Gå til innhold

Hvordan bli kvitt søppelpost


skygamer

Anbefalte innlegg

Her er lite tips på hvordan man får spammers til å slutte 

1. Skaff deg en makulator 

2. Makuler alt junkmail men ta vare på logoer og forsider (disse trenger du) 

3. Søk opp adressene til firmaene (postadresse) bruk proff.no og søk etter firmaet

4. Fyll 10-15 poser (handleposer eller whatever) med makulert innhold, bruk word, lag et ark med 4 sider per ark, copy paste adressen på fire sider så det kommer på et ark og 4 ganger. Du kan også bruke 9 ganger. Skriv ut.

5. Klistre lapper på posene med lim 

6. Legg en lapp inni med navn eller adresse

 

PS: spammer de eposten kan du gjøre samme, skriv ut eposten og fyll en pose med stein ca 2kg) eller skriv ut epost 10 ganger. Og adressen dems like mange ganger. Stapp dem oppi konvolutter. 

Målet her er å plage dem til dem holder fred. Det kommer gebyr på kr 60 per brev som er uten frankering

I tillegg kommer selve frankeringen. Posten bryr seg ikke, tvert imot dem liker jo dette. Det koster cirka 700 for dem å motta så mye søppel. Fyll gjerne opp med å legge tomme melkekartonger osv oppi pakke!!!) 

Sørg for å overstige 1kg så koster det mye penger for dem 

 

 

Noen som har forslag til andre metoder?

 

 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Det beste man gjør er å ignorere. Ikke svare på det. 

Jeg opplever til stadighet å bli oppringt. Da har jeg noen ganger konfrontert dem med at jeg vet hva de prøver på og da hae de som regel latt meg være i fred en stund.. Det å gjøre livet surt for de som ringer har også vært en ting som har fungert. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
tsetsefluen skrev (1 minutt siden):

@Omnia vincit amor Når det gjelder telefonselgere så er det ikke sikkert at de er noen psykoer, kanskje de ikke har andre jobber og trenger pengene 

Det gjelder nok mange av disse folkene. Fattigdom avler kriminalitet. Men det betyr ikke at jeg behandler folk som ringer meg 30 ganger iløpet av en uke med respekt.. 

Lenke til kommentar

Enkelte aktører sender ut abonnement på for eksempel helsekost / en bok-klubb / lodd til ett eller annet lotteri. Da følger det med et skjema så folk skal fylle ut med navn og adresse / postnummer, og så videre. Så sender man inn dette, og så får abonnementene for eksempel en pakke hver måned / annen hver måned, eller XX antall ganger hvert år. Men det følger også med en konvolutt sammen med reklamen, og det skjemaet man skal sende inn. På konvolutten står det jo selvfølgelig navnet og adressen til bedriften som har sendt ut all denne søppel-posten. Men i hjørnet av konvolutten (hvor det vanligvis skal klistres inn et frimerke) står det at denne sendingen betales av adressat, eller noe lignende.

Så bedriften som kjører sånne opplegg betaler selvfølgelig frakt når folk skal sende inn skjemaet deres, hvor folk viser interesse for å betale for ett eller annet abonnement. Men løsningen er jo å teipe igjen konvolutten og sende tilbake en tom konvolutt. Eller at man putter oppi litt annen reklame (for eksempel fra KIWI og Europris / biltema, og lignende) før man teiper igjen konvolutten. Denne greia kan man selvfølgelig putte i en av de store røde postkassene som Posten har overalt, eller man kan levere til nærmeste post-i-butikk. I så fall får ikke bedriften noen ny abonnement fra deg, men de blir fremdeles nødt til å betale frakt for å ha mottatt konvoluttene de har sendt ut.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
WeirdFace skrev (På 8.1.2023 den 17.16):

Enkelte aktører sender ut abonnement på for eksempel helsekost / en bok-klubb / lodd til ett eller annet lotteri. Da følger det med et skjema så folk skal fylle ut med navn og adresse / postnummer, og så videre. Så sender man inn dette, og så får abonnementene for eksempel en pakke hver måned / annen hver måned, eller XX antall ganger hvert år. Men det følger også med en konvolutt sammen med reklamen, og det skjemaet man skal sende inn. På konvolutten står det jo selvfølgelig navnet og adressen til bedriften som har sendt ut all denne søppel-posten. Men i hjørnet av konvolutten (hvor det vanligvis skal klistres inn et frimerke) står det at denne sendingen betales av adressat, eller noe lignende.

Så bedriften som kjører sånne opplegg betaler selvfølgelig frakt når folk skal sende inn skjemaet deres, hvor folk viser interesse for å betale for ett eller annet abonnement. Men løsningen er jo å teipe igjen konvolutten og sende tilbake en tom konvolutt. Eller at man putter oppi litt annen reklame (for eksempel fra KIWI og Europris / biltema, og lignende) før man teiper igjen konvolutten. Denne greia kan man selvfølgelig putte i en av de store røde postkassene som Posten har overalt, eller man kan levere til nærmeste post-i-butikk. I så fall får ikke bedriften noen ny abonnement fra deg, men de blir fremdeles nødt til å betale frakt for å ha mottatt konvoluttene de har sendt ut.

Jeg har kopiert en lignende konvolutt og redigert slik at de får fakturaen uansett. Men har funnet en frekkere vri. 

La oss ta for oss Power og Elkjøp

Power sender søppelpost, jeg sender videre til Elkjøp og merker power som avsender. Elkjøp blir jo selvfølgelig nødt til å gå gjennom dette og det koster dem ikke noe ifht posten, men power får fakturaen uansett...men da får de ikke vite hvem 

Lenke til kommentar

Anser at å stoppe problemet helt via ett enkelt klistremerke fortsatt er en løsning som er totalt uaktuell og utenkelig?

Du kommer til å få reklame fra Power, Elkjøp osv så lenge du ikke har det klistremerket, uavhengig av hva annet du gjør.
Men igjen, noen må jo slåss mot vindmøller også..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Kakkelfant skrev (4 minutter siden):

bruker en del av det til å fyre opp i peisen, setter på "nei til reklame" merke når jeg har nok opptenning for vinteren, å kaste bort tid og energi på å sloss og krangle med et system som er automatisert gidder jeg ikke.

Nei, ikke brenn reklamen. 
https://brannvernforeningen.no/brannsikkerhet/i-hjemmet/riktig-fyring-og-vedlikehold/fyr-riktig

Sitat

Mye reklame og julepapir inneholder plast og avgir giftige gasser. I tillegg blir plast til beksot på innsiden av skorsteinen som øker faren for skorsteinsbrann. Papp, papir og liknende brenner raskt og ved høy temperatur. Det brenner ikke rent.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei til reklame klistremerke fås gratis på Postkontor og Post i Butikk, du kan også bruke linken under (som neppe er like effektivt fordi den tar for seg adressert reklame)

Telefonsalg kan du reserverer deg mot via brønnøysundregistrene;

https://www.altinn.no/skjemaoversikt/bronnoysundregistrene/reservasjon-mot-telefonsalg-og-adressert-reklame/

Spar heller hevntriksene til de som ikke respekterer at du har sagt nei, si også grunnen til at du velger  å gjøre sånt.

Gjør du slikt uten at du meldt fra om at du ikke vil ha reklame innen rimelig tid er det vel mest du som er problemet teknisk sett.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Uderzo said:

Men, kan sikkert brukes som en trussel mot samvittigheten til den som utfører det fysiske arbeidet med å fylle postkasser med reklame.

Tenk en postkase med følgede påskrift, eller variant av : "Reklamen du putter i denne boksen vil bli brent i ovnen, vil du ha forurensning på samvittigheten din?"

Lenke til kommentar

Bare til å levere i papiravfall sammen med aviser og papp osv det vel????

Enkelte fester "NEI TAKK INGEN REKLAME" eller lignende på postkassen. Slike etikketter med klister fåes rimelig på nett.

Jeg synes det er kult med litt reklame, slik fikk vi bla et kupp på 4k tvn fra Panasonic, og hender det er mye tilbud i butikkene også feks på kjøtt og brus... Bor i Sverige, men er mye "lokke" tilbud også i Norge tror jeg...

Alt uintressant og gamle reklamer slenges i papiravfallet sammen med aviser.

 

Det var snakk om en stund at papir-reklamer skulle avvikles pga miljø og forsøppling, men da hadde Postvesenet og Postnord ikke overlevd... Så det var et idiotforslag som ikke gikk igjennom.

Men du sparer jo både styr og stell og miljø med en Nei Takk ingen reklame skilt...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
On 7/3/2023 at 5:32 PM, geir__hk said:

Tenk en postkase med følgede påskrift, eller variant av : "Reklamen du putter i denne boksen vil bli brent i ovnen, vil du ha forurensning på samvittigheten din?"

Du forutsetter at postbudet kan lese norsk. Det er ikke alle steder at det er tilfelle. (Ja, jeg synes at det er tullete å bruke postbud som ikke kan språket)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...