvinnene som møter "veggen" og alle disse mennene som ikke finner partner kunne ha funnet hverandre? 

Anonymous poster hash: c2f66...d5e

Hvorfor? Å være sammen med noen som har hatt mange muligheter og tar deg fordi du er igjen, høres ikke særlig fristende ut. Kan tenke meg samtalene om "the good old days".

  • Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2 hours ago, Guest c2f66...d5e said:

Ja, det er mange vestlige menn som ikke finnerknekker koden i hjemlandet, som ser etter en "tradisjonell" kone som egentlig bare betyr at det er noen som sprer beina og lager mat til de. 

Anonymous poster hash: c2f66...d5e

Tror du lever på utdatert kunnskap om dette. Kanskje generaliseringen din var litt mer egnet for en 15-20 år siden.
Min kone er oppvokst i asia, og tror det eller ei, det er eg som tar kjøkkenet, henter hun på jobb og gjør mange av de tingene dine gamle utdaterte tankemønster har en sterk mening om. Hvorfor gjør eg det? Fordi eg har lavere terskel for hvor mye rot eg tåler, så enkelt er det. Ikke noe indre ønske om å finne meg en underdaning dame som gjør alt det "kjedelige" for meg her i livet, og hun var heller ikke bestilt på nett.. Nordmenn reiser veeeldig mye, og mange ønsker i dag å utforske steder utenfor de tradisjonelle turistbyene mer enn før. Da får man møte helt andre mennesker og kulturer, hvor ofte begge er nysgjerrige. Aldri forstått meg gleden med å reise hele 10t med fly for så å feire med svensker, nordmenn og dansker.

Og de som faktisk ønsker seg mer tradisjonelle koner, hvorfor skal en se ned på de? Finnes vel kvinner som liker tradisjonelle menn også.
Du gir inntrykk av å være en respektløs person ikke bare mot vestlige menn du håner, men også de dem finner ved å stakkarsliggjøre dem

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Hver gang det er snakk om dating, forhold - eller "hvordan finne kjærligheten" - utvikler diskusjonen seg til å handle mer om kjønnsforskjeller; stereotypiske forskjeller på damer og menn. Med sexistiske undertoner og en dæsj incelprat som kirsebæret på toppen av bløtkaka. 😜 Ganske underholdende. Mest trist. 

Jeg lurer litt på hvor mye erfaring med damer dem som står bak slike innlegg har. Eller om de bare utaler seg på måfå med stigmatiserende holdninger fra år pil og bue. Som jeg ofte ser. 

Alle har sine teorier, erfaringer, tanker & følelser rundt emnet. Alt etter hva slags generasjon man tilhører. hvor man bor, hva man selv har opplevd og hva slags forhold man selv har. Finnes ingen fasit på noe som helst. 

Er ikke noe som er rett eller galt - så lenge det er gjensidig enighet i forholdet om hvor kurven skal stå, samt respekterer hverandre for den man er. Da er alle omstendigheter rundt løst.

Om en part i et forhold er mer dominerende enn den andre, betyr vel ikke det en pøkk - så lenge begge trives i en slik rolle.

 

 

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest 64287...702
ITtraktor skrev (På 11.3.2023 den 15.23):

Fordi kravene kvinnen har til menn fortsatt er skyhøye og helt urealistiske. 

Joda - i og for seg sant. Men hvis du først skal bruke dette som argument, så husk på at svært mange menn stiller urealistiske og skyhøye krav til damer også. Dette går begge veier. 

Alle ser etter partner i en liga som ligger godt over en selv. Og joda - jeg forstår jo at samtlige ønsker å være sammen med en bedre versjon enn en selv. For all del. Og det er spennende med folk fra ligaen over! Men hvordan skal alle kvinner og alle menn klare dette spranget? Er det særlig realistisk?

Det blir hvertfall for enkelt å legge all skyld over på kun damene, dersom en mann ikke fikser dating og spillet rundt. Eller motsatt; blir en kvinne ikke "valgt" er det ikke automatisk mennene sin skyld.

Svært mange sliter med å finne kjærligheten på byen eller på Tinder. Og det forstår jeg! Dette er elendige steder å lete etter kjærlighet på! Bli med på noen fysiske aktiviteter! Dans? Fjelltur? Dykking? Klatring og buldring? Yoga-greier? Organiserte gåturer i nærheten? Finnes det svømmetimer/-klasser? Et eller annet må det da finnes, som man kan være med på!

Gjerne kombinert med andre typer fellesskap hvor man noen ganger møtes fysisk. Strikkeklubb, Dungeons and Dragons, tester/kino, bokklubb, etc.

Det er for mange incels (og også for mange andre!!) svært gøy å sitte innendørs og game i timesvis. Mange er gode på å bygge relasjoner og vennskap in-game. Det er flott! Men vær så snill: Bruk denne kunnskapen også utenfor skjermen! Dersom all sosial stimuli blir dekket gjennom gaming, mistenker jeg at man egentlig ikke prøver særlig hardt å fungere sosialt in real life? 

Pst! Snakker av erfaring. Var på vei godt inn i gaming og det kjekke livet der. Null stress for meg å svi av 10-14 timer in-game en periode i livet. Jeg stortrivdes der!

Men relasjonsbygging til omverden og fysiske mennesker rundt meg, prioriterte jeg jo ikke! Vi mennesker er gode på å ta dårlige valg. Å bli incel er en svært enkel og fristende utvei, vil jeg tro. Plutselig flytter vi alt ansvar over på kvinnene. I stedet for å innse at vi må starte å jobbe med seg selv! 

Bli en bedre versjon av deg selv! 

Anonymous poster hash: 64287...702

Lenke til kommentar
4 hours ago, Guest 64287...702 said:

Å bli incel er en svært enkel og fristende utvei, vil jeg tro. Plutselig flytter vi alt ansvar over på kvinnene. I stedet for å innse at vi må starte å jobbe med seg selv! 

Bli en bedre versjon av deg selv! 

Anonymous poster hash: 64287...702

Dette synes jeg var rart å si. Fristende utvei å bli incel? Når ett av kritériene for å bli valgt i samfunnet vi lever i, er viktigheten av å være høy, så er det ikke bare å "bli en bedre versjon av seg selv" og så ordner resten seg. Jeg føler måten du skriver på er en måte å bagatellisere utfordringene for de som ikke blir valgt ved å stemple dem som irrasjonelle late individer som er tilfredse med tilværelsen.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Viktig å være høy? Really? 

Overfladiske vesen finner vi hos alle kjønn. Noen er sikkert såpass overfladiske. Men langt fra alle!

Dersom noen ikke kan være sammen med deg pga feil høyde, så blir vel det sammenlignbart med de menn som skygger unna for feite kvinner? 

Jeg tenker du uansett ikke ønsker å være sammen med en slik dame/mann. Ikke akkurat noe stort tap ...

Finnes flere fisk i havet, og noen av de har heldigvis litt større horisont!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 5921e...e0c

Jeg har aldri hørt om begrepet incel før.
https://no.wikipedia.org/wiki/Incel

involuntary celibate

Dog jeg er i ufrivillig sølibat, jeg kjenner meg ikke igjen fra de kjennetegnene.

Sitat

Kjennetegn er uttrykt intenst kvinnehat, hat mot såkalte «alfa-menn», voldsforherligelse, samt omfattende konspirasjonsteorier grunnet i at biologisk attraktivitet bestemmer et menneskes samfunnsposisjon. Selvmordsfantasier er også utbredt

Anonymous poster hash: 5921e...e0c

Lenke til kommentar
Gjest c2f66...d5e skrev (På 10.3.2023 den 23.20):

Mange her som synes det om folk fra andre deler av verden, men det er forskjell på å syne noe er eksotisk og spennende, og det å gifte seg med noen. 

Det finnes mange eksempler på vestlige menn som reiser til Asia i den tro at kvinnene der skal kaste seg etter en, noe de ikke gjør. Er du sosialt klønete i Norge så er du det også i Thailand. Asiatere verdsetter også skjønnhet på lik linje med alle andre.

Det du snakker om er et kjærlighetsfrie arrangerte ekteskap, og det kan man likesågodt finner her i Norge. Forskjellen er at i Asia kan middelaldrende menn finne seg partnere som er 10-20 år yngre. 

Anonymous poster hash: c2f66...d5e

Her må det gå an å ha to tanker i hodet samtidig. Det er nok en kjennsgjerning at litt for mange kvinner fra land som Filippinene og Thailand vansmekter i ekteskap med nordmenn og i møtet med norsk kultur og klima. I tillegg er det endel menn som skaffer seg kone derfra, som burde jobbet med seg selv og sitt kvinnesyn før de skaffet seg en partner.

Det er gjerne de over man hører om i media etc., som alltid forstørrer negative sider med et fenomen av kommersielle grunner.

Men så har man de gangene de fungerer og da kan det jo være kjempeflott for begge parter. Dette tror jeg er nokså person- og kontekstavhengig. Så la oss ikke avskrive muligheten som ond og si at den alltid bringer ulykke med seg, men la oss heller ikke gjøre det til universalløsningen for alle menn som sliter. Folk er forskjellige :)

Til slutt, litt om moral og sånn. Å være født i Norge i vår tid betyr at man i verdenssammenheng er å betrakte som rik. Dette har mange fordeler. En av dem er at man blir mer attraktiv som partner i deler av verden hvor det er mange fattige. Jeg forstår moraliseringen rundt temaet, men vi nyter alle av rikdommen. Hvis din solidaritet med de fattige i verden kun består i å latterliggjøre norske menn som finner seg dame i utlandet, kan du la være. Og et par hundrelapper i året til Amnesty gir deg ikke fripass.

Jeg prøver å si at skal du bry deg om de fattige, får du gjøre en skikkelig innsats. Ikke bare slenge kommentarer til dem som utnytter den norske rikdommen mer synlig, eller mindre sosialt akseptert enn du selv.

Endret av Aiven
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 45f68...926

Har du venner som kan "hjelpe" deg? Altså være med ut, være litt wingman osv osv?

Sjenerte menn er i mine øyne de letteste å være wingman for, for man kan liksom gjøre de om til hva noen kvinner elsker.
Nemlig objekter de ser for seg å forme til sin perfekte make.

Andre hater sjenerte menn, men de bryr du deg ikke om.

Er du en beta male må du få deg en kvinner som dominerer, så enkelt er det.
Forhåpentligvis blir du lykkelig av det.

Har du ingen venner som kan hjelpe til, så er veien vanskelig, men fortsatt mulig.

Jeg har ikke hatt "gode" venner siden barneskolen. Alltid trivdes godt i eget selskap ( sier man det til seg selv nok så tror man på det ) Selvfølgelig kompenserer jeg for det via jobb og andre måter som feks gaming. Men ja. nok om det.

Jeg begynte å dra alene på kino, følte det virker "lettest" ettersom man ikke trenger å forholde seg til de rundt seg selv om de syntes nok det er rart å se noen gå alene.  Ble vant til det etter 6-7 ganger.  Så tok jeg steget om å dra på byen alene, først pub/karaokebar osv.  Steder hvor du bare kan sitte i baren og ta noen glass uten at det ser altfor rart ut. Og man evt kan følge på med noe underholdning som karaoke, sport osv.  Da er fokuset på det kontra deg ( realiteten er at fokuset aldri er på deg, men man tror det når man er i en sånn situasjon ) 

Etter at det føltes mer "vanlig" begynte jeg sakte men sikkert å ta turer rundt på diverse utesteder med dansegulv, forholdt meg til baren for det meste, prøvde å se minst mulig i telefonen ( det var også en "greie" å avvenne seg fra)  Prøvde og feilet flere ganger med å drikke til meg mot for å bli med på samtaler som var "random" på toalettet eller ute med en røyk. 
Noen ganger bra suksess, andre ikke.  De gangene det var suksess var folk man hadde noe i felles med, ble invitert over på noen nach, fikk de første ordentlige ons erfaringene mine slik. Noen ble ff's i en kort periode.  

Sakte men sikkert bygger man seg selv opp.  Plutselig hadde jeg null problem med å dra ut alene, bevege meg ut på dansegulvet uten å være full, se an hvem som ga meg øyekontakt og en "kom hit " gestikulering.  ( ALLTID, vent på den. Ikke vær en creep å dans deg innpå bakfra.. Det er så lavmål )
 

Tok ikke lange tiden før kvinnene ville noe mer, selvfølgelig var jeg i en fase hvor jeg ville se hva som tilbød seg, jeg ville jo ha valuta for all den tid, innsats og penger jeg hadde brukt på å komme hit.  Så har man kanskje en liten "mannehore" fase som også med tid går over ( for de fleste ) 

Er nå sammen med ei på 10 året, er vi super lykkelig? Nei.  Har vi barn og et greit liv sammen? Ja.

Så ta det du vil fra historien. Er ikke alltid grønnere på den andre siden, men tror vi mennesker generelt ikke har mulighet til å være konstant lykkelige ( ikke folk flest altså, slik verden styres )

Anonymous poster hash: 45f68...926

Lenke til kommentar

Man må kanskje legge om stilen helt. Øl med gutta, fisketurer, fotballkamper ut(Jeg har beholdt golf) Bli med det som gjør partner glad. Og det er bare å lære seg med en gang, enten er det noe du har gjort, eller er det noe du ikke har gjort. Lat i hvert fall som du hører etter og bryr deg ;)

Nå har jeg hatt flere kjærester oppigjennom, men hun som i dag er kona mi sjenket jeg full på akevitt på Dubliners pub i Oslo den gang vi ble sammen. Akevitt er altså svaret

Endret av Medlem
  • Liker 1
Lenke til kommentar
7 hours ago, Guest 45f68...926 said:

Sjenerte menn er i mine øyne de letteste å være wingman for, for man kan liksom gjøre de om til hva noen kvinner elsker.
Nemlig objekter de ser for seg å forme til sin perfekte make.

Anonymous poster hash: 45f68...926

Å bli formet til noe man ikke er eller i realiteten ønsket, høres skremmende ut. Det er vel der uttrykket tøffel kommer fra.

7 hours ago, hocanee said:

Dersom du aldri har vært i et forhold i en alder av 30 år er situasjonen din ganske så håpløs.

Ikke nødvendigvis. Synes ikke du skal si sånn til andre som sliter. Det finnes håp om man søker og tar de rette valgene. I utlandet finnes det mange muligheter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...