Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Heve Sofa 10mm på en så pen måte som mulig


Anbefalte innlegg

Hei!

Røk meg på en smell og endte opp med å kjøpe ny sofa, denne viser seg nå å være 10mm for lav til at robotstøvsugeren klarer å komme seg under. Ønsker en elegant måte å få hevet sofaen, tenkte å finne noen parkettglidere som var 10 mm tykke og bare bli ferdig med det, men det viste seg å være vanskeligere å finne enn jeg trodde da de tykkeste jeg finner er 5 mm, det er metallbein på sofaen så kan ikke bruke de gliderne med skrue. Noen som vet om glidere som er tykke nok eventuelt har andre lure løsninger?

Dette er forøvrig sofaen https://www.skeidar.no/alle-produkter/alle-sofaer/sofa/square-sofa/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skyvelær på et sofabein -> skaff rundstokk i ca. samme dimensjon (gjerne litt større), skjær til lengden du trenger (salgsstedet burde ha kappsag du kan få bruke om du ikke har dette selv) og lim fast under standardbeina med Loctite (f.eks. 401).

Sett på en filtkonott på undersiden for å fortsatt beskytte gulvet.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
Baranladion skrev (2 timer siden):

Hvordan er beina festet til sofaen? kanskje du kan legge inn en plate der for å få høyere bein, uten at det syns? 

 

kremt skrev (2 timer siden):

Skru av en fot og ta bilde av den. Jeg tenker enten finerplate mellom fot og sofa, eller metallskive hvis det er gjenget fot.

Genialt, hvorfor tenkte jeg ikke på det. Føttene er skrudde så et par metallskiver mellom føttene og sofaen sammen med de tjukkeste parkett gliderne /filt knottene vil nok gjøre susen!  Takker! :)

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...