Gå til innhold

Cities: Skylines får en oppfølger senere i år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper inderlig at det er noe dypere gameplay enn den første i serien. Jeg var veldig hyped når det var annonsert, men hypen døde etterhvert som jeg følte at det bare var "optimaliser veinettet"-simulator.

Jeg likte veldig godt enkelte aspekter av SimCity som floppet - det at man kunne bygge resirkuleringsanlegg og andre fabrikker, som bidro stort til økonomien! Sånne ting kunne jeg ønske fikk en plass i Cities Skylines 2 :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Første bud er å ikke få opp forhåpningene.

Jeg pleier å late som spill ikke eksisterer før anmeldelsene renner inn. Noen ganger fikser utviklerne spillet, det skal sies.

Cities:Skylines har derimot stått på stedet hvil i 8 år uten nevneverdige oppgrading eller modernisering av spillets kjerne. Det er et aber å spille, og det kan ta timer å finne ut hvilke modder som fortsatt funker og hvilke som er kompatible, osv. osv.

Men klart det kan ende opp med å bli et bra spill!

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Spillet er genialt! Men det er mange skuffelser i underholdningsbransjen nå. Føre var som nevnt over. Kan også skrive under på at spillet fort reduseres til trafikkkorksimulator, og det meste man finner av 'løsninger' på nett er mods for å fikler med individuelle filer, lyskryss og forkjørsrett. Det gidder jeg ikke i en megsby, eller det får være inkludert i vanilla.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
OlaHaldor skrev (19 minutter siden):

 

Jeg likte veldig godt enkelte aspekter av SimCity som floppet - det at man kunne bygge resirkuleringsanlegg og andre fabrikker, som bidro stort til økonomien! Sånne ting kunne jeg ønske fikk en plass i Cities Skylines 2 :)

Helt enig her. 

 

Lenke til kommentar
Abigor skrev (6 minutter siden):

Spillet er genialt! Men det er mange skuffelser i underholdningsbransjen nå. Føre var som nevnt over. Kan også skrive under på at spillet fort reduseres til trafikkkorksimulator, og det meste man finner av 'løsninger' på nett er mods for å fikler med individuelle filer, lyskryss og forkjørsrett. Det gidder jeg ikke i en megsby, eller det får være inkludert i vanilla.

Problemet med trafikken i spillet er noe som nesten aldri blir nevnt, og det er at bilene egentlig kjører altfor sakte. 

Nå husker ikke jeg helt nøyaktig, men er ikke én time i spillet ett minutt i virkeligheten? Samtidig har cimmene vanlig døgnrytme ellers. Bilene burde kjørt 60 ganger fortere, eller så kunne de satt ned tiden i spillet til virkelig tid. Da ville trafikkprobleme løst seg fint. 

Lenke til kommentar

Mulig det. Et annet problem er at mange skal kjøre langt for å løse sine oppgaver. En blokk kan stinke av lik selv om du har bygd likhus rett ved siden av, men der sitter de og drikker kaffe fordi et annet likhus på andre siden av kartet har tatt jobben og sendt en bil som ankommer de omkomne noen dager senere... Zzz. Så er ikke det isolert nok til å stoppe trafikken, men når det gjelder søppel, taxi, lastebil, politi og andre tjenester så blir det stopp.

Lenke til kommentar
Abigor skrev (15 minutter siden):

Mulig det. Et annet problem er at mange skal kjøre langt for å løse sine oppgaver. En blokk kan stinke av lik selv om du har bygd likhus rett ved siden av, men der sitter de og drikker kaffe fordi et annet likhus på andre siden av kartet har tatt jobben og sendt en bil som ankommer de omkomne noen dager senere... Zzz. Så er ikke det isolert nok til å stoppe trafikken, men når det gjelder søppel, taxi, lastebil, politi og andre tjenester så blir det stopp.

Ja, det er inne på det samme problemet med at tiden går for fort i spillet det.

 

 

Lenke til kommentar

Min ønskeliste for C:S2 er ganske kort

*Støtte for flere tråder, kjerner. Spillet går som sirup når man får større byer, og CPUen blir flaskehalsen fordi spillet bruker få tråder.

*Dynamisk vinter/sommer. Har tilgode å spille det første spillet på vinterkart, fordi jeg gidder ikke spillet når det er vinter hele tiden, men har lyst på utfordringene vinter/sommer gir.

*Håper spillet tar litt fra SimCity, og spesielt økonomien der. De små byene der virket faktisk litt levende også.

*Håper at mange av DLCene som har kommet, samt mods blir implementert i vanilla-versjonen av C:S2.

Lenke til kommentar
55 minutes ago, Abigor said:

Det gidder jeg ikke i en megsby, eller det får være inkludert i vanilla.

Hvis utviklerne hadde vært på ballen her, hadde jeg nok spilt C:S ofte. Jeg orker ikke enda en runde med å fikse modder. Steam Workshop gir ikke akkurat anledning til å skape de store modde-opplevelsene akkurat. Det har også vært like pludrete og treigt i 10+ år.

Kanskje den mest responsive modde-opplevelsen jeg har hatt er OpenTTD. 😄

Jeg kommer til å følge med på nyhetsbrevene fremover, og håper at de spikrer det denne gangen.

Lenke til kommentar

https://www.trueachievements.com/n53097/cities-skylines-ii-xbox-achievements

Spoiler

 

Name Description Gamerscore
My First City Build city with residential, commercial and industrial zones, water, and electricity. 10
The Inspector Have a look at each individual info view panel. 10
Happy to Be of Service Create a city district and assign a city service to that district. 10
Royal Flush Reach enough milestones to unlock all city services in a single city. 30
Key to the City Unlock each building available in the base game. 50
Six Figures Reach a population of 100,000. 50
Go Anywhere Have 20 active transport lines. These can be passenger or cargo lines or any mix of the two. 20
The Size of Golf Balls! Experience a hailstorm. 10
Out for a Spin Experience a tornado. 10
Now They're All Ash Trees Experience a forest fire. 10
Zero Emission Have a city that produces electricity by only using renewable energy sources. 30
Up and Away! Build any airport. 20
Making a Mark Build 5 signature buildings in a single city. 50
Everything the Light Touches Unlock 150 map tiles in a single city. 50
Calling the Shots Have 5 city policies active simultaneously. 30
Wide Variety Create 10 different districts in a single city and assign policies to each. 20
Executive Decision Assign a policy to a city district. 10
All Smiles Have at least 1000 citizens and an average happiness rating of 75%. 30
You Little Stalker! Follow a citizen's lifepath from childhood to old age. 30
The Good Stuff Listen to two different radio stations around the clock each. 10
I Made This Use the editor to make an asset of any other type than map. 20
Cartography Use the editor to make a map. 30
The Explorer Unlock 50 map tiles in a single city. 20
The Last Mile Marker Reach milestone 20. 50
The Architect Build 10 signature buildings in a single city. 50
Things Are Not Looking Up Experience a rat infestation. 10
Four Seasons Experience all four seasons by building a city in a climate with a snowy winter. 10
Spiderwebbing Have 50 active transport lines. These can be passenger or cargo lines or any mix of the two. 50
This Is Not My Happy Place Have at least 1000 citizens and an average happiness rating of 25%. 20
Simply Irresistible Have at least 1000 citizens and a city attractiveness rating of 90. 30
Top of the Class Build a city where at least 20% of the population has a university level of education. 30
Snapshot! Use the photo mode to take a screenshot 10
The Deep End Have a total loan of at least 200,000 in a single city. 10
Groundskeeper Build 10 parks in a single city. 20
Colossal Gardener Plant 100 trees or bushes with the landscaping tool in a single city. 20
Strength Through Diversity Have buildings from all four zone types in a single city. 10
Squasher-Downer Bulldoze a total of 1000 buildings. 20
A Little Bit of TLC Have 10,000 citizens treated at medical clinics or hospitals in a single city. 20
Welcome, One and All! Have a total of 10,000 tourist visits in a single city. 30
One of Everything Build all unique city service buildings in a single city. 50

Her er achiements som man kan få på XBOX-versjonen.

Disse røper blant annet at vi får

*varierende årstider

*mulig dypere info om innbyggerne med tanke på at man kan følge de mens de vokser opp

*150 tiles. Maks i C:S1 er 81 hvis man bruker mods. 25 er maks, men spillet er sirup hvis man fyller ut disse.

Lenke til kommentar
RRhoads skrev (10 timer siden):

Problemet med trafikken i spillet er noe som nesten aldri blir nevnt, og det er at bilene egentlig kjører altfor sakte. 

Nå husker ikke jeg helt nøyaktig, men er ikke én time i spillet ett minutt i virkeligheten? Samtidig har cimmene vanlig døgnrytme ellers. Bilene burde kjørt 60 ganger fortere, eller så kunne de satt ned tiden i spillet til virkelig tid. Da ville trafikkprobleme løst seg fint. 

Mulig jeg tenker feil, men så lenge bilene er riktig i fht. til befolkning og oppgaver som skal gjøres så blir det vel egentlig "riktig" selvom turen ikke matcher spillets tid? Bare at trafikken vi ser over 3 dager skulle kanskje vært 1 dag.  Problemene ville ihvertfall uannsett oppstått ved befolkningsvekst. Ellers var også bilens fart sakte på en del veier, men dette løste seg med fartsgrenser via mods blant annet. 

Jeg håper 2ern får noe mer dybde, 1ern endte som en trafikksimulator - som også er fantastisk morro, men jeg savner mer. 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...