Gå til innhold

HDMI-kabel lang ledning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fant ikke ut hvilken forum jeg skulle sette denne i. Men.

hvor får jeg kjøpt det fordi jeg ønsker å ha en lang HDMI-kabel som rekker fra bærbar pc til TV. Helst 10 meter, men mindre kan også være aktuelt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
stamkunde skrev (3 timer siden):

Jeg fant ikke ut hvilken forum jeg skulle sette denne i. Men.

hvor får jeg kjøpt det fordi jeg ønsker å ha en lang HDMI-kabel som rekker fra bærbar pc til TV. Helst 10 meter, men mindre kan også være aktuelt.

Et knippe alternativer fra 5 til 10 meter her, med link til produktsiden i butikkene som selger dem.
https://prisguiden.no/kategorier/hdmi-kabel?f[64][]=500&f[64][]=1000&f[1649][]=HDMI - HDMI

Skrevet
stamkunde skrev (7 minutter siden):

med god prislapp? hvilken butikk

Anbefaler deg å gå inn på nettsiden til en av de jeg nevnte og finn en kabel du liker prisen på.

• Liker 1
Skrevet

En HDMI er ikke bare HDMI lengre. Hvis det er 1080p eller 4K 60 så fungerer omtrent alle kabler, men hvis du krever 4K 120 Hz eller lignende så må du være mer nøye med valget. Derfor kan det være lurt å si ifra om dette er tilfellet.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

Når det er 10 meter det er snakk om så hadde nok jeg personlig valgt en HDMI-kabel som bruker fiber. Standard kobber-HDMI er egentlig ment for 5 meter eller mindre. Eneste forskjellen for deg som forbruker er at den er retningsbestemt (så du må se på enden hva som skal i utgangsenhet og hva som skal i inngangsenhet/skjerm) og at den alt ettersom kan være litt mer skjør når det gjelder knekk og trekking i rør etc. De koster litt mer enn kobber, men de er betydelig billigere enn å f.eks. kjøre HDMI over Ethernet/CAT6 hvor man trenger strømforsyning i begge ender (er ment for >30 meter strekk).

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...