Gå til innhold

Hva rengjør dere skjermene med?


Anbefalte innlegg

På laptoper har jeg stortsett alltid bare brukt fuktet microfiberklut. TV skjermer har jeg brukt tørr microfiberklut av frykt for å smøre utover noe :)

Men ser nå at det er fettmerke(r) på 75" som jeg ønsker å fjerne alle spor av. 

Har litt i blinde bestilt disse to produktene. Men er nysgjerrig på hva dere har hatt gode resultater med?

 

1189140349_Skjermbilde2023-03-01kl_10_36_04.thumb.png.1d2dedecfb308d095575da80bd810237.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker mikrofiber-for-glass klut, lett fuktet med lunkent vann. Har ingen barn i hus lenger, og dermed lite fettmerker. Med barn i hus brukte jeg fortsatt bare mikrofiber og vann.

Lar tvn stå avslått noen timer før jeg rengjør skjermen.

Endret av bar1
Lenke til kommentar
21 hours ago, Sidekick said:

skraper ikke mikrofiberkluter opp skjermoverflaten?

Muligens litt over lang tid,  men materialet i mikrofiberkluter er mykere enn materialet brukt på skjermoverflaten.

Endret av bar1
Lenke til kommentar

Tok 65-tommeren med en veldig lett fukta, nyvaska mikrofiberklut. Strøk kun i lengderetning i tilfelle riper (mindre synlig enn om man holder på i sirkelbevegelser).

Fettmerkene fra barnefingre ble borte 🙂 Ingen synlige tegn på at skjermen har vært berørt etter vaska.

Lenke til kommentar

image.png.12befa85876bee898bfcd9bb9637bc36.png

Denne kluten er fenomenal, sett den i flere slike kit. Fant ingen nå i farten i en norsk nettbutikk. Jeg kjøpte på Skvis, de har lagt ned. Den tar alt av merker på mobilen uten rensevæske på et øyeblikk, trenger ikke fukte den heller. Noen kluter er ubrukelige og smører bare flekkene utover, denne er virkelig god.

Ebay

Lenke til kommentar

Har vært borti mikrofiberklut merket 'for glass' som har ripet opp speil (uten å bruke kraft/trykke kluten mot speilet) så ville ha vært litt nølende til å bruke mikrofiberklut på skjerm. Polerduk, eks. fra Turtle lager etter min erfaring ikke riper. Kan uansett være greit å bruke en støvmagnet type klut for å fjerne løse partikler først så man ikke får riper fra slike partikler. Power mfl. har ulike remedier for rens av skjerm og kluten som følger med der er ofte tilsvarende den man får til briller.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...