Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er det å kontakte hun på messenger eller annen chateplattform greit?


Anbefalte innlegg

Er en dame der jeg bor som jeg har lyst til å prøve meg på. Har drøyd en god stund nå i tilfelle vi skulle møtes face to face, men det har ikke skjedd. Så det jeg lurer på om det er greit eller ikke greit (creepy/lavmål) å prøve å kontakte og snakke med hun på messenger eller annen chateplattform? Vi har så vidt snakket sammen noen ganger tidligere, så vi vet om hverandre. Så om jeg tar kontakt via messenger så tenker jeg at jeg vil gå ganske rett på sak etter noen meldinger, og spørre om hun vil møtes

Er også usikker på om hun allerede har type, men inntrykke fra Some og de gangene jeg har møtt henne i fortiden tyder på at hun ikke har det. Men hvis om atte hun skulle ha det, er det noe jeg skal bry meg om? og heller håpe hun er tydelig på det hvis hun har

Endret av SheldonC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal gjøre det bør du gjøre det via instagram. Der er det mulig å slide inn en DM uten at det blir for creepy, siden alle er litt klar over at det skjer der. Er ikke uten grunn 'slide into DMs' har blitt et utrykk. Likevel, ikke gjør det på en creepy måte og sørg for at du har noen interessante bilder på din egen konto før du gjør det.

Endret av shockorshot
Lenke til kommentar
Gjest 16ccc...7fc

Kvifor ønsker du å ta kontakt med ho?

Eg har vore "ho der" som mange har tatt kontakt med etter at dei har treft meg eit par gonger i forbindelse med jobben el.l. For meg så blei det veldig feil når utgangspunktet mest sannsynlig var utsjåande. Eg ønskte ein kar som lika meg for den EG var og ikkje at dei syns eg var vakker. Eg syns det var ganske ubehagelig å bli kontakta av mange ulike mannfolk. 

Du bør i alle fall være svært forsiktig om du velger å ta kontakt. Pass på så du ikkje trenge deg på, det kan føre til at du jager ho bort i staden.

Anonymous poster hash: 16ccc...7fc

Lenke til kommentar
Gjest 2bc01...da7

Det er vanskelig å spå hvorvidt hun ønsker seg kontakt med fremmede, men hvis du velger å ta dette skrittet, så er det viktig å ta evt. avslag på en god måte, selv om du skulle bli skuffet så trenger du ikke la det gå utover henne.
Hvorfor ikke ta kontakt med henne 'på ekte'?
Hva er det som gjør at du ønsker å ta kontakt med henne?

Anonymous poster hash: 2bc01...da7

Lenke til kommentar

Hun er langt ifra noen nabo. Så jeg må gå "utenbys" hvis jeg skal finne meg noen?

Hun er en frisør jeg går til om min faste frisør er borte eller opptatt. Det som har skjedd de gangene jeg har gått til hun i det siste mot tidligere, er at hun har begynt å snakke til meg når hun klipper meg. Vi har også så vidt snakket sammen en gang utenom frisør. Samtidig hilser hun stort sett de få gangene vi møtes nå, noe hun ikke gjorde tidligere. Og jeg synes at praten har gått greit. Men selvfølgelig hun kan jo bare ha vært hyggelig mens hun jobbet også. Men for å finne ut om det er greia, så ønsker jeg å finne ut ståa. Og ja, hun er en dame jeg synes er attraktiv, men det er vel naturlig å ønske å få seg noen man synes er det?

Lenke til kommentar

Man må gjerne kontakte noen hvis man finner de interessante. Men at man gjør det fordi de "snakker til deg mens du blir frisert" blir det kanskje litt feil. Hun er sikkert bare alminnelig høflig som mange av oss er. Du har vel ikke så mye å tape på å prøve, Bedre å bare gjøre det enn å gå i flere år og undres på om du skal gjøre det eller hva som hadde skjedd hvis du hadde turt å gjøre et fremstøt.

Lenke til kommentar
SheldonC skrev (5 minutter siden):

Men selvfølgelig hun kan jo bare ha vært hyggelig mens hun jobbet også.

Dette. Om hun har klippet deg noen ganger og "kjenner" deg litt som kunde, så er det naturlig for folk i serviceyrker at de prater litt. Du bør ikke legge noe mer i det.

Endret av :utakt
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
33 minutes ago, SheldonC said:

Hun er langt ifra noen nabo. Så jeg må gå "utenbys" hvis jeg skal finne meg noen?

Hun er en frisør jeg går til om min faste frisør er borte eller opptatt. Det som har skjedd de gangene jeg har gått til hun i det siste mot tidligere, er at hun har begynt å snakke til meg når hun klipper meg. Vi har også så vidt snakket sammen en gang utenom frisør. Samtidig hilser hun stort sett de få gangene vi møtes nå, noe hun ikke gjorde tidligere. Og jeg synes at praten har gått greit. Men selvfølgelig hun kan jo bare ha vært hyggelig mens hun jobbet også. Men for å finne ut om det er greia, så ønsker jeg å finne ut ståa. Og ja, hun er en dame jeg synes er attraktiv, men det er vel naturlig å ønske å få seg noen man synes er det?

Det er en del av yrket å være serviceinnstilt og hyggelig.. 

Lenke til kommentar
Quakecry skrev (4 minutter siden):

Det er en del av yrket å være serviceinnstilt og hyggelig.. 

Ja, selvfølgelig. Men det er HUN som har tatt initiativet til å snakke når jeg har vært kunde, noe hun ikke har gjort tidligere. jeg snakker i utgangspunktet ikke med frisører. HUN har også som sagt begynt å hilse på meg de få gangene vi har møttes på andre steder. Det var HUN som begynte å snakke den gangen vi pratet da vi møttes utenom frisør.

Ja det er jo en del av yrket å være det, men da er det null håp og ingen vits?🤔

Endret av SheldonC
Lenke til kommentar
Gjest 2bc01...da7
1 minute ago, SheldonC said:

Ja det er jo en del av yrket å være det, men da er det null håp og ingen vits?🤔

En masse fremmede på internett har langt dårligere forutsetninger for å spekulere i hvorvidt dette kan bli en fruktbar relasjon eller ikke.
Neste gang du kommer i prat med henne kan du høre om hun er hypp på å ta en kaffe en dag?

Anonymous poster hash: 2bc01...da7

Lenke til kommentar
14 minutes ago, SheldonC said:

Ja, selvfølgelig. Men det er HUN som har tatt initiativet til å snakke når jeg har vært kunde, noe hun ikke har gjort tidligere. jeg snakker i utgangspunktet ikke med frisører. HUN har også som sagt begynt å hilse på meg de få gangene vi har møttes på andre steder. Det var HUN som begynte å snakke den gangen vi pratet da vi møttes utenom frisør.

Ja det er jo en del av yrket å være det, men da er det null håp og ingen vits?🤔

Høres bare ut som du er en hyggelig kunde og at det ville vært rart å ikke sagt hei når hun møter deg en annen plass. 

Lenke til kommentar
Gjest 16ccc...7fc
SheldonC skrev (47 minutter siden):

Ja, selvfølgelig. Men det er HUN som har tatt initiativet til å snakke når jeg har vært kunde, noe hun ikke har gjort tidligere. jeg snakker i utgangspunktet ikke med frisører. HUN har også som sagt begynt å hilse på meg de få gangene vi har møttes på andre steder. Det var HUN som begynte å snakke den gangen vi pratet da vi møttes utenom frisør.

Ja det er jo en del av yrket å være det, men da er det null håp og ingen vits?🤔

Dette høyres ut som meg. 😅 Fått mange bekjente som eg helsar på nå fortsatt 10 etter eg slutta i jobben. Eg hadde følt meg som ei sur kjærring om eg bare skulle gått rett forbi utan og sei hei. Trur eg har vore manges "psykolog" opp igjennom åra eg jobba på bensinstasjon. Gratis kaffeavtale og ein prat gjaldt for mange. Fekk mange nye Facebook-venner og "frierier" også.

Men hey, det skader ikkje å prøve! 😉 

Lykke til!! ☺️👍

Anonymous poster hash: 16ccc...7fc

Lenke til kommentar

Aldri rot i nærheten av redet. Personlig hadde eg ikke giddet, når det er å uendelig mange andre å velge blant. 
At damer er hyggelig, og til og med lett flørtende, har ikke nødvendigvis noe med deg å gjøre. Mange damer baserer hele sin selvtillit på sitt utseende og være litt attraktiv/flørtende, uten at de ønsker noe som helst mer. 
På ett stadium i livet, går de fra jenter som hører "så flink du er", til "så fin du er!". 

Husk, hun jobber i et serviceyrke i tillegg. 

Endret av itgrevelin
Lenke til kommentar
SheldonC skrev (2 timer siden):

Ja, selvfølgelig. Men det er HUN som har tatt initiativet til å snakke når jeg har vært kunde, noe hun ikke har gjort tidligere. jeg snakker i utgangspunktet ikke med frisører. HUN har også som sagt begynt å hilse på meg de få gangene vi har møttes på andre steder. Det var HUN som begynte å snakke den gangen vi pratet da vi møttes utenom frisør.

Ja det er jo en del av yrket å være det, men da er det null håp og ingen vits?🤔

Jeg møter noen ganger på ansattte fra diverse faste butikker, som har hjulpet meg, og evt småpratet litt med, utenfor jobben deres. Blir liksom bare en "Hei" eller noe sånt. Men jeg mener at hvis det er noen du er betatt av, som du "bare" har hatt kontakt med via en jobbtjeneste e.l, så blir det litt feil. Hadde det derimot vært via fester o.l, så ja? Kanskje?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...