Gå til innhold

Dress fra House of Singles


Anbefalte innlegg

Hei! 

Sliter veldig med å finne en dress som sitter fint. Alt må innom skredder og en relativt billig dress blir fort dyr. Bruker en del dress i jobbsammenheng og har derfor flere dresser som brukes i rotasjon. Alt jeg prøver fra Tiger, Frislid, Ricco Vero etc. blir enten for lite eller for stort. Jeg har trent styrke i over 15 år og fasongen min bærer preg av det. 52 i dressjakke sitter fint i lengden, men for liten i biceps og over ryggen. 54 blir derimot for lang, men passer i rygg og rundt biceps. Buksen må jeg alltid kjøpe veldig stor for å få plass til lår og legger, og deretter sy inn, men blir ofte litt mye stoff rundt skrittet og jeg er neste aldri helt fornøyd... De dressene som sitter best er faktisk Dressman og Selected, litt trist. 

Jeg tenkte derfor å prøve en skredder som kan sy dressen til mine mål. Vil egentlig ikke bruke mer enn 5-6.000 kroner på dette da jeg heller vil ha flere forskjellige dresser enn én dyr. Har hørt at House of Singles er OK kvalitet til OK pris, men har selv aldri prøvd det. Noen her som har erfaring fra de? Og helst fra avdelingen i Bergen. 

Takk for svar!

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. 
Har du sjekket ut Suit Supply? De har ingen fysiske butikker i Norge, men de er raske med å sende. 
 

Jeg bestilte en time for tilpassing sist gang jeg var i London. Bestilte nettopp to dresser, de kommer ferdig tilpasset. 
 

Veldig fornøyd med kvaliteten sammenlignet med f.eks Dressmann. Litt dyrere, men det er de verdt. 
 

-T

Lenke til kommentar

https://henryscollection.com/

De reiser rundt i verden og tar mål av folk, sjekk om de kommer til nærheten av deg?

Fikk tatt mål i Stavanger for noen år siden, godt fornøyd. Du kan også legge inn mål selv.

Varene produseres og sendes fra Kina, men kvaliteten virker å være god. Jeg betalte vel 3500 for dress og to skjorter, men antar prisene har gått opp siden da, er flere år siden.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar
OC-Freak skrev (6 minutter siden):

https://henryscollection.com/

De reiser rundt i verden og tar mål av folk, sjekk om de kommer til nærheten av deg?

Vil ikke anbefale han. Man får ikke ordentlig inntrykk av farge/stoff, pluss at vi var flere som fikk helt ulike størrelse på samme måling (jeg bestilt 2 dresser og fikk 2 ulike "størrelser".).

ihavequestions skrev (39 minutter siden):

Jeg tenkte derfor å prøve en skredder som kan sy dressen til mine mål. Vil egentlig ikke bruke mer enn 5-6.000 kroner på dette da jeg heller vil ha flere forskjellige dresser enn én dyr. Har hørt at House of Singles er OK kvalitet til OK pris, men har selv aldri prøvd det. Noen her som har erfaring fra de? Og helst fra avdelingen i Bergen. 

Jeg jobber også i dress og har vel et to-sifret antall dresser bak meg de siste årene. Min erfaring er:

  • Kjøp en som sitter på kroppsfasong der det er vanskeligere å sy inn. Å gjøre ermene kortere er veldig enkelt. Å sy ut i bredden er vanskelig. Kjøp litt for stor og forhandle enten med butikk om å få sydd inn eller gå til en lokal sybutikk. Jeg er motsatt av deg, tynn og høy, og velger en størrelse ut i fra hva som enklere kan sys inn der det trengs.
  • Kjøp på rimelig butikk, men ikke rimeligste. Selv har jeg havnet på jack&jones. Buksene ryker først, så nå kjøper jeg som standard to bukser og en jakke til alle mine dresser. Jeg leverer de direkte til sybutikk og får de lagt opp til riktig størrelse.
  • "Skreddersydd" er enten oppskrytt eller veldig dyrt. Jeg har prøvd 3 stk slike omreisende skreddere. Dette blir samme pris som en jack&jones-dress med justeringer hus sybutikk, men dårligere passform. Se gjerne over. Ordentlig skreddersydd dress er bra, men da koster det mer enn hva som er forsvarlig for "hverdagsdress".
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (1 time siden):

Vil ikke anbefale han. Man får ikke ordentlig inntrykk av farge/stoff, pluss at vi var flere som fikk helt ulike størrelse på samme måling (jeg bestilt 2 dresser og fikk 2 ulike "størrelser".).

 

Takk for tilbakemelding på erfaring. 👍

Har kun kjøpt en dress og to skjorter, så det er eneste erfaring jeg har.

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale https://menswear.no

Jeg har alltid fått veldig god service der (i fysisk butikk), og prisene deres på tilpasning er ikke helt avskrekkende. De har avtaler med endel arbeidsgivere, sjekk om det gjelder din.

Edit: Ser du er i Bergen… De er dessverre kun i Oslo

Slenger også til at jeg har dårlig erfaring med kvalitet på House of Singles dress, men det er 10 år siden, så trenger ikke å bety en dritt nå. Glidelås gikk opp i sømmen, som jo er relativt kjedelig. 

Endret av bzzlink
Lenke til kommentar

Takk for mange svar! 

Nimrad skrev (16 timer siden):

Vil ikke anbefale han. Man får ikke ordentlig inntrykk av farge/stoff, pluss at vi var flere som fikk helt ulike størrelse på samme måling (jeg bestilt 2 dresser og fikk 2 ulike "størrelser".).

Jeg jobber også i dress og har vel et to-sifret antall dresser bak meg de siste årene. Min erfaring er:

  • Kjøp en som sitter på kroppsfasong der det er vanskeligere å sy inn. Å gjøre ermene kortere er veldig enkelt. Å sy ut i bredden er vanskelig. Kjøp litt for stor og forhandle enten med butikk om å få sydd inn eller gå til en lokal sybutikk. Jeg er motsatt av deg, tynn og høy, og velger en størrelse ut i fra hva som enklere kan sys inn der det trengs.
  • Kjøp på rimelig butikk, men ikke rimeligste. Selv har jeg havnet på jack&jones. Buksene ryker først, så nå kjøper jeg som standard to bukser og en jakke til alle mine dresser. Jeg leverer de direkte til sybutikk og får de lagt opp til riktig størrelse.
  • "Skreddersydd" er enten oppskrytt eller veldig dyrt. Jeg har prøvd 3 stk slike omreisende skreddere. Dette blir samme pris som en jack&jones-dress med justeringer hus sybutikk, men dårligere passform. Se gjerne over. Ordentlig skreddersydd dress er bra, men da koster det mer enn hva som er forsvarlig for "hverdagsdress".

Det er denne fremgangsmåten jeg har brukt, men hadde vært gøy med noe som satt perfekt! Ermene syr jeg alltid opp, problemet er at hele dressjakken blir for lang, dessverre. 

Skal ta meg en tur innom HOS i helgen, får kanskje et litt bedre inntrykk av kvaliteten når jeg ser dressene. Om ikke blir det vel enda en tur på Selected :D

Mange gode tips her, men vil helst fysisk i en butikk. Har litt for mange dårligere erfaringer med å bestille slikt på nett. 

Lenke til kommentar
30 minutes ago, ihavequestions said:

HOS har visst ikke butikk i Bergen nå. Så da er jeg tilbake til start...

Det er jo flere av disse skredderne som reiser rundt og er på hvert sted et par dager før de drar videre. De bruker å leie lokaler på hoteller i byen, så kanskje du kan få noen tips ved å henvende deg til hoteller i nærheten?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Oppdatering

Endte opp med å kjøpe en Mario Conti-dress, størrelse 52 i jakke og 52B2 i bukse (normal lengde og vidde). Jakken satt faktisk veldig bra. Buksen må gjøres en liten jobb med. Legges opp, sy litt ut rundt leggen og litt inn i livet. Dressen var ca. 4200 og tilpassing ender rundt 500 tror jeg. Så totalt sett under 5.000 for det som til slutt blir en fin dress - veldig fornøyd! Også greit at den finnes i forskjellige farger, blir fort 2-3 stk. på meg:) 

Oppdatering:

Har nå brukt dresse to dager på jobb og er meget fornøyd. Veldig behagelig, selv når man sitter 10 timer på kontoret. Buksen går litt ut, så det at den er litt stram i lår og legger ordner seg fort. Kan virkelig anbefale dressen for de med samme problem som meg!

Endret av ihavequestions
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...