Gå til innhold

Anmeldelse: Evil West


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
vampyrica skrev:

Man får i det minste en grafikk med den krysningen som kunne vært et ps3 spill på konsoll 😂

Spillet virker «ok» ut, men mer et tilbud spill hvis pengene sitter hardt.

edit; utrolig dårlig sammenligning av spill fra gamer dog

Mye jeg ikke helt forstår med innlegget ditt her. 1) Har du spilt spillet? 2) Har du spilt på PS3? 3) Mener du at spill burde få karakter utelukkende basert på hvor god grafikken er?
  • Liker 6
Lenke til kommentar
vampyrica skrev (5 timer siden):

Man får i det minste en grafikk med den krysningen som kunne vært et ps3 spill på konsoll 😂

Spillet virker «ok» ut, men mer et tilbud spill hvis pengene sitter hardt.

edit; utrolig dårlig sammenligning av spill fra gamer dog

Dette ser absolutt bedre enn ut enn de beste PS3 spillene. Ikke like bra som AAA utviklere i dag, men grafikk er ikke alt og når standarden har blitt så høy er den mindre viktig for meg enn alle andre kriterier (historie, gameplay osv).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
23 minutes ago, Gringorilla said:
5 hours ago, vampyrica said:

Man får i det minste en grafikk med den krysningen som kunne vært et ps3 spill på konsoll 😂

Spillet virker «ok» ut, men mer et tilbud spill hvis pengene sitter hardt.

edit; utrolig dårlig sammenligning av spill fra gamer dog

Vis sitat  

Mye jeg ikke helt forstår med innlegget ditt her. 1) Har du spilt spillet? 2) Har du spilt på PS3? 3) Mener du at spill burde få karakter utelukkende basert på hvor god grafikken er?

Selvfølgelig har jeg spillet, og ja har 900+ ps4/ps5 spill om det peker en retning, så har hatt alle konsoller på release foruten Nintendo, spilt siden pong kom ut så grafikk er ikke alt nei. ☺️

Jeg mener at et spill som dette for denne prisen føles veldig uferdig ut, dette er mer et typisk 300,- release spill skal man sammenligne og de sammenlignende som ble gjort var nå snodig. 
 

Joda, er et greit gameplay, men det ser horribelt ut, nå skal jeg ikke snakke for pc sin del, antar det ser litt skarpere ut der, men at et spill føles halvgjort er ikke noe som får full score av meg. 
 

Forskjellen på 4K@30 ser omtrent likt ut som 1080@60 så lite poeng å vurdere førstnevnte.

For all del er et greit spill, men for prisen og med mange tilbud på spill nå ville jeg ventet 2-3 uker da dette garantert kommer på salg raskt.

Endret av vampyrica
Lenke til kommentar
6 minutes ago, AvgAug said:

Dette ser absolutt bedre enn ut enn de beste PS3 spillene. Ikke like bra som AAA utviklere i dag, men grafikk er ikke alt og når standarden har blitt så høy er den mindre viktig for meg enn alle andre kriterier (historie, gameplay osv).

Hadde nå historien vært på topp skulle jeg gjerne rangert det bedre da dette er som oftest noe jeg setter mest pris på selv, men veldig godt gameplay kan fungere bra også. 
 

Nei spillet ser ikke mye bedre ut enn topp ps3 spill.

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Øystein.F. said:

Finn meg gjerne eitt einaste PS3-spel som er på same grafiske nivå som Evil West. Her må du vise til faktiske skjermbilete, for den påstanden der er på tynn grunn. Du må og gjerne utbrodere kva samanlikning som er feil, og kvifor den er feil. Spelet er først ute i dag, så om du allereie har runda det må eg seie det er godt jobba.

Tomb Raider, Heavy Rain, Uncharted 3 (muligens 1 og 2), the last of us, beyond two souls, max Payne 3, gta5, persona 5, ff13, warhammer, bioshock infinitie, God of war 3 og sikkert mange andre også. 
 

Nå sender noen nettbutikker spill 3-5 dager før release så fullt mulig for alle å få spill tidligere om ønskelig.

Antar listen ikke trenger screenshots i og med du jobber med spill. 😉

Lenke til kommentar
vampyrica skrev:
5 minutes ago, Øystein.F. said:

Finn meg gjerne eitt einaste PS3-spel som er på same grafiske nivå som Evil West. Her må du vise til faktiske skjermbilete, for den påstanden der er på tynn grunn. Du må og gjerne utbrodere kva samanlikning som er feil, og kvifor den er feil. Spelet er først ute i dag, så om du allereie har runda det må eg seie det er godt jobba.

Tomb Raider, Heavy Rain, Uncharted 3 (muligens 1 og 2), the last of us, beyond two souls, max Payne 3, gta5, persona 5, ff13, warhammer, bioshock infinitie, God of war 3 og sikkert mange andre også. 
 

Nå sender noen nettbutikker spill 3-5 dager før release så fullt mulig for alle å få spill tidligere om ønskelig.

Antar listen ikke trenger screenshots i og med du jobber med spill. 😉

Du legger frem påstander, da får du komme med bevis. Vis skjermbilder av spill du mener ser bedre ut.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
vampyrica skrev (3 minutter siden):

Tomb Raider, Heavy Rain, Uncharted 3 (muligens 1 og 2), the last of us, beyond two souls, max Payne 3, gta5, persona 5, ff13, warhammer, bioshock infinitie, God of war 3 og sikkert mange andre også. 

Vis gjerne med bilder/video hvordan de ser like bra eller bedre ut enn dette. Jeg sammenligner klippene av spillene du nevner og de ser veldig mye eldre ut. Teksturer, shading, refleksjoner, lyssetting osv ser mye bedre ut i dette nye spillet fordi teknologien har kommet så mye lengre. Jeg føler det største man kan ta dette nye spillet på er stilen de går for, men det er jo ganske subjektivt. Spillene du nevner holder seg fortsatt bra fordi de har god art direction og er objektivt pene spill. Men man ser at grafikken er utdatert.

Skjønner at du ikke liker grafikken (helt greit det), men dette hadde ikke kjørt på en PS3. Og så er det jo også litt relevant hvilken FPS spillet kjører i. De fleste av spillene du nevnte kjørte vel i 30fps, forhåpentligvis kjører dette i minimum 60 på alle konsoller.

vampyrica skrev (44 minutter siden):

Hadde nå historien vært på topp skulle jeg gjerne rangert det bedre da dette er som oftest noe jeg setter mest pris på selv, men veldig godt gameplay kan fungere bra også. 

I spill som dette er jo gameplay 99.9% det som er viktig. Samme i Elden Ring som har kanonbra gameplay og elendig story, eller i eldre spill som Devil May Cry (som dette ligner mer på).


Personlig kunne jeg vurdert å teste dette spillet men jeg var mest gira på en ok COOP mode og den ser ikke ut til å være helt verdt det. Spesielt når du må kjøpe to utgaver av spillet. Kun en av storyene som får framdrift i historien når man spiller COOP, og det er litt dumt.

Lenke til kommentar
Just now, Øystein.F. said:

Jo, du må faktisk det. Eg har spelt alle dei spela og ingen av dei er på same visuelle nivå som Evil West. Skulle berre mangle, dei er 10+ år gamle. Derav må vi ha døme på påstanden din. Ventar og på forklaring på kva du meiner er dårleg samanlikning.

Krysning av god of war og gears of war. 
 

Seriøst? Visuelt nivå? Du fikk endel spill på listen der så om du virkelig subjektivt mener dette ser bedre ut får det stå for din regning. 
 

«Beklager» hvis du ikke likte at jeg var uenig med deg, sånn er livet. ☺️

Lenke til kommentar
vampyrica skrev:
Just now, Øystein.F. said:

Jo, du må faktisk det. Eg har spelt alle dei spela og ingen av dei er på same visuelle nivå som Evil West. Skulle berre mangle, dei er 10+ år gamle. Derav må vi ha døme på påstanden din. Ventar og på forklaring på kva du meiner er dårleg samanlikning.

Krysning av god of war og gears of war. 
 

Seriøst? Visuelt nivå? Du fikk endel spill på listen der så om du virkelig subjektivt mener dette ser bedre ut får det stå for din regning. 
 

«Beklager» hvis du ikke likte at jeg var uenig med deg, sånn er livet. ☺️

Eg har ingen problem med at folk har delte meiningar, så kvifor du går inn i den forsvarsmodusen veit eg ikkje. Men når folk kjem med påstandar må dei backe dei opp, det gjer ikkje du. Og spelet gav meg ein god gameplay vibe mellom gamle God of War og Gears of War. Ja, du har sjølvsagt lov til å vere ueinig, men igjen, forklar gjerne kva problemet med den samanlikninga er i dine auge.
  • Liker 7
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Comma Chameleon said:

Vis gjerne med bilder/video hvordan de ser like bra eller bedre ut enn dette. Jeg sammenligner klippene av spillene du nevner og de ser veldig mye eldre ut. Teksturer, shading, refleksjoner, lyssetting osv ser mye bedre ut i dette nye spillet fordi teknologien har kommet så mye lengre. Jeg føler det største man kan ta dette nye spillet på er stilen de går for, men det er jo ganske subjektivt. Spillene du nevner holder seg fortsatt bra fordi de har god art direction og er objektivt pene spill. Men man ser at grafikken er utdatert.

Skjønner at du ikke liker grafikken (helt greit det), men dette hadde ikke kjørt på en PS3. Og så er det jo også litt relevant hvilken FPS spillet kjører i. De fleste av spillene du nevnte kjørte vel i 30fps, forhåpentligvis kjører dette i minimum 60 på alle konsoller.

I spill som dette er jo gameplay 99.9% det som er viktig. Samme i Elden Ring som har kanonbra gameplay og elendig story, eller i eldre spill som Devil May Cry (som dette ligner mer på).


Personlig kunne jeg vurdert å teste dette spillet men jeg var mest gira på en ok COOP mode og den ser ikke ut til å være helt verdt det. Spesielt når du må kjøpe to utgaver av spillet. Kun en av storyene som får framdrift i historien når man spiller COOP, og det er litt dumt.

Ja her hadde det blitt noe annet hvis man fikk 2 utgaver på kjøpet samt fremdrift i Coop begge to.

Helt enig at gameplay er helt kurant men igjen for prisen synes jeg ikke den når opp men er nå min mening. 
 

Poenget ditt med 60fps er jeg 100% enig med at gjør spill bedre, men jeg står på mitt hva jeg synes og noe jeg tror du forstod godt. ☺️

Ikke et elendig kjøp, bedre å vente 2-3 uker. 😉

 

Lenke til kommentar
vampyrica skrev (4 minutter siden):

Ja her hadde det blitt noe annet hvis man fikk 2 utgaver på kjøpet samt fremdrift i Coop begge to.

Jeg mener ikke at man skal få to fulle utgaver for et kjøp, men når coop bare er en hacky løsning på toppen så kunne de løst det på samme måte som f.eks. "It Takes Two" der en person kjøper spillet og kan invitere en annen til å spille COOP når den personen som eier spillet spiller. Det er basically som å spille lokal split-screen coop, noe dette spillet heller ikke har.

vampyrica skrev (3 minutter siden):

legger kun ved 1 da det blir unødvendig tidsfordriv å legge ut alt. 

Ha en trivelig dag, nå skal det spilles. ☺️

Mulig du liker stilen i det spillet bedre (jeg vil også tippe MP3 er et bedre spill generelt, digger alle Max Payne spill jeg), men grafisk sett så er det stor forskjell. MP3 har mye dårligere modeller, teksturer og lyssetting.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Comma Chameleon said:

Jeg mener ikke at man skal få to fulle utgaver for et kjøp, men når coop bare er en hacky løsning på toppen så kunne de løst det på samme måte som f.eks. "It Takes Two" der en person kjøper spillet og kan invitere en annen til å spille COOP når den personen som eier spillet spiller. Det er basically som å spille lokal split-screen coop, noe dette spillet heller ikke har.

Mulig du liker stilen i det spillet bedre (jeg vil også tippe MP3 er et bedre spill generelt, digger alle Max Payne spill jeg), men grafisk sett så er det stor forskjell. MP3 har mye dårligere modeller, teksturer og lyssetting.

Nå vet jeg ikke hvordan dette ser ut på pc men konsoll har ikke bedre teksturer og lyssetting i det minste, modeller til tider i små øyeblikk. 
 

Skjønte hva du mente med Coop løsning, var den veien jeg tenkte selv. ☺️

Kunne fint likt stilen i dette spillet men det føles veldig halvgjort så blir nå min subjektive mening at dette ikke er et spill som skulle hatt release prisen det har, om noen vil forsvare det så er det helt greit, ingen problem om folk er uenig, men jeg ville nå påpekt at dette er et spill som garantert har salg om veldig kort tid, trenger ikke være synsk for å se det så greit for folk å vite når det er masse gode spill på tilbud også. 
 

Som alltid, smaken er som baken. ☺️

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...